Alle pc's tegenwoordig onstabiel ?

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 11:45

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Topicstarter
Vroeger kon je nog gemakkelijk mem veranderen/wisselen , wat extra hardware erbij zetten.. geen probleem, ander videokaart geen probleem, toch maar meer geheugen erbij - geen probleem, toch maar andere cpu ? ook geen probleem...... ander muis....ook no probs.

Waarom zie je tegenwoordig alleen maar GEKLOOI met nieuwe hardware die weer eens conflicten geven, die het niet doen, en die vaag doen etc. etc.

Je zou denken dat op het moment dat de technogoly wat verder vordert, dat ook de stabiliteit vordert, maar ik weet uit eigen ervaring en misschien hebben jullie dat ook...dat dat juist NIET zo is !!!

Hoe komt dat joh ?

worden jullie daar niet een beetje :r van ?

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:27
sorry dat ik het zeg...

maar als ik hardware verwissel heb ik nergens last van :)

alleen dat ik armer wordt >:)

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 01:35 schreef ZOMERZON het volgende:
Hoe komt dat joh ?
Omdat het allemaal een stukkie gecompliceerder werkt tegenwoordig :)
Bovendien is de keus aan hardware/randapparatuur enorm, en dat moet allemaal maar 1-2-3 werken... opzich denk ik dat het nu alleen nog maar de goede kant op kan gaan. Veel meer verschillende hardware voor de PC zal er toch ook niet meer verzonnen worden, en er word continu aan gewerkt om de boel makkelijk te maken...
worden jullie daar niet een beetje :r van ?
Ja, vooral van plug & pray...

Verwijderd

Vroeger nooit geklooi?? Tuurlijk, die modems werkten altijd in een keer (NOT, zogenaamd plug & play, maar dan zat je alsnog met 12 jumpers te kloten en dan nog wilde hij die rotte com poort niet zien) en geluidskaarten pfff,, hou op man!! Ene spel deed ie het wel,, de ander weer niet , of je moest weer een zooi settings veranderen. Het was vroeger echt niet veel beter als nu hoor,,, 32bit disk acces onder win3.1 aaargghh, het eeuwige rotzooien met irq's, enz. enz.
Sterker nog, tegenwoordig is het allemaal juist een stuk makkelijker, 90% van de huidige hardware is een kwestie van inpluggen, drivertje installen en gaan met die banaan!!

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
dat denk jij ja :)

zwerf maar even rond de GOT

je komt er snel achter dat er toch wel degelijk veel probs zijn

Verwijderd

Hmmm, toch moet ik toegeven dat ]NTT[ wel een aantal dingen zit te vertellen die mij idd ook nog in het geheugen gegrift staan. Of het handmatig knoeien in die autoexec.bat en config.sys...

En dat er op GoT veel problemen te vinden zijn is natuurlijk omdat dit zowat het verzamelpunt van alle mensen in NL met problemen met hun computer is. En daarbij zijn veel van de problemen door onkunde of onwetendheid van de gebruikers terwijl het relatief simpel met een beetje computerkennis wel op te lossen valt.

Verwijderd

effe terugdenken aan de moeite die je moest doen om genoeg conventioneel geheugen in dos vrij te krijgen zodat je eindelijk je spelletjes kon spelen..

wie kent die melding nog ?
this game requires 520 Kb of conventional memory
you currently have 460 Kb
program unable to run
C:\
oid..

en wat je ook probeerde je kwam altijd net 30 Kb tekort ofzow..

al je tsr drivers in upper memory krijgen aargh..

windows installeren vanaf 36 floppy's

of je cdrom in dos aan de praat krijgen met mscdex in je autoexec. bat en config sys

dan ben ik toch wel blij met die automatische cd boot

maarja tegenwoordig worden nieuwe technieken al verkocht voordat ze goed uitgewerkt zijn

maar een groot deel van de instabiliteit ligt toch voornamelijk aan het OS

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:23

fv

-------------------> hiero

Groter complexiteit hardware KAN meer problemen veroorzaken evenzo compabiliteits problemen. Ben echter van mening dat veel problemen kunnen worden voorkomen door beter gebruik (lees: beheer) van je OS en hardware. PC van nu hebben gewoon wat meer aandacht nodig. Indien je dat doet krijg je er wel veel meer voor terug dan vroeger! Als je ziet wat er nu mogelijk is en dat 6 jaar geleden had verteld hadden ze je voor gek verklaard... :)

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Verwijderd

Ben echter van mening dat veel problemen kunnen worden voorkomen door beter gebruik (lees: beheer) van je OS en hardware.
deze mening deel ik volkomen :P

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-08 08:27
Zomerzon heeft ergens wel gelijk. Vroeger had je alles in de hand; dma; irq; address. Dat moest je dan ook per stukje software opgeven; en dan werkte het wel. Toen was er ook nog geen multi-tasking; wat mijns inziens een grote veroorzaker is van instabilieit tegenwoordig.

• Koffiezuiper
  • Laatst online: 25-02 17:44
nergens last van, vind juist alles zo soepeltjes werken tegenwoordig.

