Matrox g450 vindt DivX maar niks?

Pagina: 1
Acties:

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Hmmm... ik weet het niet zo zeker.

Ik heb vandaag een Matrox G450 in m'n bakje geplaatst. Eerlijk is eerlijk, de graphics op mijn monitor zien er prima uit, maar wat ie van mijn tweede uitgang bakt (TV) vind ik niet echt geweldig.

Ik las al dat Matrox problemen zou hebben met DivXjes als die op een foute resolutie zitten, maar dat daar een filter voor is. Ik heb het geprobeerd, maar helaas blijft de film schokkerig terwijl de monitor het keurig doet!

Verder begrijp ik niet dat in de DVDmax mode hij het alleen doet met een .asf bestand en helemaal niet met een DVD of een avi!

Heeft iemand een idee wat ik hier allemaal aan kan doen?

ThX :)!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Probeer anders deze site eens! :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
het probleem is heel makkelijk op te lossen met een 3rd party util, je kunt zelf zwarte stukken compleet wegsnijden voor breedbeeld purposes als je dat wil, check MURC maar even... :)

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Nou, heel makkelijk...

Ik heb net die site even door zitten spitten, maar na installatie van DivXG400 heb ik nog niet erg veel succes ermee. ;(

Maar wat is de verklaring dat DVD helemaal niet wil? Dat de DivX alleen werkt na een trucje is wel duidelijk, maar over DVD les ik niets.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Heb je de nieuwste drivers geinstalleerd / directx 8?

Verwijderd

ok,

in advanced properties, dual head, middelste optie kiezen (Dualhead Clone or DVDmax)

en allebei aanvinken Use dualhead clone en use dualhead dvd max.

Schokkerige beeld komt overigens waarschijnlijk doordat je 24 of 32 bit kleur gebruikt met een redelijk hoge reso. het maken van overlay is dan errrug moeilijk Switch eens terug naar 16k kleuren.....en laat even weten of dat wel werkt....deed het voor mij wel

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Probeer eens DivxG400:
Info: There is an incompatibility between DivX ;-), MS MPEG4, WM7, WM8 codecs and Matrox G400/G450 drivers/hardware. If a movie's width is not exact multiple of 32 it will be played back without using video overlay. If video overlay is not used, clips are choppy and DVDMax can not be used. DivXG400 provides workaround for the problem.
http://www.matroxusers.com/Utils.html

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Ik heb idd die DivXG400 geïnstalleerd, dat helpt wel wat.

Misschien is de resolutie echt te hoog?

Ik draai 1280X1024 op 85Hz met 32bit. (je wil toch een beetje netjes kijken he :) )
Kan ie dat niet aan? Kan ik me haast niet geloven, mijn Riva TNTtje had er geen enkel probleem mee namelijk.

Verwijderd

had ik dus ook, in win2k beeld was heel mooi maar net asof ie veel teveel cpu nodig had om het beeld op te bouwen zodat divx rottig liep, draai nu xp en het werkt vloeiend, zonder drivers nix ni, maar smooth as hell

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
En ik heb het dus precies andersom!!! :D Onder 2000 doet ie het veel beter dan onder XP!

Kan dan nou? :?

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 22:04 schreef MisterDon het volgende:
Ik heb idd die DivXG400 geïnstalleerd, dat helpt wel wat.

Misschien is de resolutie echt te hoog?

Ik draai 1280X1024 op 85Hz met 32bit. (je wil toch een beetje netjes kijken he :) )
Kan ie dat niet aan? Kan ik me haast niet geloven, mijn Riva TNTtje had er geen enkel probleem mee namelijk.
probeer nou gewoon eens 16k kleuren.........
de geneuzel over TNT kan het wel is niet helemaal waar, het is al een huzarenstukje dat matrox directdraw kan doen op een secundair scherm.....de beperking is dan wel de reso of de kleurdiepte om dan nog overlay te creeeren......je hebt dan echte dualhead, op je monitor werken aan een mail en op tv fullscreen film,,,,geen enkele andere kaart kan dat

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Nah... Ik heb de kleuren teruggezet tot 16 bits, maakt weinig verschil. 2k of XP... Whatever, it stays the same :(

Als ik de dual head optie uitschakel doet DivX het op mijn monitor redelijk totdat ik de handel fullscreen laat draaien, dan krijg ik licht gestotter. Doe ik dit op dualhead, dan is het een zooitje. ;(

Wat zijn bij jullie settings in nde filterproperties die een lekker lopende DivX zorgen?

Nu staat alles default, maar dat is duidelijk niet de manier!

Ff wat relevante specs: PIII 910, 512MB, Matrox 450 16MB, Iiyama 19". Moet genoeg zijn!

(overigens, met welke speler kun je onder XP dat filter configureren?)

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Yesss... we komen al een stapje verder...

Resolutie een tikje teruggebracht naar 1152X864, kleuren op 16 bits. En.... de DivX speelt netjes :)

Alleen een vaag dingetje nog: Als het scherm van de Mediaplayer in de taakbalk zit, dan loopt de film niet verder op de TV (klik ik em weer omhoog dan gaat de boel vrolijk verder)

Wat is daar nou weer de truc voor?
En zou ik hogere resolutie aankunnen met een 32MB kaart?

Heh, wat helpen jullie me weer eens lekker!

ThX!!! :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Op vrijdag 03 augustus 2001 22:51 schreef MisterDon het volgende:
Yesss... we komen al een stapje verder...

...

Alleen een vaag dingetje nog: Als het scherm van de Mediaplayer in de taakbalk zit, dan loopt de film niet verder op de TV (klik ik em weer omhoog dan gaat de boel vrolijk verder)

Wat is daar nou weer de truc voor?
En zou ik hogere resolutie aankunnen met een 32MB kaart?

Heh, wat helpen jullie me weer eens lekker!

ThX!!! :)
Hogere resoluties: geen idee, draai zelf 1280x1024 hier, geen probleem, tvout werkt ook prima.

Verder: start-progs-PRR video utils, DivXG400 config: Extended Overlay Support aanzetten.
Dan speelt ie ALTIJD, ook al minimaliseer je wmp.

Verder (vind ik wel stoer): CUT sides to fill... blabla op 80 of 90 % zetten,
dan wordt je beeld fullscreen als je een normale tv hebt (vervallen de breedbeeld balken boven en onder)

Je mist alleen wat links en rechts, dus 100% wordt iets teveel.....

Edit: Ik draai Win2k Pro NL, SP2, Matrox G450 (etv) drivers: 5.12.01.1250
Alleen DVDmax aan, clone niet.
Verder 1280x1024 @ 16bit @ 85 hz

Ook op 1600x1200 werkt divx enz prima hier.. Alleen dat is beetje te klein voor mn oogjes :)

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Hmmm... op 2000 gaat het nu wel okee, onder XP wil ie niet echt lekker...

Maar om me daar nu heel erg druk over te maken... het is 11 uur en vrijdagavond, tijd voor een pilske!
Pagina: 1