Vraag

• Gustavo Fring
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 27-01-2022
Mijn vraag:
Ik wil graag een nieuwe monitor halen met de gedachte om het ene scherm voor de Xbox te gebruiken en de ander voor de PC.
Ik heb een Edifier speakerset met een AUX kabel die op dit moment in mijn monitor zit.
Hierdoor heb ik als ik van console naar pc switch nog steeds geluid van mijn speakers.
Hoe zou ik dit moeten doen als ik een tweede monitor haal? 8)7

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Asus monitor met AUX ingang, Edifier PC speakerset, Xbox One S & Desktop.

Wat ik al gevonden heb:
Een AUX splitter? Audio mixer?

Beste antwoord (via Gustavo Fring op 25-06-2020 16:11)

• FQYPW
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16-01 12:22
Je hebt twee mogelijkheden.

Of een 3.5 jack splitter als je allebij de monitoren gebruikt.
Of een HDMI switch waar je een audio set op kan aansluiten waar de 3.5 in gaat en via HDMI audio ontvangt.

Alle reacties

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01 10:32
Een "AUX" kabel zegt me niet veel. Is dat 3.5 mm, RCA, optisch?

Ik denk dat je iets als dit nodig hebt:
https://www.amazon.com/ST...r-available/dp/B073GWCRP3

Moet je alleen wel zorgen dat je tweede monitor zo'n zelfde audio-uitgang heeft, want anders moet je op een andere manier het geluid in die switch zien te krijgen.

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-01 13:52
Inderdaad zoals hierboven vermeld.

• Gustavo Fring
Seal64 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 08:13:
Een "AUX" kabel zegt me niet veel. Is dat 3.5 mm, RCA, optisch?

Ik denk dat je iets als dit nodig hebt:
https://www.amazon.com/ST...r-available/dp/B073GWCRP3

Moet je alleen wel zorgen dat je tweede monitor zo'n zelfde audio-uitgang heeft, want anders moet je op een andere manier het geluid in die switch zien te krijgen.
Thanks voor je antwoord! Het is een 3,5mm inderdaad. Is er ook een andere optie, heb het tweede beeldscherm nog niet gekocht. Ik zou het ook prima vinden als ik het geluid makkelijk kan switchen van console naar pc en andersom.

Anoniem: 337891

@Gustavo Fring welke edifier set heb je? Ik heb zowel mijn monitor als pc direct aangesloten op hetzelfde setje. Mijn edifier setje heeft twee RCA ingangen waarmee ik zowel monitor als pc via 3,5mm naar RCA kabels heb aangesloten. pricewatch: Edifier R1280T Bruin

Voordeel van een mixer ertussen is dat je één apparaat kan muten. Dat kan wel eens handig zijn (ik game wel eens met voetbal op en soms wil ik de xbox aanlaten terwijl ik verder kijk maar dan zonder de takkeherrie van Halo. Misschien moet ik ook eens zo een kastje overwegen. :))

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-01-2022
Hij heeft de pricewatch: Edifier M1370BT toegevoegd aan het forum dus ik denk dat het hierom gaat.
En om de pricewatch: Asus VL279HE Zwart.

• Gustavo Fring
Anoniem: 337891 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 09:15:
@Gustavo Fring welke edifier set heb je? Ik heb zowel mijn monitor als pc direct aangesloten op hetzelfde setje. Mijn edifier setje heeft twee RCA ingangen waarmee ik zowel monitor als pc via 3,5mm naar RCA kabels heb aangesloten. pricewatch: Edifier R1280T Bruin

Voordeel van een mixer ertussen is dat je één apparaat kan muten. Dat kan wel eens handig zijn (ik game wel eens met voetbal op en soms wil ik de xbox aanlaten terwijl ik verder kijk maar dan zonder de takkeherrie van Halo. Misschien moet ik ook eens zo een kastje overwegen. :))
Ik heb de Edifier M1370BT. Ik hoop dat wat jij hebt ook met deze set kan, zou perfect zijn _/-\o_
Als dit mogelijk is welke kabels heb ik dan nog extra nodig?
Weet ook niet veel over Mixers en de kabels die erbij horen. Maar lijkt mij ook erg handig!

• Gustavo Fring
Misschien handig om te weten.
Dit beeldscherm wil ik halen: ACER Nitro VG270BMIIX

Gustavo Fring schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 09:45:
[...]

Ik heb de Edifier M1370BT. Ik hoop dat wat jij hebt ook met deze set kan, zou perfect zijn _/-\o_
Als dit mogelijk is welke kabels heb ik dan nog extra nodig?
Weet ook niet veel over Mixers en de kabels die erbij horen. Maar lijkt mij ook erg handig!
Die van jou heeft maar 1 ingang dus je zult er iets tussen moeten zetten zodat je er twee kabels op aan kan sluiten.

Met zoiets als dit kun je twee 3,5mm jacks aansluiten op 1 apparaat: https://www.allekabels.nl...fhIq0cbJaAAoaAtfREALw_wcB . Met deze zal je speakerset beide apparaten tegelijk afspelen.

Als je wilt kunnen switchen (steeds maar 1 van de 2 horen) zul je een mixertje er tussen moeten zetten.

• Gustavo Fring
Anoniem: 337891 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:53:
[...]

Die van jou heeft maar 1 ingang dus je zult er iets tussen moeten zetten zodat je er twee kabels op aan kan sluiten.

Met zoiets als dit kun je twee 3,5mm jacks aansluiten op 1 apparaat: https://www.allekabels.nl...fhIq0cbJaAAoaAtfREALw_wcB . Met deze zal je speakerset beide apparaten tegelijk afspelen.

Als je wilt kunnen switchen (steeds maar 1 van de 2 horen) zul je een mixertje er tussen moeten zetten.
Super!
De Xbox One S heeft een optische aansluiting en mijn pc een 3,5mm. Als ik een optische aansluiting heb op de speakerset werkt dit dan ook? Dit is maar een ideetje :?

Gustavo Fring schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:59:
[...]

Super!
De Xbox One S heeft een optische aansluiting en mijn pc een 3,5mm. Als ik een optische aansluiting heb op de speakerset werkt dit dan ook? Dit is maar een ideetje :?
Dat zou werken ja. Maar er zit toch geen optische ingang op je speakerset?

• Gustavo Fring
Anoniem: 337891 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:15:
[...]

Dat zou werken ja. Maar er zit toch geen optische ingang op je speakerset?
Ik zie het inderdaad, balen..
Oke laatste vraag, ik heb nu twee monitoren met aux 3,5mm ingangen. Ik ga bij de lokale winkel zo'n jack splitter halen. Kan ik dan 2 aux 3,5mm kabels in mijn monitoren pluggen voor geluid van PC en Xbox?
Heb de monitor ondertussen besteld.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• FQYPW
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16-01 12:22
Je hebt twee mogelijkheden.

Of een 3.5 jack splitter als je allebij de monitoren gebruikt.
Of een HDMI switch waar je een audio set op kan aansluiten waar de 3.5 in gaat en via HDMI audio ontvangt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee