Toon posts:

Fps drops (1 jaar oude videokaart)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer(s),

Ik heb een jaar geleden mijn pc in elkaar gezet. Hierbij heb ik toen een gloednieuwe videokaart geïnstalleerd. De Gigabyte GeForce RTX 2060 OC 6G Graphics Card. Heb een 144hz msi monitor, en speel ook 144 fps capped. (Dit heb ik minimaal nodig)! In het begin verliep alles vlekkeloos en eigenlijk vrij weinig tot geen fps drops ervaren. Alleen sinds een aantal maanden merk ik dat ik steed minder vaak constant die 144 fps haal, en ook vrij regelmatig, op cruciale momenten fps drops ervaar. Dit komt zeker niet ten goede van de in game performance. Nu vraag ik mij af hoe dit kan met zo’n videokaart, wat er eventueel aan te doen is & wat nu daadwerkelijk het gene is dat dit veroorzaakt. Ik realiseer me dat in game updates hier soms ook een negatieve bijdrage aan kan geven, maar dat zou toch niet zo belemmerend moeten zijn?

Ik heb overigens zelf geprobeerd het een en ander aan te passen in het nvidea controllpanel zelf, maar ook geen geweldige resultaten geboekt.

Ik hoor graag!

Met vriendelijke groet,

Niels van de Kolk

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Draai wat benchmarks om te zien of de prestaties normaal zijn of niet. Misschien is er wat aan de hand en misschien ook niet.

Je geeft sowieso veel te weinig info om er iets nuttigs over te kunnen zeggen op dit moment. Wat zijn je volledige specs, welke spellen en welke resolutie. Dit zijn toch wel dingen die je zou moeten vermelden wil je een goed antwoord kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-10 08:58
Met PilatuS,

Deze openingspost is echt slecht. je geeft geen details of informatie... we hebben geen glazen bol hè..

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Welke resolutie game je en hoe heb je je frames gecapped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:33
Is je processor niet de bottleneck en inmiddels met steeds meer achtergrond processen bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxbuster
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-06 11:53
Zoek op youtube naar de tutorials van Panjno en gebruik deze om fps boost te krijgen / stutters eruit te halen.

Daarnaast geef je weinig informatie over je PC. Graag volledige setup, we weten ook niet of je windows wel op een SSD draait of M2 en dat soort dingen. Is je windows up-to-date etc? Graag wat uitgebreider informatie verschaffen.

Het zou misschien ook wel handig zijn als je een topic opent, dat je ook reacties terug geeft, zodat mensen je kunnen helpen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Foxbuster op 03-02-2020 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 16:53

ZenTex

Doet maar wat.

mitsumark schreef op zondag 26 januari 2020 @ 00:59:
Is je processor niet de bottleneck en inmiddels met steeds meer achtergrond processen bezig?
Daar lijkt het inderdaad wel een beetje op.
OP geeft geen specs, maar het zou me niets verbazen als er gewoon een Intel 4c/4t quad core in zit.

Met de jaren komt er gewoon meuk op de computer te staan die vrolijk op de achtergrond meedraait en z'n processor belast, dit zou kunnen verklaren waarom de stutters met het verstrijken van tijd erger worden.

@Verwijderd geef eens je volledige specs.
Pagina: 1