Welke Ultra HD TV voor 500 euro of minder (~50 inch)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-05 10:06
Ik zoek een?
4K TV rond de 50 inch. Ik heb redelijk wat apparaten zoals Chromecast, 2 PS's een Settopbox dus meer HDMI aansluitingen is handig.

Wat is je budget?
Liefst niet meer dan 500 euro, ben onlangs verhuisd en mijn huidige TV is eigenlijk te klein voor de woonkamer. Ik zoek een tijdelijke overbrugging voor een jaartje om later misschien wat meer high-end te kopen. Prijs/kwaliteit is wel belangrijk.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Om voornamelijk TV te kijken (via settopbox), Netflix, Youtube en PS3/4 games te spelen in mijn woonkamer.

Wat heb je zelf al gevonden?
Onderstaande TV's kwamen (onder andere) eruit toen ik in de pricewatch ging filteren boven 48'' en onder 500eu. Mijn huidige TV is een pricewatch: LG 32LB580V Zilver en heb daar eigenlijk geen klachten over behalve het formaat, neig dus ook weer naar LG.Welke vragen heb je hier nog over?
Is het verschil tussen VA en IPS erg groot? Mijn woonkamer is erg licht overdag, maar kijk ook natuurlijk 's avonds in het donker met wat meer sfeerverlichting. In de winkel zien alle TV's er voor mij hetzelfde uit, ik zie door de bomen het bos niet meer :+ Zijn er merken die jullie absoluut afraden? Er zijn al TV's vanaf 300 euro zag ik.

Beste antwoord (via TheUninvited op 26-01-2020 09:44)

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het verschil in contrast is afhankelijk van wat je verwacht, gewend bent en de kijksituatie. Met veel omgevingslicht en bij non-zwarte content zal het waarschijnlijk wel meevallen. Waar het wel gaat opvallen is bij donkere kamer/scène prestaties en de algehele uniformiteit van zwart. In deze prijsklasse wint IPS het met kijkhoeken, reflecties en een iets betere bewegingsscherpte door de lagere response tijden. Je kunt er vanuit gaan dat 49'' IPS is en 50" altijd VA.

- De gehele 7 serie van Samsung (in dit formaat) is identiek qua beeldkwaliteit; de 7400 voegt alleen een breed-kleurenbereik toe voor HDR(10+).
- Alle Philips accepteren HDR10+ én Dolby Vision. De 6 serie: basic Pixel Precise beeldprocessor, geen Ambilight of Bluetooth en enkel Saphi als OS. De 7 serie: betere paneelaansturing/P5 beeldprocessor, ‘micro dimming pro’ (iets hoger contrast), Android tv en 1 extra HDMI.
- Alle UM7xxx tv's van LG zijn identiek qua beeldkwaliteit mits ze hetzelfde paneel hebben. 49''= IPS, 50''=VA. Ze verschillen alleen qua features; voet, kleur, aansluitingen, remote etc.

Met SDR content zullen ze min of meer hetzelfde beeld voorschotelen met als grootste verschil contrast vs kijkhoek. Voor HDR impact zijn alle tv's niet goed genoeg. Bij Netflix - met het UHD pakket mét HDR content - zullen tv's met Dolby Vision het minst slechte beeld geven. De beste combi zou dan een 50" Philips zijn of bijv. de Hisense H50B7500 / BE7400.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het verschil in contrast is afhankelijk van wat je verwacht, gewend bent en de kijksituatie. Met veel omgevingslicht en bij non-zwarte content zal het waarschijnlijk wel meevallen. Waar het wel gaat opvallen is bij donkere kamer/scène prestaties en de algehele uniformiteit van zwart. In deze prijsklasse wint IPS het met kijkhoeken, reflecties en een iets betere bewegingsscherpte door de lagere response tijden. Je kunt er vanuit gaan dat 49'' IPS is en 50" altijd VA.

- De gehele 7 serie van Samsung (in dit formaat) is identiek qua beeldkwaliteit; de 7400 voegt alleen een breed-kleurenbereik toe voor HDR(10+).
- Alle Philips accepteren HDR10+ én Dolby Vision. De 6 serie: basic Pixel Precise beeldprocessor, geen Ambilight of Bluetooth en enkel Saphi als OS. De 7 serie: betere paneelaansturing/P5 beeldprocessor, ‘micro dimming pro’ (iets hoger contrast), Android tv en 1 extra HDMI.
- Alle UM7xxx tv's van LG zijn identiek qua beeldkwaliteit mits ze hetzelfde paneel hebben. 49''= IPS, 50''=VA. Ze verschillen alleen qua features; voet, kleur, aansluitingen, remote etc.

Met SDR content zullen ze min of meer hetzelfde beeld voorschotelen met als grootste verschil contrast vs kijkhoek. Voor HDR impact zijn alle tv's niet goed genoeg. Bij Netflix - met het UHD pakket mét HDR content - zullen tv's met Dolby Vision het minst slechte beeld geven. De beste combi zou dan een 50" Philips zijn of bijv. de Hisense H50B7500 / BE7400.