Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik zoek een?
Koptelefoon.

Wat is je budget?
Geen vast budget, liefst minder dan 200 maar als ik onder de 100 klaar kan zijn nog beter.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vervanging van mijn huidige pricewatch: Sennheiser RS 120 II (Zilver, Zwart), welke ik nu om 2 redenen niet/amper gebruik:
1. Veel ruis en continue aan het wieltje moeten draaien.
2. Ik krijg last van mijn oren na 1 uur gebruik (On-ear, en wellicht 'te' hoge druk?)

Het hoofddoel is kunnen gamen, muziek luisteren en video's (youtube/netflix) bekijken, samen met de vrijheid om rond te kunnen lopen.
Misschien dat ik hem ook mee ga nemen op reis i.c.m. muziek/video op de telefoon (maar dit doe ik nu nog niet dus is een maybe).
Daarnaast wil ik tijdens het sporten (geen heftige bewegingen) ook muziek gaan luisteren, maar ik denk dat in-ear dopjes (die goed blijven zitten) dan prettiger zijn, hier advies over is ook welkom.

Verder heb ik niet echt hoge eisen, ik ben geen audiofiel, het moet gewoon werken.
Ik hou wel meer van goede spullen die jaren meegaan dan "troep", daar ga ik me aan ergeren.

Wat heb je zelf al gevonden?
Gezien mijn slechte ervaringen met on-ear en radiogestuurd zoek ik nu wat anders (bluetooth en over-ear).
Bijvoorbeeld de pricewatch: Sennheiser PXC 550 Wireless (Grijs, Zwart), kost nog geen 150 euro nu.
Goedkopere opties: pricewatch: JBL Live 650BTNC (Zwart) en pricewatch: Sony WH-CH700N (Zwart), maar ben dan bang dat ik uiteindelijk niet tevreden genoeg ben.
Andere (goedkopere) modellen lees ik relatief veel slechte dingen over, maar wellicht dat die gebruikers/reviewers een stuk kritischer zijn dan ik.
De pricewatch: Bose QuietComfort 35 II (Zwart) en pricewatch: Sony WH-1000XM3 (Zwart) zijn natuurlijk beter, maar imo te duur voor mij.

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn grootste angst is dat er over bluetooth voor het gamen en video's bekijken teveel vertraging is.
Dat probleem heb ik nu ook in de auto, erg jammer.
Ik heb nog geen reviews gevonden die dit meten/testen. Wat is haalbaar?
Wellicht dat jullie nog andere modellen weten die hier minder last van hebben, bijvoorbeeld "gaming" versies?
Los daarvan, is de PXC 550 geen overkill voor een niet-audiofiel?
Tips voor het sporten: over-ear is dan erg zweterig? Plus iedereen gaat je aankijken omdat ik verder alleen mensen zie met in-ear dingen.
Over zweet gesproken, de meeste modellen zijn met "leer", zijn die te vervangen door iets met stof? Leer gaat natuurlijk langer mee, maar 1x per jaar nieuwe hoesjes kopen voor een tientje lijkt me geen ramp.

Overige apparatuur:
Moederbord met bluetooth 4.2: pricewatch: ASRock Fatal1ty Z370 Gaming-ITX/ac
Telefoon met bluetooth 5.0: pricewatch: Huawei Mate 20 Pro (single sim) Blauw

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-07 16:12
Al een keuze gemaakt?

Ik zou zeker even kijken naar de philips fidelio x2. Mijn persoonlijke favoriet onder de 200 euro. Ook makkelijk te poweren. Heeft echter geen bluetooth en ziet er niet super elegant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Bedankt voor je reactie.
Hoe het ding eruit ziet maakt me niet zoveel uit, als ik hem op heb zie ik hem niet :)

De genoemde headset is alleen niet draadloos, ik denk dat ik een paar keer wegloop met het draad er nog aan... Draadloos is toch wel een eis.

Ik heb inmiddels in de mediamarkt wat modellen geprobeerd.
Bij de Sennheiser PXC 550 was continue een pieptoon aanwezig, weet niet zo goed of dat nu door de aansturing kwam of door de headset (ik zie het wel vaker terug in reviews).

Ik heb pricewatch alerts ingesteld voor de Bose QuietComfort 35 II en Sony WH-1000XM3, mochten deze onder de 200 zakken zal ik er toch eens naar kijken.

Mijn grootste probleem is dat ik nog steeds niet echt info kan vinden over de vertraging, maar kan altijd een koptelefoon terugsturen onder WKOA als het niet bevalt.
Is radiogestuurd tegenwoordig misschien veel beter geworden (t.o.v. de Sennheiser 120 II)|?
Als iemand hier nog ideeed over heeft, welkom :)

Zit ik bijvoorbeeld beter in deze categorie wat betreft vertragingen? Je ziet hier ook veel meer RF koptelefoons.
categorie: Gaming headsets

[ Voor 19% gewijzigd door mitsumark op 18-02-2020 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-06 11:21
pricewatch: PlantronicsBackbeat Pro 2 (Bruin, Titanium, Zwart)

Deze zijn mij altijd erg bevallen, je kan ze op meerdere apparaten aansluiten. Noise canceling werkt ook erg goed, vaak gebruikt tijdens het sporten. Je krijgt het er iets warmer van, maar niet hinderlijk ofzo.
En wat betreft het aankijken, dat valt ook reuze mee. Bij mij op de sportschool ook meerdere met over ears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
Mijn vriendin heeft de Quiet comfort 35 II, en ik heb een paar dagen de Sony Wh-1000XM3 mogen testen. Beide kunnen puur kwa geluid niet tippen aan de philips fidelio x2.

