Dag allemaal,
Dank voor al jullie reacties.
De SSD heb ik uit haar Macbook gehaald en is goed opgeborgen, dus de mensen die de Macbook gaan repareren kunnen niet bij bestanden op de SSD. Zij is de eerste eigenaar van deze Macbook.
De reden dat ik mijn verhaal hier plaats is om een reactie te krijgen van mensen waarvan ik denk dat ze verstand hebben van zaken. Dit zal ik op sociale media niet krijgen, van dit niveau.
Ik vind het prettig om mij voor te bereiden met de informatie en ervaringen die jullie delen. Stel dat dit negatief uit pakt, dan heb ik een indicatie waar dit aan heeft gelegen en wat ik kan doen om wel een goede oplossing te vinden voor deze situatie.
De reden dat we de reparatie door laten gaan is simpelweg omdat het haar rust geeft, en er toegezegd is dat ze haar Macbook werkend terug krijgt voor het afgesproken bedrag.
Nu is het natuurlijk heel vervelend om te lezen dat de oplossing wellicht maar 2 tientjes had hoeven kosten, en door mijzelf uitgevoerd had kunnen worden. Maar dit was op dat moment de beste oplossing, voor een goede prijs.
Ze had afgesproken met haar werk om haar Macbook op te sturen, en is er tijdelijk een vervangende Macbook ter beschikking gesteld om op verder werken. (Dat is tussen haar en haar werkgever, daar bemoei ik mij niet mee.)
Hierdoor is de situatie stabiel en kan zij met een gerust hart verder werken, ondanks dat ik mijn twijfels heb bij de aanpak van de reparateur. Als de afspraken tussen mijn vriendin en de reparateur worden nagekomen, dan is er geen man overboord.
Maar ik wil in de toekomst dit soort situaties wel gaan voorkomen, voor mijn gemoedsrust!