Defecte kaart gestuurd gekregen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.148 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolimpol
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 03-04 23:41
Ik heb laatst een kaart gekocht van tweaker FightXeno, maar ik heb een defecte kaart ontvangen terwijl de advertentie vermeldde dat deze volledig werkend zou moeten zijn
...

Windows 10
FX8350
MSI990FXA
(Defecte) MSI RX470 Gaming 4G
Corsair CX600
...

- (Alle) andere PCI-E slots
- andere PCI-E power connector
- CMOS reset
- boot met oude kaart erbij
- andere video connector
- BIOS reset
- BIOS update
- boot met maar 1 stick RAM
- 3 verschillende typen RAM
- gerammeld met PCI-E power (stond in de advertentie)
- opgestart zonder PCI-E power (kijken wat er verschilde)
- oude kaart en drivers downloaden (herkende niks)

Dus nu zit ik met een kapotte kaart voor €68, niet heel fijn :/
Kan hier iets aan gedaan worden?
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je dit al besproken met de verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolimpol
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 03-04 23:41
Oh, mijn excuses voor het niet erbij vermelden.

Dat is juist het grote probleem, hij reageert niet meer sinds Dinsdag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FightXeno
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-09 21:38
Het product is verkocht al een klein mankement.

V&A aangeboden: MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G

Deze kan ook defect gegaan zijn tijdens de verzending.
Dit is helaas iets dat ik niet verzeker zoals vermeld in de advertentie.

''Verzenden is op risico van de koper.''

Er was altijd correcte communicatie gebleven en ik heb hem steeds blijven helpen.
Helaas kan ik niets doen doordat het in de advertentie vermeld stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@lolimpol was wel eerlijk geweest als je dat ook in je openingspost had vermeld.

@FightXeno moet ik me voorstellen dat er " iets" soms geen contact maakt, en dat bv aansluiting iets aandrukken wel voor contact zorgde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
FightXeno schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 09:52:
Het product is verkocht al een klein mankement.

V&A aangeboden: MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G

Deze kan ook defect gegaan zijn tijdens de verzending.
Dit is helaas iets dat ik niet verzeker zoals vermeld in de advertentie.

''Verzenden is op risico van de koper.''
Je kunt je niet met een disclaimer onttrekken aan je wettelijke verplichtingen. Bied dan niet aan om te verzenden:
art. 7:10 lid 1 BW: de zaak is voor het risico van de koper vanaf het moment van aflevering, zelfs al is het een oorzaak die niet aan de verkoper kan worden toegerekend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

MissingDog schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:21:
[...]

Je kunt je niet met een disclaimer onttrekken aan je wettelijke verplichtingen. Bied dan niet aan om te verzenden:
art. 7:10 lid 1 BW: de zaak is voor het risico van de koper vanaf het moment van aflevering, zelfs al is het een oorzaak die niet aan de verkoper kan worden toegerekend.
Volgens ICT-jurist Arnoud Engelfriet is zo'n disclaimer juist wél genoeg: https://blog.iusmentis.co...ordt-op-risico-verzonden/
De vraag is dan dus, wat is ‘afleveren’. De wet (art. 6:41 BW) omschrijft dat als “ter plaatse waar [het gekochte] zich bij het ontstaan van de verbintenis bevond”. Bij de verkoper dus. Als koper moet je het product dus gaan halen, en als je dan na aankoop vraagt om het toch te laten opsturen dan is dat op jouw risico.

In veel gevallen staat er in de advertentie dat er zal worden opgestuurd. In die situatie is de verkoper aansprakelijk: ten eerste omdat de plaats van aflevering dan “ter plaatse van de koper” is, en ten tweede omdat contractueel afgesproken is dat de verkoper gaat bezorgen en het niet-aankomen dan wanprestatie is.

Oftewel: het is dus in principe risico koper, tenzij andere afspraken zijn gemaakt. Precies andersom dus dan Nu.nl meldt. Die andere afspraak kan al in de advertentie staan (“Ik verstuur op jouw risico” is genoeg) maar het moet wel érgens staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightXeno
Ik woon ook in Belgie dus verzenden is ongeveer de enige optie.

Ik heb problemen gehad met het de pcie connector zelf.

