Toon posts:

hulp bij pc upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
nieuwe videokaart omdat ik nu gebruik maak van een 1060 nvidia maar hogere FPS wil realiseren. ik zelf zat te denken aan een 2060 super of misschien wel een 2070

Wat is je budget?
rond de €800

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
ik heb geen specifieke voorkeur.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
AMD Ryzen 5 1600
Asrock AB350M Pro4
Be quiet! PURE POWER 10 400W
VGA Gigabyte GeForce GTX 1060 3GB WindForce OC
Kingston A400 SSD - Solid state drive 480 GB
BitFenix Neos - Midtowermodel ATX
G.Skill Aegis - Geheugen DDR4 8 GB.

Dit is waar mijn huidige pc uit bestaat. Ook maak ik gebruik van een 144hz monitor en wil met name in Fortnite(endgame) consistent 144fps runnen. als ik mijn videokaart upgrade met een 2060 super of een 2070 welke van mijn andere componenten zijn dan ook aan vervanging toe? ik heb meerdere mensen voor hulp gevraagd, de ene geeft alleen aan de processor te vervangen en de ander weer de voeding en het moederbord. Ik hoop dat ik hier wat meer duidelijkheid krijg over welke componenten ik moet upgraden maar vooral ook waar die upgrade uit moet bestaan.

Alle reacties

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-01 08:18
Uit deze benchmarks blijkt dat je een 2060 Super of 5700XT Nodig hebt om constant de 144Hz (gemiddeld) aan te tikken, ik ga er van uit dat je op 1080p speelt en niet op 1440p.

Verder zou ik willen aanstippen dat je voeding net iets te kort gaat schieten, en voor bovengenoemde kaarten je toch een ~550W exemplaar wil...

En moest je cpu hierdoor een bottleneck vormen, kan je de bios van je moederbord updaten en er gewoon een 3600(X) in prikken, zou nog net binnen je budget vallen :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie! hoe groot is de kans dat mijn cpu gaat bottlenecken of is dat moeilijk te zeggen en is het gewoon een kwestie van testen?

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-01 08:18
Moeilijk te zeggen, maar je kan het perfect testen. Je gaat naar taakbeheer (ctrl+shift+esc), en bij prestaties kan je zien hoeveel je processor belast word. Loopt hij constant tegen de 90-100%, dan vormt je processor een bottleneck.

Verwijderd

Topicstarter
top, thx voor de hulp!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd 1 reepje 8gb of dual-channel, snelheid op 2933 of 2133 ?
verder is een GTX1660 Super al wezenlijk een verbetering tov GTX1060 3GB.
(16GB RAM zou ik zeker overwegen - 2x8-)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-01 13:03
Ligt er een beetje aan hoe hoog je je settings wil zetten ook.
Maar met een 2060super zou je goed uit moeten komen, al zou ik zelf naar een 5700xt kijken. Heb je wel kans dat je dan tegen de limiet van je cpu aan gaat lopen, maar dat zou ik eerst testen. Kun je aan de hand daarvan altijd je cpu nog vervangen door een 2600 of 3600. (Wel je bios updaten in dat geval).
En idd je ram een upgrade geven naar 2x8Gb.

Kom je op zoiets bijvoorbeeld in het slechtste geval (zou je cpu echt eerst testen met een andere gpu).

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 195,05€ 195,05
1VideokaartenMSI Radeon RX 5700 XT Gaming X€ 448,50€ 448,50
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 73,90€ 73,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 717,45

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:00
DenHond schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 22:20:
Moeilijk te zeggen, maar je kan het perfect testen. Je gaat naar taakbeheer (ctrl+shift+esc), en bij prestaties kan je zien hoeveel je processor belast word. Loopt hij constant tegen de 90-100%, dan vormt je processor een bottleneck.
Als je cpu meer threads heeft dan de game gebruikt, staat je cpu-usage niet op 100% en kun je toch een cpu bottleneck hebben.

Stel dat je een quad core hebt en er is maar 1 thread, dan kan 25% al een bottleneck zijn.

Als je cpu op 100% staat, dan is het zeker een cpu bottleneck.

Als hij dat niet niet, kun je de beeldkwaliteit en resolutie verlagen. Hierdoor wordt de gpu minder de bottleneck en zal sendup meer moeten doen.

Als je dan niet het verwachte aantal fps haalt, dan is de cpu te traag.

Maar de gpu is sowieso een bottleneck.

De cpu zal dat niet zijn. Een Ryzen 1800X scoort nauwelijks minder dan de Intels en je hebt niet veel threads nodig: https://nl.hardware.info/...-cpu-core-scaling-a-ryzen
Pagina: 1