Oké ik heb dit nu al een tijdje en eigenlijk nooit echt over nagedacht, maar na ongeveer een uur de PC aangehad te hebben en dan voornamelijk met gamen gaat mijn scherm voor een seconde op zwart en komt dan weer terug. Het is eigenlijk best irritant en ik kan niet echt goed de oorzaak vinden.
Wat ik al gedaan heb:
Tijdens het gamen mijn CPU en GPU gebruik, temp en snelheden in de gaten gehouden. Mijn CPU draait meestal zo rond de 80% afhankelijk van de game en mijn GPU wil ik eigenlijk altijd maxen als dat kan. Enige game waar dit niet lukt is GTA V, maar dit is een gta dingetje blijkbaar. Nou komt de temperatuur van mijn CPU niet boven de 40-50 graden en mijn GPU nooit boven de 75-80 graden.
Met DP kabel geprobeerd en met HDMI, beide doen hetzelfde. Andere monitor gekocht, maar die doet het ook.
Ik denk dat het aan mijn GPU ligt en ik heb hier geen garantie meer op (2e hands gekocht via marktplaats), maar het zou ook mijn PSU kunnen zijn, die is misschien een half jaartje oud en zou meer dan goed genoeg moeten zijn voor mijn pc.
Misschien dat ik mijn windows opnieuw moet installeren of tenminste mijn drivers? Zou dat wel helpen, ik heb het eigenlijk met alle drivers van mijn GPU gehad.
Mijn pc:
Wat ik al gedaan heb:
Tijdens het gamen mijn CPU en GPU gebruik, temp en snelheden in de gaten gehouden. Mijn CPU draait meestal zo rond de 80% afhankelijk van de game en mijn GPU wil ik eigenlijk altijd maxen als dat kan. Enige game waar dit niet lukt is GTA V, maar dit is een gta dingetje blijkbaar. Nou komt de temperatuur van mijn CPU niet boven de 40-50 graden en mijn GPU nooit boven de 75-80 graden.
Met DP kabel geprobeerd en met HDMI, beide doen hetzelfde. Andere monitor gekocht, maar die doet het ook.
Ik denk dat het aan mijn GPU ligt en ik heb hier geen garantie meer op (2e hands gekocht via marktplaats), maar het zou ook mijn PSU kunnen zijn, die is misschien een half jaartje oud en zou meer dan goed genoeg moeten zijn voor mijn pc.
Misschien dat ik mijn windows opnieuw moet installeren of tenminste mijn drivers? Zou dat wel helpen, ik heb het eigenlijk met alle drivers van mijn GPU gehad.
Mijn pc:
# | Category | Product |
1 | Processors | Intel Core i7-4790K Tray |
1 | Moederborden | MSI Z87-G41 PC Mate |
1 | Videokaarten | EVGA GTX 1070 Ti 8GB SC Black Edition Gaming ACX 3.0 |
1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB |
1 | Behuizingen | Antec Three Hundred |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 4 PCGH Edition |
2 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU |
1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) Zwart |
1 | Solid state drives | Samsung 840 Pro 128GB |
1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 500GB |