BSOD met corrupte files

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flixoss
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-08-2020
Mijn vraag
Wat moet ik doen? Ik ben nieuw met computers en mijn zelf gemaakte game pc is 2 weken jong.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nvidia Geforce gtx 1660 super
Amd ryzen 7 2700x
Corsair vengeance pro 16gb 3200
Asrock b450 pro4
Intel 660p 512gb
Seagate barracuda 2tb
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb al een sfc scannow gedaan. Hierin bleek dat ik corrupte bestanden had. Hierna heb ik de details van opgezocht. Nu heb ik al een Takeown /F gedaan over 1 bestand en daarna een /grand administrators :f. Maar wat nu

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
flixoss schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 23:15:
[...]
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb al een sfc scannow gedaan. Hierin bleek dat ik corrupte bestanden had. Hierna heb ik de details van opgezocht. Nu heb ik al een Takeown /F gedaan over 1 bestand en daarna een /grand administrators :f. Maar wat nu
Dit slaat natuurlijk nergens op als je niet weet wat je doet. ;) Wat doet jou vermoeden dat de rechten niet goed staan?

En wat doe je vermoeden dat de bestanden corrupt zijn? Want je geeft helemaal geen informatie waaruit dat blijkt. Wat voor gegevens krijg je met de BSOD? Ik bedoel de stop-code en betreffende bestanden?

Probeer even wat meer informatie te verzamelen. :)

Waarom start je trouwens een nieuw topic, terwijl je de resultaten in Pc krijgt steeds windows stopcode nog niet eens gegeven hebt? :?

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 24-01-2020 23:28 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flixoss
Hi,
De bestanden zijn corrupt omdat de sfc scannow dat laat blijken. En alles wat ik daarna deed heb ik gevonden op het internet. De website die ik aan het gebruiken was zei dat ik een gezonde copy voor de bestanden moest gebruiken. Ik heb alleen geen flauw idee hoe, waar en welk bestand(en) dit zou moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:56
flixoss schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 23:35:
Hi,
De bestanden zijn corrupt omdat de sfc scannow dat laat blijken. En alles wat ik daarna deed heb ik gevonden op het internet. De website die ik aan het gebruiken was zei dat ik een gezonde copy voor de bestanden moest gebruiken. Ik heb alleen geen flauw idee hoe, waar en welk bestand(en) dit zou moeten zijn
Gewoon Windows er opnieuw opzetten, klaar!

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flixoss
Dan raak ik alles kwijt of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCricketer25
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08 09:26
Heel kort door de bocht...JA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-09 14:41
flixoss schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 00:49:
Dan raak ik alles kwijt of niet?
Je harde schijf in een andere computer hangen en dan de bestanden overzetten ;)
Dan moeten alleen je programma's opnieuw geïnstalleerd worden.

Edit : ik zie dat je een 512 Gb SSD hebt + een 2 TB HDD. Ik neem aan dat al je data (foto's etc) op de 2 TB HDD staan?

Maar zou je de foutcode van de BSOD eens kunnen opzoeken ? Voordat we allemaal conclusies gaan trekken.

[ Voor 28% gewijzigd door PEBKAC op 26-01-2020 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 17:32
Je kan ook de hele windows installatie checken met DISM.exe
Mocht de sfc scannow, die alleen systeem bestanden repareert niks opleveren
code:
1
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth

Of met windows iso of windows bron
code:
1
DISM.exe /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /Source:C:\RepairSource\Windows /LimitAccess

Plak*
Opmerking: Vervang de tijdelijke aanduiding C:\RepairSource\Windows door de locatie van uw reparatiebron. Verwijs voor meer informatie over het gebruik van het hulpprogramma DISM om Windows te herstellen naar: Een Windows-installatiekopie

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Pagina: 1