Storing van Elektrische apparaten (cv ketel etc)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ok.
Ik heb een super irritant probleem.
Het stroomnet is hier helemaal verrot/verkeerd ingedeeld ofzo.
Elke keer als bv de cv ketel aanslaat zie ik een 'streep' op m'n scherm/tv en hoor ik een tik door de boxen/microfoon etc.
Dit is met diverse andere apparaten ook zo (bv als de washmachine aangaat)

Ik zit zelf op zolder, maar beneden hebben ze er ook last van (tv enzo.. nouja niemand ergerd zich eraan, maar ik vind het dus SUPER irri)

Ik heb al gekeken of het verdween door m'n comp te aarden, maar dat hielp nier echt.

Is er een manier om hier vanaf te komen, want ik er wordt er echt GEK van (telkens die strepen over m'n scherm en tikken in het geluid enzo)
Ik vraag me af of het ook wel gezond is voor m'n apparaten, maar dat terzijde.

Verwijderd

ik weet niet wat het is, ik denk dat het iets met aarde is, heb er ook last van

als ik op slaapkamer(zolder) het licht uitdoe dan krijgt mijn pa een tik over de boxen en een streep over de monitor op de computer(zolder)

wil het ook wel graag weten

Verwijderd

Duidelijk gevalletje van veel app. op 1 groep, of op je hele huis. Kan nog wel eens het geval zijn in oude huizen, zoals het mijne.

Nog een groep vrij waar geen zware app. aan hangt? Bij een studiegenoot van mij zie ik het ook, op het moment dat een huisgenoot zn breedbeeld tv aanzet, ziet hij een flits op zn monitor.

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 14:01

zyberteq

nou, dat dus

Ik heb ook zoiets sinds kort (ik denk sinds ik de pc opnieuw heb aangesloten, op de verdeler dan)

dan krijg ik zo af en toe bewegende strepen op m'n monitor, hoelang die strepen zichtbaar zijn en bewegen is ook verschillend, en m'n boxen maken dan ook soms geluid.
Dit is idd zwaar irri. :(

maar als het idd aan het stroomnet ligt en de belasting dan moet ik er maar een keer mee testen.

* zyberteq vind dat eigenlijk wel raar want op de hogeschool zijn er ook zo'n 20 computers in een lokaal (vast op dezelfde zekering) en dan is er ook een flits op de monitor als iemand een pc aanzet dichtbij. Maar geen bewegende strepen in Windows :?

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

Verwijderd

Ik denk dat ze bij jou op school wel iets meer dan een 16A-zekeringetje hebben hoor :P

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07 14:22

Jimbolino

troep.com

Op vrijdag 03 augustus 2001 03:28 schreef ZyberTEQ het volgende:
[...]
* zyberteq vind dat eigenlijk wel raar want op de hogeschool zijn er ook zo'n 20 computers in een lokaal (vast op dezelfde zekering) en dan is er ook een flits op de monitor als iemand een pc aanzet dichtbij. Maar geen bewegende strepen in Windows :?
dat komt doordat er 2 monitoren dicht naast elkaar staan... dat is hier thuis ook als monitor aan/uit zet dan flipt de monitor ernaast heel even, boxen heb ik verder geen last van.

oplossing voor je probleem: een duur onstorings, filter voor op je 220 of desnoods een APC (zo heet dat toch:))

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

mern heeft gelijk, ik ken dat probleem ook, als ik muziek sta te draaien knippert mijn beeldscherm. als ik mijn tl-lamp aanzet hoor ik een klik geluid over mijn stereo wat ik ook aansluit, ik woon ook op de zolder hoor ik een klik geluid, je zou eigenlijk een nieuwe extra greop moeten laten plaatsen

8 )

Verwijderd

Wij hebben nu thuis ook zo'n soort probleem.

Sinds de cv ketel er hangt (op zolder) hebben we op alle tv's strepen over de beeldbuis... Super irritant.

Heeft iemand hier ook een oplossing voor???

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Tja, heb er zelf ook "last" van...

Als ik mijn TV aanzet geeft mijn monitor een soort degaus-effect (bibber), als ik mijn lampen uitdoe even een tikje door mijn speakers... geluid valt soms heel eventjes weg als mijn ouders het bubbelbad aanzetten... :P

Maar denk niet dat je er veel aan kunt doen? Bubbelbad zit natuurlijk sowieso op een andere groep en toch merk ik dit nog op mijn apparatuur....

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07 18:11
Ik denk dat een ontstoorfilter een oplossing zou bieden. Dat is een klein dingetje, vaak aangegoten in chassisdeel zoals in je voeding zit. Het bestaat uit een paar spoeltjes en condensator's en kan echt veel helpen. Ik zou gewoon een ontstoorfilter op de TV zetten en kijken of het wat uithaalt.

Ik had last van mijn speakers omdat in een goedkope adapter geen filter zat ingebouwt, je kon dus horen wat mijn USB HDD deed via de speakers :S . Nu zit die adapter via een ontstoorfilter en nergens last van 8)

[ Voor 28% gewijzigd door Widow op 23-10-2004 12:09 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 11:33
Screamer schreef op 03 augustus 2001 @ 03:28:
DAt is waarschijnlijk de degauss

Verwijderd

Heb je in de huiskamer zo'n mechanische Honeywell thermostaat?
Zodra deze thermostaat schakelt, kantelt een kwikbuisje en zie je een kleine blauwe vonk, die mogelijk de storing veroorzaakt.

een 47nF 250V condensator over de contacten doet wonderen.

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 11:44:
Wij hebben nu thuis ook zo'n soort probleem.

Sinds de cv ketel er hangt (op zolder) hebben we op alle tv's strepen over de beeldbuis... Super irritant.

Heeft iemand hier ook een oplossing voor???
Waarom vraag je dit niet aan de installateur die de ketel heeft opgehangen? Zijn meestal installateurs van water EN elektra. Zij sluiten hem aan en daardoor ontstaat het probleem dus moeten zij het ook oplossen. Ik weet niet of het ook extra geld kost, maar vragen kan altijd toch? Beter dan hier allerlei 'suggesties' horen...

Verwijderd

Netfilters/overspanningsbeveiligingen en dergelijken helpen niet echt in zo een geval.
Het moderniseren van de installatie (en mogelijk de zware belastingen zonder nette snubbler) is de netste oplossing, maar misschien niet zo haalbaar.

Een kleine UPS voor de PC is dan denk ik een aardig alternatief. :)

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-07 15:39

TommyGun

Stik er maar in!

Volgens mij is dat vrij normaal hoor. Als de stofzuiger aangaat ofzo hoor ik ook wel eens een "klik" over me speakers of gaan me lampen een heeeel klein beetje minder schijnen voor een mili seconde en springen dan weer terug. Huis is ook niet zo nieuw nee maar lijkt me vrij normaal. Maar hierbij blijft het ook. Geen strepen op monitor ofzo dat weer niet. Alleen die 2 dingen hierboven. Aan de groepen kan het niet liggen lijkt me aangezien het door heel het huis gebeurd. Maakt niet uit waar die stofzuiger aan gaat. Ohja voor de mensen die dan komen met "maak je stofzuiger geen kortsluiting ofzo", nee het is met zoveel apparaten die veel stroom trekken. Maar goed heb er geen last van dus lekker zo laten :Y)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Pagina: 1