Verwijderd

Persoonlijk zit ik er liever te klote met nieuwere pc's dan bijv een 386.
waarom??

jumpers
EDO geheugen, prikt beroerd in.
Kaarten die zowat al zo groot zijn als de helft van het mobo.
Op vrijdag 03 augustus 2001 01:35 schreef ZOMERZON het volgende:
Vroeger kon je nog gemakkelijk mem veranderen/wisselen , wat extra hardware erbij zetten.. geen probleem, ander videokaart geen probleem, toch maar meer geheugen erbij - geen probleem, toch maar andere cpu ? ook geen probleem...... ander muis....ook no probs.

Waarom zie je tegenwoordig alleen maar GEKLOOI met nieuwe hardware die weer eens conflicten geven, die het niet doen, en die vaag doen etc. etc.

?
Pc's van nu hebben meestal al standaard meer hardware dan vroeger.
Dus conflicten nemen dan rechtevenredig ook toe. Maar met een beetje puzzelen heb je daar geen last meer van.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ik denk dat het nix onstabieler geworden is. alleen nu hoor je er veel van via GoT etc., maar als je eens wist hoeveel troubles ik vroeger gehad heb om XT's, 286/386's te upgraden met modems, geluidskaarten, geheugen, CD-ROM spelers. En dan praten we dus over 8 jaar terug enzo.
Tegenwoordig heb ik minder problemen kwa uitbreidingskaarten (VGA, geluid, modem, NIC) maar wel meer met de moederborden die onstabiel zijn vanwege duizend-en-een BIOS instellingen, slechte ondersteuning vanuit Windows, chipset-drivers, slecht geheugen etc.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 02:13 schreef ZOMERZON het volgende:

wat vreemd .. hier zitten mensen te kutten met zelfbouw systemen. maar als je een dell bak koopt ofzo heb je echt geen problemen

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op vrijdag 03 augustus 2001 09:28 schreef linuxgeek het volgende:

[..]

wat vreemd .. hier zitten mensen te kutten met zelfbouw systemen. maar als je een dell bak koopt ofzo heb je echt geen problemen
misschien wel met upgraden!!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Is geen geldig argument: als het goed gaat hoor je het niet.
Ikzelf heb geen problemen en ondertussen al een PC of 10 van grond af aan opgebouwd. Alles staat en valt natuurlijk met het kopen van degelijk spul: een 2de rangs mobo en voor de rest topspul werkt niet...

• Koelkasten
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

mensen die problemen hebben op GOT posten een bericht mensen die 0.0 probs hebben gaan geen topic openen dat het allemaal zo goed werkt |:(

Sommige mensen....

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 09:37 schreef Koelkasten het volgende:

[..]

mensen die problemen hebben op GOT posten een bericht mensen die 0.0 probs hebben gaan geen topic openen dat het allemaal zo goed werkt |:(
Gelukkig niet nee :D

Daarbij komt nog dat de problemen DIE gepost worden ook vaak van die aard zijn dat ze
- of gewoon terug moeten naar hun leverancier
- of dat het probleem zo simpel is dat ze alleen maar even over de drempel gezet moeten worden omdat ze het zelf even niet meer zagen, maar de oplossing lag voor de hand.

Mijn ervaring is juist dat er in de loop der jaren veeeeeeel minder problemen zijn met hardware, alles wordt beter compatible met elkaar etc.

/edit : onstabiel moet trouwens wel instabiel zijn :P

• Xenomes
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 11:14
Op vrijdag 03 augustus 2001 09:28 schreef linuxgeek het volgende:

Moet je er toch geen andere hardware in gaan zetten. Buurman en ik een netwerkje maken Ik een zelf bouw. hij en Dell. 2x 3com eth3 P&P Coax. Bij mij geen probleem. Bij de dell Conflict met de geluids kaart. in windows niks tezien van een confilct. Hardware matig toch er gens wel. vind dat maar eens. 3dagen mee bezig geweest. maar hij doet het. lang leven zelf bouw (met verstand van pc).

Verwijderd

net alsof ik zelf geen zelfbouw heb :)
maar mijn punt is:
als je zelfbouwt, upgrades uitvoert en dat soort gein, moet je niet zitten piepen over instabiliteit

• Xenomes
Op vrijdag 03 augustus 2001 09:46 schreef linuxgeek het volgende:
moet je niet zitten piepen over instabiliteit
Wat is instabiliteit. Is het windows instabiliteit of echt je systeem (weet jij het ik niet hoor). Oke ik moet mijn systeem wel eens herstarten dat komt puur door de verkeerde programa's. Maar is het dan je systeem. het zijn die programma's die je resourse op vreten. pc opstarten resourse 85% kazaa 4 uur laten draaien resourse 62% kazaa 6-8 uur Pc Muur vast. Vriendin heeft 15 uur ceasar3 zitten spelen resourse 80%.

Rara waar ligt het aan. Programa's of Systeem.

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 10:01 schreef gogo het volgende:

[..]

Wat is instabiliteit. Is het windows instabiliteit of echt je systeem (weet jij het ik niet hoor). Oke ik moet mijn systeem wel eens herstarten dat komt puur door de verkeerde programa's. Maar is het dan je systeem. het zijn die programma's die je resourse op vreten. pc opstarten resourse 85% kazaa 4 uur laten draaien resourse 62% kazaa 6-8 uur Pc Muur vast. Vriendin heeft 15 uur ceasar3 zitten spelen resourse 80%.

windows daar ligt het aan :)

ff tussendoor: heeft je vriendin 15 achter elkaar achter de compu gezeten ???????

