Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exodus97
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-11-2024
Hallo!

Ik ben aan het kijken om mijn Oneplus 5T te gaan vervangen, en daarbij twijfel ik tussen de Oneplus 7T en de Xiaomi 9T pro.

Mijn grote liefde voor Oneplus zit hem in OxygenOS, en hoe clean dit is. Echter lees ik in de ervaring threads dat een aantal 7T's last heeft van een groene waas soms. Nu lijkt het in mijn ogen alsof deze waas alleen soms op specifieke momenten komt, die ik mijzelf niet snel zie nabootsen. Het nadeel van de 7T is dan wel dat deze een stuk duurder is dan de Xiaomi, en dat ik het ontwerp met de ronde camera ook erg wennen vindt.

De Xiaomi trekt mij omdat de prijs voor de specs echt heel sterk is. De pop-up camera is een leuke feature, en het scherm zonder inkeping ziet er erg goed uit. Het nadeel voor Xiaomi is dat ik bang ben enorm te moeten wennen aan MIUI. Daarnaast lees ik ook dat er erg veel bloat op zou zitten, en ik wil liever niet met ADB gaan knoeien.

Ik zit heel erg in de knoop, dus ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren met deze beslissing.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Exodus97 op 27-01-2020 10:57)

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik zelf ook erg tevreden met met mijn 6T!
Een kennis heeft de 7T en komt ook van een 5T af.

Groene waas heeft hij niet (gezien) en hij is er erg lovend over het scherm zelf, die 90hz is wel degelijk merkbaar.
In het begin was hij ook niet blij met de camera bump maar met een hoesje merk je er weinig van.
De camera is erg goed, zichtbaar beter dan b.v. de 5T en 6T.
En OxygenOS is gewoon zo heerlijk snel/soepel en zonder bloat.
De notch heb ik geen last van, daar ben ik al lang aan gewend
Voor het verschil tussen de 855 en 855+ hoef je het niet te doen.

Ervaring met de Xiaomi heb ik niet.

Ja hij is duurder maar je weet wel wat je aan OnePlus hebt, ik zou voor het OS alleen al niet willen overstappen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik zelf ook erg tevreden met met mijn 6T!
Een kennis heeft de 7T en komt ook van een 5T af.

Groene waas heeft hij niet (gezien) en hij is er erg lovend over het scherm zelf, die 90hz is wel degelijk merkbaar.
In het begin was hij ook niet blij met de camera bump maar met een hoesje merk je er weinig van.
De camera is erg goed, zichtbaar beter dan b.v. de 5T en 6T.
En OxygenOS is gewoon zo heerlijk snel/soepel en zonder bloat.
De notch heb ik geen last van, daar ben ik al lang aan gewend
Voor het verschil tussen de 855 en 855+ hoef je het niet te doen.

Ervaring met de Xiaomi heb ik niet.

Ja hij is duurder maar je weet wel wat je aan OnePlus hebt, ik zou voor het OS alleen al niet willen overstappen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:55
Groene waas komt alleen bij extreem lage helderheid soms voor en dat moet je zelf dan zo laag zetten lees ik overal.
Verder Xiaomi MIUI is het tegengestelde van OxygenOS, het past veel aan.

Alleen het prijsverschil is er ook.dus ik zou zeker even in een winkel kijken hoe onoverkomelijk MIUI is voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exodus97
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-11-2024
swhnld schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 09:22:
Groene waas komt alleen bij extreem lage helderheid soms voor en dat moet je zelf dan zo laag zetten lees ik overal.
Verder Xiaomi MIUI is het tegengestelde van OxygenOS, het past veel aan.

Alleen het prijsverschil is er ook.dus ik zou zeker even in een winkel kijken hoe onoverkomelijk MIUI is voor je.
Welke winkel heeft de 9t pro liggen dan? Ik heb al bij een aantal zaken bij mij in de buurt gekeken en daar is geen spoor van xiaomi te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:55
Als ik uit de pricewatch doorklik naar winkels die hem hebben geeft Cooblue vestiging Utrecht aan die op voorraad te hebben in die winkel.
Maar voor de user experience kun je elke Xiaomi bekijken. Belsimpel verkoopt dit merk ook en heeft fysieke winkels, even een belletje er aan wagen zou ik zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07:50
Overigens is het toch gewoon zo dat als je fabriek-af last hebt van een groene waas, je hiermee terug naar de winkel kunt gaan?
Pagina: 1