Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PCIex4 M.2 adapter in x16 slot

Pagina: 1
Acties:

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-11 01:49
Hey Mede-tweakers,

Is het mogelijk een x4 kaart : pricewatch: Startech.com PCI Express x4 naar M.2 PCIe SSD-adapter

In een x16 (zeg maar de video kaart aansluiting) te steken?

Ik zie veelal x4 size adapters, en geen x16. Ik hoef ook maar 1 nvme m.2 kaart aan te sluiten.
Heb momenteel een 500gb in mijn nvme slot zitten, maar ruimte begint schaars te worden (RDR2 135gb....) en wil er dus eentje bij. Een SATA SSD heeft niet mijn voorkeur, omdat het om een zelfgemaakte kast gaat, waar helemaal geen rekening is gehouden met losse schijven :*)

Ik zie wel berichten dat het mogelijk moet zijn, maar wil het graag zeker weten via de almachtige kennis van tweakers.

edit: Nu ik de productpagina bekijk van de Akasa M.2 adapter zie ik toch het antwoord al. Misschien was ik net iets te snel met een topic aan te maken? http://www.akasa.com.tw/search.php?seed=AK-PCCM2P-01

edit2: Als er dan nu toch een topic is. https://tweakers.net/pric...;1500554;1282313;1169447/
wat is volgens jullie de beste keuze? Ik zou zeggen samsung, ook i.v.m. samsung magician. Maar het is natuurlijk ook de duurste :9

Graag hoor ik van jullie met het verlossende antwoord :o

Thanks in advance

[ Voor 32% gewijzigd door hoi3344 op 24-01-2020 19:35 ]

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 12:46
Jazeker, dat is mogelijk, werkt prima. Andersom gaat niet omdat het fysiek niet past, maar pci-e is zo gemaakt dat het in principe wel zou kunnen, dus een videokaart doet het gewoon in een 4x slot als je het fysiek passend zou maken. (zo worden ook gpu renderfarms / mining farms gemaakt, met een heleboel x1 slots)

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 13:33
Andersom past het vaak ook omdat het uiteinde van een x1 of x4 slot “open” is aan de achterkant en de kaart kan “overhangen” uit het slot volgens mij?

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het uiteinde van het slot kán open zijn, ligt maar net aan het moederbord. In dat geval past een x16 kaart in een x4 slot bijvoorbeeld. Ken alleen maar weinig kaarten die het dan ook nog doen ;) Maar ze zijn er wel.

Hoe dan ook, x4 in x16 werkt idd prima. :)