• CrusaderNoR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 12:53
Op vrijdag 03 augustus 2001 01:57 schreef ]NTT[ het volgende:
Vroeger nooit geklooi?? Tuurlijk, die modems werkten altijd in een keer (NOT, zogenaamd plug & play, maar dan zat je alsnog met 12 jumpers te kloten en dan nog wilde hij die rotte com poort niet zien) en geluidskaarten pfff,, hou op man!! Ene spel deed ie het wel,, de ander weer niet , of je moest weer een zooi settings veranderen. Het was vroeger echt niet veel beter als nu hoor,,, 32bit disk acces onder win3.1 aaargghh, het eeuwige rotzooien met irq's, enz. enz.
Sterker nog, tegenwoordig is het allemaal juist een stuk makkelijker, 90% van de huidige hardware is een kwestie van inpluggen, drivertje installen en gaan met die banaan!!
Aaaaaaaaah, jeugdsentiment

Heerlijk, uren klooien en dan nog steeds niet werken |:(

• Toink
  • Niet online
Er zijn gewoon steeds meer sukkels die denken dat ze zelf een computer kunnen bouwen. Vroeger lieten ze dat over aan de mensen die er ECHT verstand van hadden en die zorgden dat het goed was.

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 10:01 schreef gogo het volgende:

[..]

Beide of 1 van de twee maar dat is weer afhankelijk van je specs.
Stel er staat bij hardware: NIET voor NT. Ik ken er genoeg die het wel proberen en zelfs aan de gang krijgen maaar of dit stabiel blijft.

Windows 9x heeft in ieder geval een probleem met geheugen vrijgeven: zie de legio programma's die daarvoor zijn geschreven. Blijkbaar kan het wel door de hardware vrijgegeven worden want anders zouden die programma's het ook niet kunnen...

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14

DOH! Dat is als op een begraafplaats lopen en je gaan lopen afvragen waarom er daar toch zoveel dooie mensen liggen... Natuurlijk lees je hier veel over hardware problemen; Er zijn mensen die worden special lid om een oplossing voor hun probleem te vinden!

:)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Xenomes
Op vrijdag 03 augustus 2001 10:10 schreef linuxgeek het volgende:

ff tussendoor: heeft je vriendin 15 uur achter elkaar achter de compu gezeten ???????
Ja en tegen mij ouwehoeren dat ik er zo veel achter zit.. Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/sad/confused4.gif Ps het zelf zo gek dat tie nu een plaatsje in de huiskamer heeft ... :)

Verwijderd

PC's zijn qua stabiliteit tegenwoordig geen haar beter of slechter dan 'vroeger'. Toen was het stoeien met IRQ's DMA's en IO's wat je zelf regelmatig verpestte, tegenwoordig verpest je PC het voor je :P . Dus je gaat er niets op vooruit of achteruit.

Enne, mijn 1.4 Athlon met ali chipset en winME is stabiel. :)

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 10:45 schreef gogo het volgende:

[..]

Ja en tegen mij ouwehoeren dat ik er zo veel achter zit.. [afbeelding] Ps het zelf zo gek dat tie nu een plaatsje in de huiskamer heeft ... :)
haha dat wordt tijd voor een tweede zelfbouw computer :)

• pelican
  • Niet online

pelican

Op vrijdag 03 augustus 2001 10:19 schreef Mr_Atheist het volgende:

[..]

DOH! Dat is als op een begraafplaats lopen en je gaan lopen afvragen waarom er daar toch zoveel dooie mensen liggen... Natuurlijk lees je hier veel over hardware problemen; Er zijn mensen die worden special lid om een oplossing voor hun probleem te vinden!

Hehe is een hele goede ja.

Vroeger had je als gamer alleen ms-dos (de meeste dan) en had je geen multitasking. Als je ziet hoeveel dingen er geladen worden als je windows opstart is het niet meer dan logisch dat er ook meer problemen kunnen optreden, aangezien MS niet 100% perfect programmeert (ga maar eens zoeken naar bugs op internet).
Met al die irq's en dma's was het altijd wel klote, maar als je het aan de gang had, had je het ook goed aan de gang. Tegenwoordig hoef je nix meer van irq's te weten (op uitzondering na dan) en werkt alles nadat je een drivertje hebt geinstalleerd. Dit neemt wel een beetje de charme weg van het tweaken.

BTW, mijn record conventioneel geheugen met alles geladen (cd-rom, geluid, smartdrive en nog wat dingen): 634 kB

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Op vrijdag 03 augustus 2001 11:08 schreef pelican het volgende:

[..]

BTW, mijn record conventioneel geheugen met alles geladen (cd-rom, geluid, smartdrive en nog wat dingen): 634 kB
Dat was ook niet zo moeilijk want daar had je programma's als Qemm voor.
Laatst heb ik nog win 95 op een oude 486 gezet, zo eentje waar de cdrom aan de geluidskaart zat aangesloten, ik geloof dat je toen iets van 4 mogelijkheden had (atapi sony panasonic en matsushita) en dit was geen atapi. Leuk zoeken naar drivers (was ook nog eens een onbekende geluidskaart). Het is wel gelukt, maar ik was toch wel weel heel blij met de huidige systemen en standaards.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Uuuuh, als ik mijn pc's hardwarematig upgrade heb ik nooit ergens last van? Tja, soms een bronconflictje of een hd die niet onmiddelijk herkend wordt, maar dat valt altijd zo op te lossen? Geen last van instabiliteit! Of het moet Windows zelf zijn die dwarsligt..