Ik heb hem steeds proberen te helpen en steeds op zijn vragen in gegaan.

[ Voor 23% gewijzigd door FightXeno op 24-01-2020 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:40:
[...]

Volgens ICT-jurist Arnoud Engelfriet is zo'n disclaimer juist wél genoeg: https://blog.iusmentis.co...ordt-op-risico-verzonden/

[...]
Ik lees dit als “verkoper is aansprakelijk als deze verzenden als aflevermethode aanbiedt” en “koper is aansprakelijk wanneer deze om verzending verzoekt en de verkoper dit niet nadrukkelijk aanbiedt”, maar goed...dat gaat weer teveel off-topic en IANAL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dostar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-07-2022
Ik vraag me af hoe het hier met de regels zit omtrent "naming and shaming". Handel het wat mij betreft eerst af met de verkoper. Verder valt me op dat de persoon die dit item heeft aangemaakt zelf niet de beste beoordeling heeft hier op Tweakers, maar verwacht dat Tweakers het gaat oplossen voor hem:

Quote "Dus nu zit ik met een kapotte kaart voor €68, niet heel fijn :/
Kan hier iets aan gedaan worden?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightXeno
Enig idee wat ik zou kunnen doen?
Hij wou hem direct terugsturen maar dit is zeker geen optie.
Het is een kleine 20 euro verzendingskosten naar Belgie terug.
Ik kan hem een kleine vergoeding terugbetalen eventueel maar ik zou dan zeker willen zien dat de kaart niet werkend is.
En wie kan dan ook 100% zeker zeggen dat het niet zelf toegebrachte schade is?

@Dostar

[ Voor 84% gewijzigd door FightXeno op 24-01-2020 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik vind een "klein mankement" met de PCI connector nogal iets anders dan een kaart die geheel niet werkt.
Aan de andere kant: het was bekend dat er een probleem was, en verzending is op risico van de koper gedaan.
Wellicht is het gewoon het beste dat ieder 50% van de kosten deelt, en daarmee dit punt afsluit.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dostar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-07-2022
Rapporteren van dit stukje forum en misschien (maar dat is aan jou), de gebruiker de helft van het bedrag teruggeven. Ook al staat duidelijk het "defect" in de advertentie.
Het zal je altijd sieren om deze persoon gedeeltelijk tegemoet te komen, ook al heeft deze geen gelijk. Ook zou ik bij hem betreft V&A een eerlijke recensie achter te laten na de afhandeling. Niet gelijk 1 ster geven, maar ook zeker geen 5 sterren!

Betreft rapporteren van "naming and shaming" niet meer nodig, want een mod heeft al gereageerd hier op en zelfde oplossing gegeven die ik zou doen. 50/50 probleem oplossing en beide een stukje verlies nemen,

[ Voor 20% gewijzigd door Dostar op 24-01-2020 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:24
Je zou wat begrip kunnen tonen en 50/50 je verlies nemen met de koper. Maar dat hangt ook af van jullie mailverkeer na de levering.

Als ik je advertentie lees bied je een GPU aan in goede staat, die perfect werkt, alleen soms niet :)

Persoonlijk had ik zo'n GPU nooit gekocht.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightXeno
@Microkid de kaart wekte wel de ventilators gingen aan full speed en de leds lichten op.

Bedankt voor jullie feedback ik zal wachten op terug bericht van de koper en hem een vergoeding terug betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:34
FightXeno schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:42:
Ik heb problemen gehad met het de pcie connector zelf.
Op zich dus een goede kans dat je hem met het verwijderen van de stekker definitief gemold hebt. 8)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:18
bijna een Schrödingers kat.

Net zo grote kans dat de koper 'm bij het monteren en wiebelen met de connector definitief gemold heeft.
Aangezien we niet in de periode tussen demontage en montage terug kunnen kijken, kan je stellen dat de kaart zowel stuk als werkend was op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightXeno
@Tens

Dit is eventueel een mogelijkheid maar voor het verzenden zeker +-20 in en uit gestoken om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Om een oneindige discussie over rechten en plichten te voorkomen gooi ik hier even een slotje op. Indien TS meer info heeft kan dit aangevuld worden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.