Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Guys, ik heb een gekke vraag:

Stel, ik heb straks de nieuwste LG Oled 8K tv in de huiskamer en speel een voetbalwedstrijd af.
Voor mijn tv staat een (8K) camera, waarmee ik mijn tv film. De beelden stream ik naar een een YouTube kanaal.

Kunnen mijn vrienden dan op hun EIGEN TV een wedstrijd in betere kwaliteit zien als ze de wedstrijd vanaf mijn kanaal bekijken?

Let me know!

Alle reacties

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:12
Als hun tv HD ready is wrs niet.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Nee. Waarom zou je dat denken?

[ Voor 76% gewijzigd door 418O2 op 24-01-2020 09:44 ]

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-11 13:01
Op geen enkele wijze zal dat beter zijn.
Een opname maken met een camera van een tv beeld levert sowieso al slecht beeld op.
Daarnaast krijg je nog eens compressie van YouTube er over heen volgens mij.

En het is hartstikke illegaal om tv beelden zelf uit te zenden.

• FightingFalcon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:08
Mag dit uberhaupt wel met de regels tot auteursrechten ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja even los van de rechten, ik was gewoon benieuwd of ik op mijn Samsung tv van 10 jaar oud toch een betere kijkervaring zou kunnen krijgen, oftewel: even lekker word gemaakt door een OLED.

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 17:32

De Nelis

en anders maar niet...

Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:42:
Ja even los van de rechten, ik was gewoon benieuwd of ik op mijn Samsung tv van 10 jaar oud toch een betere kijkervaring zou kunnen krijgen, oftewel: even lekker word gemaakt door een OLED.
Het beeld van een tv word niet beter als je het beeld van een andere betere tv er op toont 8)7

time is infinite, but each week is ten hours short..

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-11 20:11
DeNelis schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:48:
[...]

Het beeld van een tv word niet beter als je het beeld van een andere betere tv er op toont 8)7
Daarmee vind ik die reclames over tv's met schitterende kleuren altijd zo grappig.
Mijn moeder zei echt dat die TV goede kleuren had. Tot ik zei dat die kleuren wel uit haar tv komen... :+

Mijn ouders hebben maar gestudeerd tot hun 14de, maar het zijn zo lieve mensen O+ .

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Stel je hebt een tv met 4 pixels die 4 kleuren kunnen weergeven.

Wat je ook als bron daar naar toe stuurt, het blijven 4 pixels met 4 kleuren.

Daar komt bij dat OLED een mechanisme is die pixels helemaal uit kan zetten, daarom diep zwart en perfect contrast. Als ik een foto of video daarvan maak en die op een andere TV zet, dan kan die TV nog steeds niet pixels individueel uitzetten. Dus nooit 100% zwart.
Ook kunnen die TV's dus ook niet meer pixels laten zien dan er op die TV zijn. Dus 8k op een 1080p scherm levert een 1080p output op, er is gewoon niet meer.

Wat je vrienden zienals zij naar die wedstrijd kijken, is (als alles goed staat ingesteld) gewoon het beste wat die TV kan. Alleen bij jou is het beter (zij het dat jij afgezien van de OLED ervaring waarschijnlijk net zoveel pixels krijgt aangeboden omdat de meeste wedstrijden in 720 of 1080 worden aangeboden.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ok, geen idee of dit een slechte grap is of echt een serieuze vraag. Maar het antwoord is natuurlijk simpel te raden: nee, dit gaat niet werken. En dit topic gaat snel weer dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.