• Zeeger
  • Laatst online: 25-03-2025
Op vrijdag 03 augustus 2001 10:19 schreef Mr_Atheist het volgende:

[..]

Ja, goh. Vreemd he, dat je hier alleen maar problemen hoort. Als iemand een geluidkaart koopt en dat ding doet het meteen zal die vent echt niet heel GoT platposten over het feit dat 'ie het doet.

-Zucht-

• Xenomes
/off topic
Op vrijdag 03 augustus 2001 11:24 schreef Bart-01 het volgende:

Dat was ook niet zo moeilijk want daar had je programma's als Qemm voor.
Hebben ze daar nu eigelijk ooit een opvolger voor windows van gemaakt.
/on topic

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:36
het enige wat instabiel wordt bij mijn pc is mijn portomonnee... voor de rest nooit ergens last van gehad...

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Ja er is een Qemm versie voor windows maar dat liep niet zo geweldig (steeds vaslopers en zo). De firma Quarterdeck is kennelijk overgenomen door Symantac.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 11:08 schreef pelican het volgende:

[..]
hè, hè, hè, 637 Beat ya :9~
Maar dat was ook wel de max zo'n beetje (ik kan me nog vaag herinneren dat je ook 700 en nog wat, vrij kon krijgen maar dan werkte er geen flikker meer *D , wat was dat nou ook al weer?? )

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Alle pc's tegenwoordig onstabiel ?
Nee, bijna alle pc's hebben tegenwoordig Via :)

Verwijderd

Dussssssssss zijn alle pc's tegenwoordig onstabiel :D

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 03 augustus 2001 09:16 schreef Tripax-909 het volgende:

[..]

Pc's van nu hebben meestal al standaard meer hardware dan vroeger.
Dus conflicten nemen dan rechtevenredig ook toe. Maar met een beetje puzzelen heb je daar geen last meer van.
Daar sla je de spijker op z'n kop. "Vroeger" had ik alleen een mobo, proc, geheugen en een floppydrive, videokaart en met een beetje patsen had ik later zelfs een 30!!! MB HD ingebouwd, daar kon je DOS en WeePee op draaien, zonder floppen. Er was zelfs nog ruimte voor enkele spelletjes.

Nu heb ik een netwerkkaart, geluidskaart, scsi kaart, tv kaart, 56modem (kan er wel weer uit, maar ja) enzo... Da's toch duidelijk meer :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Mja, je hebt er tegenwoordig veel meer inhangen dat alles instabiel kan maken.
En je klooit meer met wat je er in hebt hangen, installeert prog na prog en dat was vroeger veel minder natuurlijk. Alles is groter en gecompliceerder geworden, het is nowadays een sport je systeem stabiel te laten draaien...

Wel een leuke sport blijkbaar, het wordt hier steeds drukker :)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Ik ben het toch wel met meneer zomerzon eens hoor. M'n 486 lag nooit dwars en anders was het altijd makkelijk te verhelpen. Met die nieuwere pc's heb ik alleen maar shit!!! Alhoewel ik denk dat Windows hier ongeveer voor 75% aan bijdraagt... :(

• I_stealth_I
  • Laatst online: 13:27

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Oneens met de stelling van deze topic! PC's zijn niet instabiel geworden. Ik werk al jaren met computers en de hele romp-slomp erom heen.

Ik denk dat het komt dat doordat men onervaren is, en teweinig ervaring heeft. En dat men vaak teveel onnodige software installeert vandaag de dag. Hup, shareware hier, shareware daar, en boef! daar ligt je PC! :) (men heeft het systeem niet onder controle, en rommelt maar wat met software)

/dev/null

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

toch een stuk beter dan vroeger hoor, met dat gekloot in dos en die floppy's :)

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
Nu ik er zo over nadenk (en gezien de tijdstip waarop ik dat gebeuren had gepost, en mede ook omdat ik ^@##@probs had op dat moment) moet ik jullie allen wel gelijk geven, maar voor een deel heb ik ook gelijk.

oftewel.. de 1 zal wel meer probs krijgen dan de ander.

p.s. ik schuif alles lekker af naar microsoft ;) als XP er is, en ik krijg WEER probs (en niet omdat ik shareware dingen draai, of clutter zooi op mijn pc zet of verrot hardware heb) dan zullen jullie een algehele microsoft afkraak post krijgen

nu ik er over nadenk (Alweer) zijn de meeste probs gekomen bij het installen van win2k...

• Padje
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik heb vroeger in dos ook nooit een blauw scherm gehad maar meestal is het de Hardware zelf die je systeem laat crashen.
Dus nieuwe bios flashen en drivers installeren meeste systeemen zijn tegen woordig wel stabiel maar net wat hier boven staat mensen installeren vaak een hoop rotzooi op hun pc en dat geeft vaak problemen met elkaar.

Systeemen van Nu zijn niet instabieler geworden dan vroeger hoor :D want anders zouden we erop achter uitgegaan

Verwijderd

Voor iedereen die gaat zeuren dat ie GEEN blauwe schermen onder dos had.

