Scherm op zwart voor enkele seconde

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:20
Oké ik heb dit nu al een tijdje en eigenlijk nooit echt over nagedacht, maar na ongeveer een uur de PC aangehad te hebben en dan voornamelijk met gamen gaat mijn scherm voor een seconde op zwart en komt dan weer terug. Het is eigenlijk best irritant en ik kan niet echt goed de oorzaak vinden.

Wat ik al gedaan heb:
Tijdens het gamen mijn CPU en GPU gebruik, temp en snelheden in de gaten gehouden. Mijn CPU draait meestal zo rond de 80% afhankelijk van de game en mijn GPU wil ik eigenlijk altijd maxen als dat kan. Enige game waar dit niet lukt is GTA V, maar dit is een gta dingetje blijkbaar. Nou komt de temperatuur van mijn CPU niet boven de 40-50 graden en mijn GPU nooit boven de 75-80 graden.

Met DP kabel geprobeerd en met HDMI, beide doen hetzelfde. Andere monitor gekocht, maar die doet het ook.

Ik denk dat het aan mijn GPU ligt en ik heb hier geen garantie meer op (2e hands gekocht via marktplaats), maar het zou ook mijn PSU kunnen zijn, die is misschien een half jaartje oud en zou meer dan goed genoeg moeten zijn voor mijn pc.

Misschien dat ik mijn windows opnieuw moet installeren of tenminste mijn drivers? Zou dat wel helpen, ik heb het eigenlijk met alle drivers van mijn GPU gehad.

Mijn pc:
#CategoryProduct
1ProcessorsIntel Core i7-4790K Tray
1MoederbordenMSI Z87-G41 PC Mate
1VideokaartenEVGA GTX 1070 Ti 8GB SC Black Edition Gaming ACX 3.0
1Interne harde schijvenSeagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB
1BehuizingenAntec Three Hundred
1ProcessorkoelingScythe Mugen 4 PCGH Edition
2Geheugen internCrucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart
1Solid state drivesSamsung 840 Pro 128GB
1Solid state drivesSamsung 860 EVO 500GB
Bekijk collectie
Importeer producten

[ Voor 7% gewijzigd door invine op 24-01-2020 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:37
Ik gok eerder de GPU dan de PSU. Vooral omdat het gebeurd tijdens het gamen, wanneer de GPU sterk wordt aangesproken. Als het de PSU zou zijn zou de hele pc niet van stroom worden voorzien, en dus opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
Ja dat denk ik dus ook. Ik kan het helaas niet tests of die het met een andere kaart ook heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
Even update: het is de freesync die ik aan had staan. Zodra ik deze uitzet heb ik nergens meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlenderRender
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-10 06:55
Al lijken de video kabels nog zo goed aangesloten, het kan zijn dat door kleine bewegingen vanuit een bepaalde hoek een pinnetje contact verliest met als gevolg even een zwart scherm. Kan ook door kortstondige thermische vervorming als je monitor eenmaal is opgewarmd. Dus probeer eens met een andere kabel desnoods op een andere schermingang (desnoods tijdje op andere poort zoals DVI werken).

Test toch maar eens verder of het mogelijk door thermals op de GPU komt, want de sensoren vertellen niet altijd het hele verhaal.
- probeer de GPU uit in een ander PCIe slot en kijk of het euvel is verholpen door betere luchttoevoer.
- GPU repasten. Is niet moeilijk: voor de meeste kaarten moet je maar 4 schroeven losmaken. Op zich zou dat met een relatief nieuwe kaart als je jouwe niet hoeven, maar ja: sommige worden op een maandag gemaakt ;-)

[ Voor 44% gewijzigd door BlenderRender op 07-02-2020 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
Thanks voor je uitgebreide reactie @BlenderRender ! Maar sinds ik freesync uit heb gezet op de monitor is er niks meer aan de hand geweest.

Dus wat jij zegt zou ik dan haast uitgesloten moeten hebben? Misschien dat een kabel nog zou kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlenderRender
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-10 06:55
invine schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 08:57:
Dus wat jij zegt zou ik dan haast uitgesloten moeten hebben? Misschien dat een kabel nog zou kunnen..
Ha, klopt! Ok, dan lijkt me het eerder een software of driverprobleem ipv hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
BlenderRender schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:02:
[...]

Ha, klopt! Ok, dan lijkt me het eerder een software of driverprobleem ipv hardware.
Ja heb alles al geupdate, hielp niks. Misschien een verse windows install maar daar heb ik dan weer geen zin in :D
Pagina: 1