Shelly 1 aansluiten op dubbelpolige schakelaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Klimaks-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 15:24
Ik wil graag wat lampen automatiseren, maar de meeste van onze lampen zijn aangesloten op dubbelpolige schakelaars.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTZfmEJLcLiowmvDwEOCXnPBx2ooBcyiE_DOVNsq5aCUuTqk1UD&s

Is het mogelijk om hier een Shelly tussen te plaatsen?

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:27

jeroenathome

Een regel tekst

Wel gek dat je dubbelpolige schakelaars voor de verlichting hebt. Wordt eigenlijk alleen voor buitenverlichting gebruikt. Ergens in de NEN norm staat wanneer je dubbelpolige schakelaars moet toepassen. Het is voor mij te lang geleden hoe de regel exact in elkaar steekt. Het was volgens mij iets met natte omgeving.
Een Link voor meer uitleg

Het kan wel. Alleen heeft de shelly1 maar 1 contact en geen 2. Het effect van dubbelpolig schakelen is dan niet meer aanwezig.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Als het voor binnen is gewoon de 0 doorverbinden.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:58

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

jeroenathome schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 19:03:
Wel gek dat je dubbelpolige schakelaars voor de verlichting hebt. Wordt eigenlijk alleen voor buitenverlichting gebruikt. Ergens in de NEN norm staat wanneer je dubbelpolige schakelaars moet toepassen. Het is voor mij te lang geleden hoe de regel exact in elkaar steekt. Het was volgens mij iets met natte omgeving.
Een Link voor meer uitleg

Het kan wel. Alleen heeft de shelly1 maar 1 contact en geen 2. Het effect van dubbelpolig schakelen is dan niet meer aanwezig.
En vochtige ruime (badkamer/kelder) :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Damic schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 19:09:
[...]
En vochtige ruime (badkamer/kelder) :)
Dat is toch ook een natte ruimte ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vikdb
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-10 15:17
-Klimaks- schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:45:
Ik wil graag wat lampen automatiseren, maar de meeste van onze lampen zijn aangesloten op dubbelpolige schakelaars.

[Afbeelding]

Is het mogelijk om hier een Shelly tussen te plaatsen?
Heb je dit ooit opgelost?
Zit met hetzelfde probleem waar een deel van de lichten achter een duibbelpolige schakkelaar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18:40
vikdb schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:32:
[...]

Heb je dit ooit opgelost?
Zit met hetzelfde probleem waar een deel van de lichten achter een duibbelpolige schakkelaar zitten.
Slechts buitenverlichting sluit je zelden aan op een dubbel-polige schakelaar, je kan de nul draden in de schakelaar met een lasdop doorverbinden als de verlichting dat toelaat (dubbel geïsoleerd, lamp aan de muur..) metalen lichtmasten/ palen ofzo wel dubbelpolig schakelen.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Pagina: 1