Je had ook GEEN internet, GEEN geavanceerde graphix, GEEN mp3's, GEEN etc..

Als je gaat zeuren op windows blauwe schermen, ga toch lekker naar dos!

----------------------------------------------------------------------

Ik d8 ook dat M$ brakke troep was, maar ik heb geleerd dat het meestal aan verschillend oorzaken licht. Niet dus aan M$. De meeste problemen zijn wel op te lossen!

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 21:01 schreef ZOMERZON het volgende:
p.s. ik schuif alles lekker af naar microsoft ;) als XP er is, en ik krijg WEER probs (en niet omdat ik shareware dingen draai, of clutter zooi op mijn pc zet of verrot hardware heb) dan zullen jullie een algehele microsoft afkraak post krijgen

nu ik er over nadenk (Alweer) zijn de meeste probs gekomen bij het installen van win2k...
Als je geen M$ WIL, dan neem je dat toch niet? Je kiest er zelf voor makker!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

neee we zeggen dan

Windows Nogsteeds Niet Stabiel :?

:7

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 20:37 schreef I_Stealth_I het volgende:
Oneens met de stelling van deze topic! PC's zijn niet instabiel geworden. Ik werk al jaren met computers en de hele romp-slomp erom heen.

Ik denk dat het komt dat doordat men onervaren is, en teweinig ervaring heeft. En dat men vaak teveel onnodige software installeert vandaag de dag. Hup, shareware hier, shareware daar, en boef! daar ligt je PC! :) (men heeft het systeem niet onder controle, en rommelt maar wat met software)
Ja, dat klopt allemaal...
Denk hier eens over na mensen! En niet direct alle schuld op M$ schuiven want dat is Lame.

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Op vrijdag 03 augustus 2001 21:40 schreef Guanoape het volgende:

[..]

Ja, dat klopt allemaal...
Denk hier eens over na mensen! En niet direct alle schuld op M$ schuiven want dat is Lame.
kan jij uitleggen waarom vrijwel alle andere Os`sen wel retestabiel zijn ?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Welke OS'en?

Ik draai hier WIn2k retestabiel.

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Op vrijdag 03 augustus 2001 21:43 schreef Guanoape het volgende:
Welke OS'en?

alles behalve m$

linux
beos
etc.

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ik heb er ook niet zoveel probs mee tegenwoordig moet ik zeggen.

Vroeger meer trubble met jumpers en zooi.

Met goede hardware en een goed OS kom je een heel eind.

Al heb ik Win98SE, W2K, Slackware Linux en Beos draaien hier allemaal zonder problemen.

En als er iets is raadpleeg ik mijn mede tweakers. Dan komt alles goed O-)

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• mrknowitall
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Ik vind het een verademing tegenwoordig. Eigenlijk werkt alles in 1 keer. Het enigfe wat ik niet aan de gang kon krijgen was een USB-ISDN adapter, zaten gare drivers bij. Ik heb echt achtelijk veel aan mijn systeem hangen, en als ik meer PCI sloten had nog meer, zit nu in systeem 2.

Maar ja, idd 6 soorten qaurterdeck en memmaker configs was vroeger ook wel leuk :). Versteld staan van de snelheid van een 286 tov een XT, een trident jaartje met 512 KB geheugen, een parr-->sound converter (hoe hete dat ding ook alweer).

* mrknowitall is nu op zoek naar een PC die zo snel is dat ie al begint voordat ik input geef :)

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 21:46 schreef funkflex het volgende:

[..]

alles behalve m$

linux
beos
etc.
Het ligt er maar net aan in welke omgeving een os gebruikt wordt... en daarbij ligt hett vaak ook aan drivers/progsels en dergelijk. En de gebruikers...

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
ik had vroeger een soundblaster van creative, eigenlijk nooit problemen mee gehad, vrienden met zo'n goedkoop namaak soundblastertje, ja die hadden idd problemen

ik denk dat dat tegenwoordig nog een beetje hetzelfde is, goeie dingen nemen lost al de helft op :)
het is niet echt de hardware die beter is, maar vooral de drivers (geldt niet altijd)

Verwijderd

Jup, goedkope shit is ook niet altijd de oplossing... maar ja, we leven nu eenmaal in Nederland....

Verwijderd

<Alle pc's tegenwoordig onstabiel ?>

dat komt alleen maar voor in AMD systemen

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er is tegenwoordig zoveel zooi op de markt dat het niet erg moeilijk is om je systeem instabiel te laten lopen. Neem als voorbeeld nou eens een serie mobo's van MSI (KUT MERK). Hiervan wordt de chipset te heet en draait de pc rete instabiel. Ook worden geheugen reepjes stukken snellen gemaakt dus waarschijnlijk minder zorgvuldig. Maar als je een paar tientjes per onderdeel meer neer legt dan kun je een rete stabiele pc bouwen. Het enige in mijn systeem dat lowbudget is is mijn SITECOM NIC, voor de rest is alles toch van een redelijk goed merk (niet dat Sitecom slecht is maar het kan beter). Zelf heb ik mijn systeem redelijk stabiel gebouwd. Zitten 2 hdds in van Seagate, DVD van NEC en DVD van CReative. Sony CDfikker. Sony FDD, IIYAMA 22" vision master, Hercules videokaart,Creative SBlive, Sitecom NIC, Safeway mdm (okay is ook een beetje lowbudget), Creative DXR 3 kaart en een MIRO tv kaart (zo'n oude stabiele, met radio en stereo geluid). Zit op een ABIT BE6 met intell 440chipset en een PIII 450 + 256MB ram en ik heb nergens problemen mee.

dus het ligt voornamelijk aan hoe je een pc in elkaar zet want op een ander mobo heb ik geprobeerd deze zelfde config te bouwen zonder al te veel succes.

