Atari 2600 op vga monitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:52
Ik heb een Atari 2600 en een leuk klein 15" monitor met vga stekker.
Ik kom er niet uit, heb ik dit nodig om die atari aan de vga monitor aan te sluiten?
https://www.kabelshop.nl/...rt-HX702-i4710-t3237.html
RCA/S-video naar VGA omvormer

RCA en S-video naar VGA converter - Deze video omvormer is geschikt voor het omzetten van een Video / S-Video aansluiting naar een VGA aansluiting. Het is mogelijk om de verschillende aansluitingen tegelijk te gebruiken. Het beeld zal zich dan opsplitsen in meerdere vensters op het VGA scherm. Je kunt kiezen uit een groot, medium en klein venster.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-05 12:43
Nee, dit gaat niet werken, want een Atari 2600 heeft geen s-video uitgang.

De Atari 2600 is ontworpen om rechtstreeks op de televisie aangesloten te worden via de antenne ingang. Als ik me niet vergis, zit er zelfs nog een schakelaar op waarmee je tussen twee (VHF) kanalen kunt schakelen.

Je zal dus ook een kastje moeten hebben met een demodulator die het signaal omzet naar een s-video signaal of wellicht rechtstreeks naar VGA indien deze bestaan.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 14:44
Je moet een TV hebben met RF aansluiting. (de oude analoge kabel aansluiting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Jeroen O schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 20:45:
Nee, dit gaat niet werken, want een Atari 2600 heeft geen s-video uitgang.

De Atari 2600 is ontworpen om rechtstreeks op de televisie aangesloten te worden via de antenne ingang. Als ik me niet vergis, zit er zelfs nog een schakelaar op waarmee je tussen twee (VHF) kanalen kunt schakelen.

Je zal dus ook een kastje moeten hebben met een demodulator die het signaal omzet naar een s-video signaal of wellicht rechtstreeks naar VGA indien deze bestaan.
Dan moet ik eigenlijk een videorecorder hebben en vanaf die videorecorder met scart naar vga gaan, toch?

Ik heb nog een ouwe vdieorecordert op zolder liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Eventueel kun je je Atari aanpassen voor composiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Of een kastje zoals dit: https://www.amazon.com/An...er-Switcher/dp/B01JWGVH2C

Of je haalt gewoon een oude TV bij de kringloopwinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Jeroen O schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 21:02:
Of een kastje zoals dit: https://www.amazon.com/An...er-Switcher/dp/B01JWGVH2C

Of je haalt gewoon een oude TV bij de kringloopwinkel
Naja ik wil graag die kleine 15 inch tft met vga poort pakken omdat dat ding makkelijk weer op te bergen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 14:44
Waarom overigens? Nostalgie zorgt er vaak voor dat het weer heel leuk lijkt, maar als je nu weer een 2600 speelt weet ik zeker dat je er gauw weer klaar mee bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Hou ook rekening met het geluid. VGA is alleen beeld. Indien je geluid wilt, zul je daar ook voorzieningen voor moeten treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
unfor schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 21:12:
Waarom overigens? Nostalgie zorgt er vaak voor dat het weer heel leuk lijkt, maar als je nu weer een 2600 speelt weet ik zeker dat je er gauw weer klaar mee bent. :)
Die 2600 is voor op mn werk, in een gemeenschappelijke relax ruimte. Ik wilde daar een retro tv bij dus had een mooie B&O MX4200 tv gekocht met electrische draaivoet. Niet superretro, maar wel strak (past dan ook in de ruimte waarin de 2600 moet komen) én CRT. Alleen na alles aansluiten begint die tv enorm te roken, is er een eelco geploft.
Op mijn werk is dat gewoon geen optie, een 2dehands tv. Tuurlijk, (bijna) elk apparaat kan in de fik vliegen, maar ik wil niet dat er iets gebeurd met een apparaat wat ik daar voor ontspanning neerzet. :)

Die tft met vga is een lekker klein ding, is zo uit de kast te pakken als iemand ermee wil spelen.
Ik wil onderzoeken hoe ik het makkelijkst die 2600 aan die tft kan hangen. Wordt t te moeilijk, dan houdt t op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Als die TFT een keiharde eis is, zul je toch een kastje moeten hebben die het RF signaal uit de 2600 omzet naar VGA + analoge audio. Die kosten echter wel geld en dan is nog de vraag hoe goed het werkt, want het systeem is ontworpen voor een CRT / 50 Hz interlaced.
Als men vervolgens na een paar keer spelen uitgekeken is, dan is dat ook zonde van je geld.

Pagina: 1