Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedra
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-02 14:34
ik gebruik op dit moment een logitech z130 speakers setje voor mijn pc.
nu ben ik aan het rondkijken om een nieuwe aan te schaffen

maar bij het zoeken vroeg ik mij het volgende af.
omdat ik geen plaats heb voor een 2.1 set (vooral het plaatsen van de subwoofer) zou een 2.1 soundbar met ingebouwde subwoofer dan iets zijn zoals de Sony HT-SF200 of Sharp HT-SBW420
hier ligt ook echt wel de hoogte van mijn budget, max €150

ik kan niet heel veel vinden over het gebruik van soundbars op een pc en daarom dit topic.
zit er genoeg meerwaarde om zo'n soundbar te kopen of kan je toch beter een soortgelijk 2.0 set kopen( of zelfs mijn z130 setje houden ipv soundbar)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:51
Welk moederbord en/of geluidskaart heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedra
Uszka schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 22:28:
Welk moederbord en/of geluidskaart heb je?
en dat is million dollar question.
zat net nog wat verder ze zoeken en ik heb geen optisch kabel uitgang.
dan valt de sonu dus ook al af en de sharp wordt het ook niet... geen andere opties voor 2.1 set dus

mss een 2.0 sound bar maar heb ik daar meerwaarde mee tegenover een 2.0 speakersset. neem aan dat de drivers in het algemeen kleiner zijn en zon soundbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Welk moederbord kan je oa uitlezen met HWinfo64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedra
Uszka schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 06:32:
Welk moederbord kan je oa uitlezen met HWinfo64.
Gigabyte GA-B150-HD3P.

might wanna update my pc with new mobo.. so the sony might still be an option

[ Voor 18% gewijzigd door pedra op 24-01-2020 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Mobo upgrade is zonde van je geld op een platform waar niet beter dan een quadcore op kan. Een geluidskaartje met optisch uit is stukken goedkoper pricewatch: Asus Xonar DG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:09
Een soundbar kun je gewoon op de PC aansluiten de meeste hebben wel AUX (minijack analoog) een aantal wel HDMI waarbij het een doorluspoort naar je scherm is en enkele met spdif maar dat zit niet altijd op je PC.

Je kan de soundbar ook gewoon op de 2e poort (lege HDMI poort) aansluiten als je geen HDMI scherm gebruikt, je PC herkent dat wel als audio device en kan het geluid daar heen sturen.

HDMI poort werkt net zo goed(in principe beter) als spdif daar hoe je niet appart geld aan uit geven voor een geluidskaart.

Heb je geen HDMI poort meer beschikbaar op je gewone videokaart dan kan je de videokaart op moederbord daarvoor ook gebruiken als je die hebt (dat moet je dan wel appart aanzetten in de bios).
De intergrated videokaart kan ook prima geluid doorsturen/verzorgen.

[ Voor 73% gewijzigd door mr_evil08 op 24-01-2020 10:37 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedra
mr_evil08 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:30:
Een soundbar kun je gewoon op de PC aansluiten de meeste hebben wel AUX (minijack analoog) een aantal wel HDMI waarbij het een doorluspoort naar je scherm is en enkele met spdif maar dat zit niet altijd op je PC.

Je kan de soundbar ook gewoon op de 2e poort (lege HDMI poort) aansluiten als je geen HDMI scherm gebruikt, je PC herkent dat wel als audio device en kan het geluid daar heen sturen.

HDMI poort werkt net zo goed(in principe beter) als spdif daar hoe je niet appart geld aan uit geven voor een geluidskaart.

Heb je geen HDMI poort meer beschikbaar op je gewone videokaart dan kan je de videokaart op moederbord daarvoor ook gebruiken als je die hebt (dat moet je dan wel appart aanzetten in de bios).
De intergrated videokaart kan ook prima geluid doorsturen/verzorgen.
en qua kwaliteit, zijn ze aan te raden over sataliet speakers
Pagina: 1