DUS KOOP MERK producten, en geen TRUST, MSI, COMPAQ, PACKARD BELL, PRIMAX of andere bagger. Dit helpt gewoon.

• I_stealth_I
  • Laatst online: 13:27

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Je moet niet alle MSI bordjes over 1 kam scheren; Ik heb hier een MSI 6163 PR0 die is echt rete stabiel, maar dan ook echt heel stabiel.

/dev/null

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
Op vrijdag 03 augustus 2001 22:47 schreef iefje het volgende:

hmm.....nu je het zegt... ;)

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 23:30 schreef ZOMERZON het volgende:

[..]

hmm.....nu je het zegt... ;)
ah, tenminste iemand die me snapt, want normaal heb je dan binnen 10 seconden een reply van zo'n ultra-amd gozer weer een hele boze reactie :)

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 22:05 schreef Guanoape het volgende:
Jup, goedkope shit is ook niet altijd de oplossing...
Dus moet je GEEN amd kopen, wat goedkoop is is (bijna) nooit goed.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Wat is vroeger? Wat ik je wel kan vertellen is dat ik nóóit problemen heb. Heb hier dan ook een mobo uit 'vroegere' tijden (BX) en allemaal A merk spul en dat levert geen enkel probleem op; heb gewoon alles er lukraak in gepropt en het werkt in één keer, en vlekkeloos (daarom heb ik nog steeds zo'n 'verouderd' mobo ;) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Ben ervan overtuigd dat alle probs voor 95% USER ERRORS zijn.

Driver niet goed
Verkeerde IRQ toewijzingen
PC verkeerd geassembleerd
Onderdelen te bot behandeld
Onderdeel kapot of incompatibel (ook een user-error: met een beetje analytisch vermogen kom je hier nl achter...)

Ook zijn er natuurlijk nog een hoopje ergelijke fouten van winkels en producenten.

Als iemand een PC koopt hoort ie het te doen. Punt. Sommige dingen zijn gewoon niet compatible met elkaar: Das een kwestie van een winkel het voor je laten assembleren, of rondhobbelen op plaatsen als GOT.
Als je voor de laatste optie kiest, is het gratis, maar kom je er misschien niet zo snel uit -> ergenis etc etc.

Als je door een bedrijf laat doen kost het je geld, maar dan heb je minder ergenis.
En mag je hard gaan nadenken of je je volgende PC niet laat assembleren en testen voor je >:)

Weet het: Bovenstaande zal door velen als flaimbait worden gezien...

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 22:47 schreef iefje het volgende:

/offtopic (of toch niet >:))
Zijn de problemen nog niet opgelost :?

(Zit nu al drie maanden te flaimen op AMD....tsssssss)
/offtopic

Verwijderd

Ja .. alsof je die 100.000 andere man hoort zonder problemen :?

En daarbij : Tweakerz zeiken dat ze niet 80 maar 78 frames/sec halen, en openen daar 20 topics over :P

Terwijl de gemiddelde typmiep die eens gamed met 40 fps zit te kloten en niet beter weet.

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 00:06 schreef abbadon het volgende:
Wat is vroeger? Wat ik je wel kan vertellen is dat ik nóóit problemen heb. Heb hier dan ook een mobo uit 'vroegere' tijden (BX)
BX, vroeger?? das twee/drie jaar geleden, redelijk recent lijkt me

Verwijderd

Vroeger:

Zeer veel opties en het was moeilijk voor een leek, maar de freak kunnen alles bevelen

Ik eis dat SB 16 op IRQ 5 staat, dan staat die ook op irq 5, jumper verzetten,

Weinig soorten hardware beschikbaar, nog geen TV-kaarten, geen USB,...

Nu:

Kaart in rammen en drivers cd's laten ronddraaien, reboots and pray, plug and pray is standaard, maar met rotte drivers heb je natuurlijk wel problemen,

Je hebt minder macht over je hardware, als die rotte win2k alles op irq 11 zet dan kan je niets tegen doen, vroeger kan je met jumpers veel bevelen,

voor alle mensen die zagen over mobo's met irq opties, zo'n ABIT KT7-raid kan maar 4 irq's beheren, ik heb meer nodig

Er is tegenwoordig meer variatie aan kaarten, hoeveel soorten VGA-kaarten bestaan er alweer?, meer soorten dus er kan ook meer brakke hardware bestaan, zeker als nu alle snel moet, testperiodes worden korter,...

HET HOOFDPROBLEEM, HET BRAKSTE OS OOIT, WINDHOOS

Vroeger DOS dat kan niet crashen zoals een windhoos, volledig controle over je OS, geheugenbeheer die je in config.sys kan beheren,

nu memory-leaks in windhoos, vage kieskeurig geheugenveelvreters, je windhoos rulez over de gebruikers, i.p.v. je kon DOS perfect manipuleren.

