Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wd my cloud home buiten wifi niet bereikbaar.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mario1811
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12-10 20:02
Hoi allemaal :)

ik heb mijn oude wd mycloud ingeruild voor een mycloud home.
nu kan ik perfect backups maken, terug zoeken en kijken naar de bestanden die hier opgezet zijn.
maar dit werkt alleen zolang ik met mijn eigen wifi verbonden ben.
via 4G of via andere wifi is deze niet bereikbaar.

windows 10...op de computer, iphone met de app van WD. maakt allemaal niet uit,

Wat het volgens mij moet zijn is dat er in mijn ziggo modem iets ingesteld moet worden zodat de mycloudhome bereikbaar is.
maar wat, waar en hoe ?

Alle reacties

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
Even verder terug zoeken (max enkele dagen)in dit forum, dat is al tig keer gevraagd en goed/gedetailleerd uitgelegd.
Als je dát uitvoert en er niet uitkomt, mag je gerust hulp vragen.

• Mario1811
Nou, @Renault
ik zie diverse topics dat de wd my cloud home helemaal niet bereikbaar is. Maar..

De mijne is via mijn eigen thuis wifi netwerk prima bereikbaar, ook werkt de Z; schijf in verkenner prima, zolang ik thuis ben en verbonden ben met mijn eigen wifi netwerk. alles werkt dan.
maar zodra ik op mijn telefoon kijk bijvoorbeeld, verbonden met de thuis wifi, werkt het ook perfect. zet ik die uit en kijk ik op 4G ernaar, is die weer niet bereikbaar.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
Dat bedoel ik ook: je zult de router zo moeten configureren dat je NAS van buiten af bereikbaar is: je NAS heeft een firewall functie die dat standaard verhindert.

Dus:
- je installeert een NAS in je huis en dan is hij niet bereikbaar buitenshuis, wel binnen je eigen netwerk
- om de NAS van buitenaf te kunnen bereiken moet je eerst de firewall in je router aanpassen, waarna je vanaf overal in de wereld aan de vrijgegeven data op de NAS kan komen.
Hoe je die aanpassing doorvoert staat in dit forum uitgelegd.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Mario1811 Als je zo'n lage kennis van zaken toont, lijkt het me niet verstandig dat je de NAS via internet beschikbaar maakt. Waarschijnlijk is het dan voor een bot/hacker/kwaadwillende makkelijker op de NAS te komen dan het voor jou is.

Zeker als je aangeeft er backups op te maken, staat er waarschijnlijk flink wat persoonlijke data op. Dat wil je niet op internet hebben. In ieder geval niet met zo'n NAS.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zoek naar poorten die je open moet zetten voor de WD Cloud. Die poorten moet je open zetten op je modem/router, in die hoek moet je het zoeken.

Wanneer de woorden "poort" en "router" je niet vertrouwd in de oren klinken ga dan eerst eens goed op onderzoek uit voordat je iets gaat doen. Wanneer je verkeerde dingen doet heb je misschien helemaal geen internet meer...

Heb je trouwens ook nog wat gedaan met de antwoorden uit je vorige topic?

• Mario1811
ja, naar gekeken, maar dat was helemaal een ingewikkeld verhaal voor mij... dus verder niets mee gedaan.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mario1811 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 23:27:
ja, naar gekeken, maar dat was helemaal een ingewikkeld verhaal voor mij... dus verder niets mee gedaan.
Dan maar niet doen, hè. :)

edit:
Oh, je bedoelt je oude topic. Waarom reageer je daar dan niet even? Mensen zitten allemaal moeite voor je te doen... ;(

[ Voor 27% gewijzigd door Room42 op 24-01-2020 23:32 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Mario1811
dank jullie, het is inderdaad gelukt met het port forwarden !

• Mario1811
Nou, dan staat er toch iets niet goed nog denk ik.
Vanmorgen werkte het, en nu niet meer. :(
Krijg nu de melding GEEN toegang tot deze schijf.
de schijf is mogelijk beschadigd,

nog ff verder zoeken dus..

• Mario1811
het apparaat omgeruild voor een nieuwe en het werkt perfect !! :)
dank voor de hulp !
Pagina: 1