De Sony is wel prima voor zijn functionaliteit, op tweakers kan je hem meestal nieuw-gebruikt wel voor 200~ krijgen. Geen idee hoe het zit met de bose, maar de Sony klinkt een stuk slechter wanneer die bedraad is aangesloten.

Voor gaming heb je wat meer aan een open-back koptelefoon. Deze hebben vaak een wijdere soundstage ( meer diepte in geluid ) en imaging ( beter kunnen plaatsen waar geluiden precies zijn ).

Zowel de Sony & bose zijn closed, dus die zijn hier zeer zwak in. Voordeel van Closed = betere geluidsisolatie & vaak meer bass.

Voor Gaming & Desktop use zou ik zeker de Philips fidelio X2 aanraden, want deze is open, maar heeft voor een open headphone nog een redelijk goede bass. Perfect voor gamen, en onder de 200 euro op Amazon. Soms vind je ze voor minder dan 150 euro.

Echter hebben sony en bose weer het voordeel dat ze multi-use hebben. Je kan ze dus ook lekker mee op reis nemen, dat bespaard ook weer geld voor oortjes, en als je ze voor een goede prijs kunt krijgen is dat ook wel prima. Je gaat er dan wel zeker op geluid op achteruit, maar je wint wat convenience, die keuze is aan jou.

Heb zelf geen andere blue-tooth koptelefoons getest dus kan verder geen advies geven. Zelf gebruik ik draadloze oortjes ( Soundcore liberty 2 pro ), deze zitten erg goed in mijn oor en kan ik gebruiken tijdens het sporten. Waren 99 euro, zou er niet meer voor geven, de sony en de bose hebben wel wat beter geluid dan deze oortjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
d0nny41 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 20:57:
de Sony klinkt een stuk slechter wanneer die bedraad is aangesloten.
Was ie niet defect dan? Ik heb dezelfde en herken dit totaal niet, is ook vanuit de technische kant totaal onlogisch.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• d0nny41
MerijnB schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 21:13:
[...]

Was ie niet defect dan? Ik heb dezelfde en herken dit totaal niet, is ook vanuit de technische kant totaal onlogisch.
Nee hoor dat is heel normaal met een noise cancelling bluetooth headphone.

Heb niet genoeg kennis om de precieze reden hierachter te geven. Maar ze moeten wat EQ toepassen om het geluid mooi te krijgen met ANC/Bluetooth , maar als die uit staat gebeurt dit natuurlijk niet .. Staat ook gewoon bij alle reviews uitgelegd en veel mensen melden dit ook op: https://www.head-fi.org/t...-noise-cancelling.887797/

Maar als jij er persoonlijk niks van merkt dan is dat alleen maar goed voor jou ;p.

• MerijnB
  • Nu online
d0nny41 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 01:03:
[...]

Nee hoor dat is heel normaal met een noise cancelling bluetooth headphone.

Heb niet genoeg kennis om de precieze reden hierachter te geven. Maar ze moeten wat EQ toepassen om het geluid mooi te krijgen met ANC/Bluetooth , maar als die uit staat gebeurt dit natuurlijk niet .. Staat ook gewoon bij alle reviews uitgelegd en veel mensen melden dit ook op: https://www.head-fi.org/t...-noise-cancelling.887797/

Maar als jij er persoonlijk niks van merkt dan is dat alleen maar goed voor jou ;p.
Ah, maar dat is iets heel anders, jij had het over met of zonder draad, niet met of zonder anc.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0nny41
MerijnB schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 08:38:
[...]

Ah, maar dat is iets heel anders, jij had het over met of zonder draad, niet met of zonder anc.
Naja ik heb wat verder gelezen en het ligt eraan of de koptelefoon aan of uit staat. Ik ga er dan even vanuit dat de koptelefoon uit staat wanneer wired ( want neem aan alleen wired wanneer batterij op is ).

Maar goed, je hebt een punt!

• MerijnB
  • Nu online
d0nny41 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 18:27:
[...]

Naja ik heb wat verder gelezen en het ligt eraan of de koptelefoon aan of uit staat. Ik ga er dan even vanuit dat de koptelefoon uit staat wanneer wired ( want neem aan alleen wired wanneer batterij op is ).

Maar goed, je hebt een punt!
Als ik me goed herinner kan je anc aan en uit zetten los van of je BT gebruikt of niet. Ben het absoluut eens dat anc aan flink aan het geluid sleuteld 😊

Pagina: 1