Windhoos is ontweakbaar, ok een klein geheugentweak, maar dat is een echte peanut in vergelijking met Linux.

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 14:53

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op vrijdag 03 augustus 2001 21:43 schreef Guanoape het volgende:
Welke OS'en?

Specs? Als jij een simpel pc'tje hebt, dan ist de kans op stabiliteit echt groot, ten opzichte van een hele volle Athlon machine op een Via bordje.. (geen flame, maar er zijn combo's die gewoon meer aandacht vragen).

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 04 augustus 2001 18:08 schreef algabra het volgende:
Vroeger:

Zeer veel opties en het was moeilijk voor een leek, maar de freak kunnen alles bevelen

Ik eis dat SB 16 op IRQ 5 staat, dan staat die ook op irq 5, jumper verzetten,

Weinig soorten hardware beschikbaar, nog geen TV-kaarten, geen USB,...

Nu:

Kaart in rammen en drivers cd's laten ronddraaien, reboots and pray, plug and pray is standaard, maar met rotte drivers heb je natuurlijk wel problemen,

Je hebt minder macht over je hardware, als die rotte win2k alles op irq 11 zet dan kan je niets tegen doen, vroeger kan je met jumpers veel bevelen,

voor alle mensen die zagen over mobo's met irq opties, zo'n ABIT KT7-raid kan maar 4 irq's beheren, ik heb meer nodig

Er is tegenwoordig meer variatie aan kaarten, hoeveel soorten VGA-kaarten bestaan er alweer?, meer soorten dus er kan ook meer brakke hardware bestaan, zeker als nu alle snel moet, testperiodes worden korter,...

HET HOOFDPROBLEEM, HET BRAKSTE OS OOIT, WINDHOOS

Vroeger DOS dat kan niet crashen zoals een windhoos, volledig controle over je OS, geheugenbeheer die je in config.sys kan beheren,

nu memory-leaks in windhoos, vage kieskeurig geheugenveelvreters, je windhoos rulez over de gebruikers, i.p.v. je kon DOS perfect manipuleren.

Windhoos is ontweakbaar, ok een klein geheugentweak, maar dat is een echte peanut in vergelijking met Linux.
LoL .. tjah, mijn 386, met Fast Page en Rampage geheugen (2 x 8Mb) gaf toch ook veel memory prob's.. en NCR SCSI bende was ook niet altijd makkelijk te beheren, moest ook altijd onwijse virtual mem batches maken om allerlei shit te laten werken en verschillende batches in een menu voor verschillende games en apps. En ook toen liep de boel nog wel es vast. Ik denk dat jij onder dos gewoon niet zoveel deed.. dan ging het bij mij ook goed, maar iedereen moet altijd alle knoppies indrukken bij windows. Mensen die dat niet doen en een goed geinstalleerd systeem hebben die weten niet eens hoe een blauw scherm eruit ziet. Het kan dus wel, maar hoe meer je zelf loopt te etteren, te tweaken en te rommelen met beta biossen, drivers en utilities dan wordt de kans op een foutje steeds groter. Buiten dat windows best wat steekjes laat vallen doen de gebruikers dat net zo hard. En maar M$ de schuld geven.. als je eens een avond je best deed om te zoeken op stabiliteit ipv snelheid dan zal je zeker een openbaring tegemoet gaan! Succes 8-)

Verwijderd

[qoute] WAAROM IS EEN WINDHOOS BRAK? [/qoute]

Windhozen worden door MICROSHOFT gemaakt, elke dag willen zij een nieuwe versie, elke dag willen ze die in de strot van een leek duwen, elke dag willen ze de bankrekening van een leek leegzuigen.

Door windhozen crashbaar te maken, kunnen ze altijd als argument voor een nieuwe versie gebruiken "De nieuwste versie is stabieler dan de vorige"

Altijd een nieuwe versie, nieuwe kernell, dus de bugs fouten leaks laat men in de oude kernells zitten en bij de nieuwe maakt men fouten,

Bij Linux maken ze zeer regelmatig verbeterde kernells, als men een bug in een oude kernell vindt, dan wordt dat in de volgende kernell opgelost.

Besluit

Linux wordt met de dag beter zonder hogere systeem eisen te stellen (Pentiums zijn ideaal voor Linux thuisgebruik, werkt beter dan windhoos op P4), maar windhozen proberen ze iedere keer opnieuw te programmeren, dat ze iedere keer fouten maken is normaal, wie maakt er geen fouten?

Ook de hogere systeemeisen maken ze onstabiel, de meeste gebruikers hebben geen geduld en drukken als veel te snel op CTRL-ALT-DEL en zeggen dat hun software gecrasht is, maar een windhoos XP heeft zeker half-uur nodig om je office XP op te starten.

Het grote hoeveelheid aan commerciele windhoos shit maakt het ook onstabiel, hoe meer software, hoe meer kan op fouten, al die fucking geïntegreerde MICRO$CHOFT zooi.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 04 augustus 2001 18:24 schreef algabra het volgende:
[qoute] WAAROM IS EEN WINDHOOS BRAK? [/qoute]

Windhozen worden door MICROSHOFT gemaakt, elke dag willen zij een nieuwe versie, elke dag willen ze die in de strot van een leek duwen, elke dag willen ze de bankrekening van een leek leegzuigen.

