Vervanging voor laptop batterij - N750BAT-4

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKingOfHoney
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-02-2022
Gegroet!

De batterij van mijn laptop is helaas overleden en deze heeft geen garantie meer. Ik ben dus op zoek naar een vervanging.

Het gaat om een 44WH, 14.8V Li-ion batterij en heeft de volgende info er op staan:

N750BAT-4 (SIMPLO)
6-87-N750S-4EB2
4INR19/66

Waar zou ik het beste een vervangende batterij kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-09 21:57

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

In ieder geval niet uit China halen. Die hebben geen keurmerken.

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Wat voor merk laptop is het? Volgens internet is het een batterij voor een Clevo? Batterijen voor een Clevo zijn niet heel makkelijk te vinden. Laptopplus verkoopt ze waarschijnlijk wel. Moet je ze even bellen, hun site is gewoon onwerkbaar, maar een medewerker kan je vast aan de telefoon vertellen wat je nodig hebt.

Trouwens, kun je niet gewoon nieuwe cellen bestellen? Als je een beetje handig bent, kun je op die manier ook de accu reden. Tenminste als de elektronica niet defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKingOfHoney
MedionAkoya schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 21:12:
In ieder geval niet uit China halen. Die hebben geen keurmerken.
Was ik ook zeker niet van plan, ik kan niet weten wat voor kwaliteit het is en ik neem het risico liever niet dat ik mijzelf ermee electrocuteer of erger.
hoi1234 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 21:29:
Wat voor merk laptop is het? Volgens internet is het een batterij voor een Clevo? Batterijen voor een Clevo zijn niet heel makkelijk te vinden. Laptopplus verkoopt ze waarschijnlijk wel. Moet je ze even bellen, hun site is gewoon onwerkbaar, maar een medewerker kan je vast aan de telefoon vertellen wat je nodig hebt.

Trouwens, kun je niet gewoon nieuwe cellen bestellen? Als je een beetje handig bent, kun je op die manier ook de accu reden. Tenminste als de elektronica niet defect is.
Het is een BTO UBook met een i3-7100U. Mijn laptop draait Linux Mint en ik heb via de command line de waardes kunnen uitlezen, deze kan geen lading meer houden maar ik denk dat de rest nog werkt. Dus als ik de cellen zou kunnen vervangen dan zou dat makkelijker (en goedkoper?) zijn. Hoe moeilijk is het om deze te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
TheKingOfHoney schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 22:33:
[...]

Was ik ook zeker niet van plan, ik kan niet weten wat voor kwaliteit het is en ik neem het risico liever niet dat ik mijzelf ermee electrocuteer of erger.

[...]

Het is een BTO UBook met een i3-7100U. Mijn laptop draait Linux Mint en ik heb via de command line de waardes kunnen uitlezen, eze kan geen lading meer houden maar ik denk dat de rest nog werkt. Dus als ik de cellen zou kunnen vervangen dan zou dat makkelijker (en goedkoper?) zijn. Hoe moeilijk is het om deze te vervangen?
Kijk gewoon even een filmpje op youtube. Daar staan verschillende video's. Maar als je niet 100% zeker weet wat je doet, weet ik niet hoe verstandig het is. Ik zou het zelf niet zo snel doen, omdat ik geen verstand van zaken heb. Maar als jij het wel aandurft is het zeker een oplossing. Het komt er op neer dat je de accu moet openen. Vaak is de behuizing versmolten, dus het is zeker niet gemaakt om door Jan met de pet geopend te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKingOfHoney
hoi1234 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 22:38:
[...]

Kijk gewoon even een filmpje op youtube. Daar staan verschillende video's. Maar als je niet 100% zeker weet wat je doet, weet ik niet hoe verstandig het is. Ik zou het zelf niet zo snel doen, omdat ik geen verstand van zaken heb. Maar als jij het wel aandurft is het zeker een oplossing. Het komt er op neer dat je de accu moet openen. Vaak is de behuizing versmolten, dus het is zeker niet gemaakt om door Jan met de pet geopend te worden.
Mijn soldeer vaardigheden zijn vrijwel niet-bestaand dus ik laat die optie maar zitten.

Ik heb het partnummer opgezocht en kwam uit op Clevo batterijen. Als de partnummers overeen komen, zal deze passen?

Verder ben ik in contact geweest met BTO en om de batterijen te vervangen kost me minimaal €50 voor het onderzoek alleen. Met een beetje rondspeuren ben ik batterijen tegen gekomen die tussen de €40 en €80 zijn.

Bijvoorbeeld van deze website: https://clevo-computer.co...ah/44wh-4s1p-clevo-n751wu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
TheKingOfHoney schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 22:49:
[...]

Mijn soldeer vaardigheden zijn vrijwel niet-bestaand dus ik laat die optie maar zitten.

Ik heb het partnummer opgezocht en kwam uit op Clevo batterijen. Als de partnummers overeen komen, zal deze passen?

Verder ben ik in contact geweest met BTO en om de batterijen te vervangen kost me minimaal €50 voor het onderzoek alleen. Met een beetje rondspeuren ben ik batterijen tegen gekomen die tussen de €40 en €80 zijn.

Bijvoorbeeld van deze website: https://clevo-computer.co...ah/44wh-4s1p-clevo-n751wu
BTO is gewoon een CLEVO alleen hebben ze er een andere sticker op geplakt. Maar waarom zou je onderzoekskosten moeten betalen? Er is weinig te onderzoeken. Je wilt gewoon een nieuwe batterij. Ik zou laptopplus in Kampen gewoon even bellen. Die hebben goede reviews en hebben in ieder geval in het verleden zowel Clevo als BTO verkocht. Ik zou niet zo snel bij onbekende shops bestellen. Je weet niet wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKingOfHoney
hoi1234 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 22:55:
[...]

BTO is gewoon een CLEVO alleen hebben ze er een andere sticker op geplakt. Maar waarom zou je onderzoekskosten moeten betalen? Er is weinig te onderzoeken. Je wilt gewoon een nieuwe batterij. Ik zou laptopplus in Kampen gewoon even bellen. Die hebben goede reviews en hebben in ieder geval in het verleden zowel Clevo als BTO verkocht. Ik zou niet zo snel bij onbekende shops bestellen. Je weet niet wat je krijgt.
Zeker een goed punt. Ik zal eens contact met ze opnemen.

Hartelijk dank voor je advies. Ik laat het nog even weten.
Pagina: 1