Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

4k video editting laptop suggesties

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Error404!
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 00:32
Dag allemaal,

Toen ik in 2015 mijn eerste GoPro kocht kon ik nog met mijn huidige laptop het nodige editten (Asus 751-TY060H). De jaren die volgden heb ik de boel uitgebreid met een mooie canon 80d en de DJI Mavic Pro. Ik reis ook best vaak en heb nu in totaal over de 2/3 TB aan data waar ik niets mee heb gedaan. Dit komt door de simpele reden dat mijn huidige laptop aan het sterven is. Hij kan het gewoon niet aan en is daarnaast ook niet gemaakt voor 4k beelden.

Dat brengt mij dan ook hier naar toe, ik ben op zoek naar een nieuwe laptop waarbij ik mijn drone en camera beelden zonder hoofdpijn kan editten.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Ik wil voornamelijk 4k beelden editten in adobe premier pro en foto's photoshoppen (en andere Adobe programma's). Daarnaast ga ik binnenkort afstuderen en zal ik mijn laptop ook vooral gebruiken voor mijn thesis en het draaien van modellen is dan ook mooi meegenomen.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik dacht zelf aan min 1200 en maximaal 2000. Iets hoger zou nog kunnen maar gezien de snelle technologische vooruitgang ben ik bang dat ik teleurgsteld ga raken als mijn laptop 2 maanden na aankoop ineens aanzienlijk minder is dan waar ik hem voor heb gehaald.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Op dit moment zou ik hem dagelijks naar de uni brengen, maar later zou ik hem ook op werk kunnen gebruiken. Mijn huidige laptop gaat denk ik 3 keer per week mee de deur uit..

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Ik ben een beetje bang voor de Macbook, omdat ik nog nooit apple producten heb gehad (ook geen ervaring in Final cut), voor de rest wil ik vooral een bedrijf die betrouwbaar is. Zelf heb ik al gekeken naar de HP Zbook15 serie, maar bij veel reviews van Workstations is het geluid ook nog weer een dingetje.

Alle reacties

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:51
Lenovo P50, kijk even tweedehands. Die van mij was 3000 in 2016, maar een 4k scherm met kleurkorrectie, en vooral veel rekenkracht. Is wel een zwaar beestje overigens.....

• MightyMike87
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01-02-2023
Ik merk al dat jr eerste keuze moet zijn ga je voor performance = luidere laptop indien gebruik zeaardere toepassingen.., Of ga je voor een ultrabook = kleiner / lichter en minder geluid/ performance.

Een Zbook of Lenovo P50, P51 valt onder de categorie mobile workstation. Dit betekend dus performance op 1.

Is er dan niets tussenin hoor ik je denken, uiteraard maar weet dat je hoe dan ook concessies moet doen welke kant je liever op gaat performance of lichter en stiller.

• Gotennl
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-06-2023
Wat dacht je van een Gigabyte aero 15 met oled scherm, dat lijkt erg goed te zijn voor video editing.
Je zal hem dan helaas alleen wel ergens van buiten Nederland moeten halen.

[ Voor 27% gewijzigd door Gotennl op 01-02-2020 15:56 ]