Vraag

• Traumasystems
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-03 00:16
Beste MedeTweakers

Ik ben voor een video project opzoek naar een telefoon of eventueel een compacte camera die in staat is in groothoek goede tot redelijk beelden kan schieten met niet al te best licht. enkele lamp in een kleine ruimte.

ik heb al even zitten zoeken maar kan niet vinden of de groothoek lens op een gsm ook gebruikt kan worden voor film en wat je dan voor kwaliteit krijgt.

1080p is een must maar 4k absolute niet noodzakelijk.

Heeft er iemand een aanrader of ervaring met een gsm die dese mogelijkheid heeft

[ Voor 75% gewijzigd door Traumasystems op 25-01-2020 11:43 ]

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:17
Je zult een app als Lumio Cam moeten hebben die dan de groothoeklens kan gebruiken voor videoopname.
https://play.google.com/s...om.camtechstudio.lumiocam
Let wel op dat de app en gewenste telefoon compatible zijn voor alle functies, dat wordt reviews en ervaringen lezen.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-11 17:20
budget?

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:28
De groothoeklens kan bijvoorbeeld op een iPhone zeker gebruikt worden voor 4k 60fps. Alleen zodra je in wat minder licht schiet / schemer dan schiet de kwaliteit snel achteruit, dat zul je zien bij veel groothoekcamera's op telefoons omdat er gewoon te weinig licht de lens in kan komen.

Een camera met verwisselbare lenzen waarbij je een groothoek op de camera monteert is je beste oplossing.

Zucht...

• Traumasystems
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-03 00:16
Ik heb een song nex systeem camera die 1080 kan schieten dat zou dan misschien de beste optie.

Als het om budget gaat voor een smartphone dan ergens tussen 400 &600€