Toon posts:

Intel P3-750 op een Asus P2B

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer het weer. Mijn vorige post lijkt ergens in GoT's hemelen der onbekende posts te zijn belandt ;)

Enfin. Mijn huidige systeem is een Asus P2B rev 1.02 met een P3-450, die ik wil upgraden naar een P3-750 via een Abit slotket. Mijn oude geheugen gaat naar m'n vriendin (256Mb maar liefst, en de P3-450 ook), ikzelf hou het op 512Mb PC133 geheugen in m'n nieuwe opzet.

Vraagje is dus: Heeft iemand al eens geprobeerd z'n Asus P2B rev 1.02 op zo'n systeem om te zetten? Werkt dit? M'n BIOS zit al op de allerlaatste upgrade die er een jaar geleden was.

- Moet ik iets doen aan m'n voltage op het mobo of niet?
- Kan ik deze nieuwe CPU OC'en? (maximale FSB is 112MHz bij 8x ratio) ... (niet dat ik hem meteen wil OC'en, maar goed, ideetje voor de toekomst)
- Hoeveel sneller is een P3-750 als een Celery-2 800A op 100MHz FSB?

En ja, ik zal nog wel overgaan op een nieuw mobo in de toekomst (Asus CUSL2-C).

Jord.

Verwijderd

nee, je vorige post is op slot gegooid, omdat je de search moet gebruiken

link naar oude post
[topic=196923]

kijk daar maar naar de reacties, helpt misschien, en deze zal net als de andere gesloten worden

Verwijderd

Topicstarter
lol... ouwe lul die ik ben.

Maar goed, ik heb dus eerder al een search gedaan op P3-750, en dat bracht veel ... errm... geouwehoer op.

Never mind.
Ik zoek wel weer...

Of iemand wil zo vriendelijk zijn me een link te geven naar een thread/draad die zo ongeveer beantwoordt wat ik vroeg.

Verwijderd

nou vooruit ik zal voor je zoeken

iets gevonden
Dit is alleen mogelijk wanneer je P2B beschikt over een hardware revisie 1.12 (kijk op je mobo) i.v.m voltage (www.asus.com.tw). Mijn P2B had een revisie van 1.04 dus dit was bij mij niet mogelijk. Ik heb nu voor mijn P800E een abit BX 133 gekocht waar ik mijn voltage wel kan veranderen.
nog meer!
1. Tot aan rev. 1.10:
Deze revisions kunnen geen Vcore leveren lager dan 1.8V. Je kunt hier dus een Coppermine CPU op draaien, maar alleen de FCPGA versie met slotkey adaptor met voltage jumpers (bv. ASUS S370). De Vcore op de adaptor moet dan op 1.8V worden gejumpered. De CPU loopt dan echter op een te iets hoge spanning. Een slot-1 Coppermine zal je niet aan de praat krijgen! Wil je dit niet (en binnen de specs blijven), is een 600 MHz PIII met Katmai core het hoogst haalbare. Die dingen krijg je echter nauwelijks nog en ze zijn ridicuul duur.

2. Vanaf rev 1.12:
Deze revisions ondersteunen Coppermine CPUs volledig, zowel FC-PGA als slot 1.

3. rev. 1.10
Dit is een twijfelgeval. ASUS heeft gedurende de productie de voltage regulator aangepast vanwege de Coppermine CPUs. Er zijn dus 1.10 P2Bs in omloop die zich gedragen als oudere planken, maar ook die zich gedragen als rev. 1.12. Kijk naar de voltage regulator op het P2B; het zit in de buurt van 2 spoelen bij de power connector. Het typenummer is HIP6004xxx of 6019xxx. xxx= CB, ACB of BCB. Alleen de BCB versie is "Coppermine compatible". Bij de 2 anderen gaat het weer niet lager dan 1.8V.

De revision number bevindt zich bij de buitenste ISA slots.

Wat betreft de CPU clock: deze is gelockt. Je kunt dus elke PIII met 100 MHz FSB of Celeron nemen. De CPU frequency jumpers worden niet gebruikt.

Heb je een Soundblaster Live!, moet je de drivers upgraden naar de laatste versie.

Ook BIOS moet je flashen naar de laatste versie.
nu vind ik het genoeg, zoek zelf maar verder

Verwijderd

Topicstarter
Grom... okee, ik probeer het echt, maar kun je zoek resultaten hier ook op datum zetten, niet dat je 2000 resultaten hebt rondslingeren tussen 2001 resultaten?
Asus P2B geeft me 4 pagina's met mogelijkheden. Ik zou ze graag op datum hebben (of ben ik nu te moeilijk bezig? ;))

Verwijderd

Topicstarter
Okee, met hulp via Lieve Adjes ben ik erachter gekomen hoe te zoeken.

Nu echter een vraagje: Ondanks wat Daimonet me toe heeft geworpen, een P3-750 is een FCPGA, die ik via slotket moet aansluiten. Dus niet een CPU die ik direct in m'n SLOT1 duw.

Ik heb zelfs gezocht met Asus P2B slotket P3-750 en vond niks, zelfs niet in een andere volgorde, zelfs niet zonder slotket of P3-750 als woorden.

De enige adviezen die ik vond gingen over Asus P2B rev. 1.08 tot en met 1.12, wat niet echt van toepassing is !!

Zou ik dan mogen vragen of iemand een Asus P2B rev 1.02 met slotket heeft ge-upgrade naar een hogere 100MHz FSB CPU? En of dat gelukt is?

Jorden.

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Ik heb die rev 1.02 ook en het is mij gelukt. Qua core zit je iets buiten spec (P2B levert minimaal 1.8, moet je dus ook instellen op je slotket), maar met een Celly II 100 FSB is dat bijv. maar 0.1 volt. Als je zoekt op PIII en P2B of BX zul je zien dat er veel mensen zijn die 't voor elkaar hebben gekregen.

Systeem

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 23:09

EXX

EXtended eXchange

Op vrijdag 03 augustus 2001 03:44 schreef Jorden het volgende:
Ik heb zelfs gezocht met Asus P2B slotket P3-750 en vond niks, zelfs niet in een andere volgorde, zelfs niet zonder slotket of P3-750 als woorden.
Zo een ding heet of een slotkey adaptor, of een slocket, maar geen slotket. Geen wonder dat je dan nix vindt.....

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

het is zelfs geen slocket, maar een bracket ;)

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Op vrijdag 03 augustus 2001 22:55 schreef Daimonet het volgende:
het is zelfs geen slocket, maar een bracket ;)
Of was het nou een f*cket? :o

Systeem

Verwijderd

Of was het nou een f*cket?
+ 1 Grappig
Pagina: 1