Door windhozen crashbaar te maken, kunnen ze altijd als argument voor een nieuwe versie gebruiken "De nieuwste versie is stabieler dan de vorige"

Altijd een nieuwe versie, nieuwe kernell, dus de bugs fouten leaks laat men in de oude kernells zitten en bij de nieuwe maakt men fouten,

Bij Linux maken ze zeer regelmatig verbeterde kernells, als men een bug in een oude kernell vindt, dan wordt dat in de volgende kernell opgelost.

Besluit

Linux wordt met de dag beter zonder hogere systeem eisen te stellen (Pentiums zijn ideaal voor Linux thuisgebruik, werkt beter dan windhoos op P4), maar windhozen proberen ze iedere keer opnieuw te programmeren, dat ze iedere keer fouten maken is normaal, wie maakt er geen fouten?

Ook de hogere systeemeisen maken ze onstabiel, de meeste gebruikers hebben geen geduld en drukken als veel te snel op CTRL-ALT-DEL en zeggen dat hun software gecrasht is, maar een windhoos XP heeft zeker half-uur nodig om je office XP op te starten.

Het grote hoeveelheid aan commerciele windhoos shit maakt het ook onstabiel, hoe meer software, hoe meer kan op fouten, al die fucking geïntegreerde MICRO$CHOFT zooi.
Jemig, het zit je wel dwars he?

Waarom laat je niet iedereen eens in z'n waarde? Probeer dan tijdens je gegal en geschreeuw in dit forum meteen hoe elke n00b Linux zou moeten installeren volgens jou, inclusief al die mooie, snelle kernels en proggies. Vertel dan meteen ook hoe goed dat Staroffice werkt en hoe snel dat wel niet is. Bovendien mag je dan ook vertellen hoe goed Linux alle functies, taken en eigenschappen die Windows heeft kan bevatten. Als jij mij kan garanderen dat dat net zo makkelijk en goed is en werkt als windows, dan zal ik het zelf ook voor meer gebruiken dan mijn bejaarde servertje, of mijn roinduit zielige webservertje. Want Linux mag dan oppie toppie zijn, maar ik vindt het zeker niet zo goed werken, en ook Linux kan vastlopen en crashen, als je het verkeerd doet. En nee, dat komt niet door Linux, maar ook niet alle problemen komen door windows. Denk dus even na voordat je je Linux distributie over ons uitspreid, want er is altijd een andere kant aan het verhaal.

Linux heeft zeker een toekomst, maar als het gewoon slechter en onprettiger werkt dan windows achtige producten zullen niet veel mensen overstappen, ondanks de problemen met M$.

• AlvaK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
M'n tenen krullen alweer op als ik denk aan die Memmaker / QEMM tijd. Op een gegeven moment had ik 8 verschillende opstart mogelijkheden in config.sys ingebouwd, omdat ik voor verschillende programma's weer andere drivers moest hebben.

Voor het ene spel had je alleen je soundblaster nodig en mocht je je cd-rom er niet bij laden en moest je het zooitje door QEMM laten optimaliseren.

Voor een ander spel kon je juist weer beter geen QEMM gebruiken, maar MemMaker, omdat 't soms een beetje buggy wilde worden met QEMM.
Nog eens niet zo lang geleden zei Bill Gates het volgende:
640k will be enough for everybody!
Nou bedankt Bill. Gelukkig heb je tegenwoordig geen omkijken meer naar je geheugen (ik niet althans).

Toevallig heb ik pas nog al m'n rekeningen van computeronderdelen doorgespit, en ik was alweer vergeten dat ik vroeger echt erg vaak kapotte hardware had, wat gerepareerd moest worden. Tegenwoordig gaat er niet zoveel meer kapot, of het is toch aan vervanging toe.
Dus weer een verbetering tegenover vroeger. Lang niet zo'n grote ergenissen.. Nieuwe hardware is altijd leuk, je hardware kwijt zijn voor reparatie is altijd ergelijk. :)

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 18:12 schreef nigelator het volgende:

[..]

Specs? Als jij een simpel pc'tje hebt, dan ist de kans op stabiliteit echt groot, ten opzichte van een hele volle Athlon machine op een Via bordje.. (geen flame, maar er zijn combo's die gewoon meer aandacht vragen).
Zie specs: toch een redelijk volle bak. Er is recentelijk ook nog een DV capture card bijgekomen en een Hauppage TV kaart. Toch draait Win2K ontzettend stabiel op mijn AMD en Asus A7V mobo met VIA chipset. 8-) Zelfs WinME draait redelijk stabiel. Ik ben een gelukkig man.

Mijn AMD is zelfs een stuk stabieler dan het Intel systeem van mijn pa....

Mijn ATARI 1040 ST was het toppunt van stabiliteit. :)

Ik wordt wel een beetje ziek van al dat geflame tov MS producten. Er zitten dan nog een aantal bugs in Windows en het is niet altijd even stabiel, maar de trend is toch duidelijk dat het beter wordt in de loop der jaren.

En voor al die mensen die lopen te roepen: Windhoos sucks oid: maak zelf maar eerst eens een beter OS en kom dan maar eens terug.... :(
Pagina: 1