Voordeur met loslatende, golvende bovenlaag

Pagina: 1
Acties:
  • 19.870 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-06 17:32

Friemel

Lekker bezig

Topicstarter
De bovenlaag van de voordeur van onze woning is los gaan laten aan de onderzijde. Lijmen helpt niet, schroeven helpt niet. De bovenlaag laat steeds verder los, momenteel bijna tot bovenaan. De bolling is dusdanig sterk dat het op een golfslagbad begint te lijken. Tussen de schroeven staat het weer bol.

Uiteraard is er na 13 jaar geen garantie meer op de deur. Tijdens de bouw is deze inelkaar gelijmd door een bedrijf dat al een aantal jaren failliet is. De originele fabrikant van dit merk deur geeft aan dat dit niet te repareren is en dat deze vervangen moet worden. Tja, dat is wel heel erg prijzig (>€1000)!

Je zou denken, een goede timmerman moet toch in staat zijn om zo'n deur te repareren. De bovenlaag verwijderen, goed schuren, nieuwe bovenlaag bevestigen, gronden en aflakken.
Helaas nog geen idee of dit inderdaad het geval is. Ook nog niemand kunnen vinden die dit kan of wil doen.

Wat zou een goede aanpak zijn om deze voordeur te laten repararen?

Beste antwoord (via Friemel op 08-02-2020 18:01)

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-06 22:26
Wij hebben exact hetzelfde probleem gehad met onze voordeur. Na oplevering liet de toplaag na ca 5 jaar los. Dit gemeld bij onze bouwer, hij heeft de deur laten vervangen. Toen deze 5 jaar hing, is dit nogmaals gebeurd! 2x een nieuwe deur in 10 jaar. Hopelijk houdt deze deur het langer vol.... Anders gaan we voor een massieve deur. We zitten namelijk ook recht op het zuiden.

Het lijkt me dat bij jou de garantie ondertussen wel vervallen is. Ik zou gaan voor een nieuwe deur. Kost wat meer, maar het is wel een permanente oplossing.

Alle reacties

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• PKing83
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:19
Een foto ter illustratie helpt voor de beeldvorming :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 20:49

bonzz.netninja

Niente baffi

Of een stukje informatie over welk materiaal we het überhaupt hebben :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:27
gokje, binnenkant van de deur is waaibomenhout, met aan beide kanten wat duurder hout opgeplakt?

enige oplossing: helemaal loshalen en opnieuw verlijmen.

edit: handmatig eigenlijk niet te doen btw

[ Voor 13% gewijzigd door Tens op 23-01-2020 19:48 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Sheep
  • Laatst online: 07:31
Toevallig dit een aantal weken ook gehad, zo erg zelfs dat de deur dus niet meer dicht kon zonder die bubbel van buitenaf in te duwen. Op m'n vrije dag de deur eruit gehaald (natuurlijk één van de weinige dagen dat het overdag onder nul was!), kit gepakt en binnenin zoveel mogelijk kit gespoten. Met klemmen en wat zware dingen erop de hele dag laten drogen en eind van de dag de deur teruggeplaatst. En even de buren gevraagd om op te letten toen ik de kids van school moest halen... Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemel

Friemel

Lekker bezig

Topicstarter
Dit is een foto van de deur zoals het begon, het is nu veel erger geworden.
Voordeur

Het gaat om: KegroPro FSC type 9101
Specificaties staan in deze pdf.

DEUROPBOUW
Deurvulling: PUR geïnjecteerd
Dekplaat: Exterieure kwaliteit HDF, optioneel met HPL toplaag of Edelfineer toplaag
Randhout: Hardhout met extra stabiliteitsvoorziening aan de sluitzijde
Stabilisatie: Lijnvormige stabilisatie voorziening in het frame + aluminium stabilisatie in de dekplaat

In het begin ook speciale kit gebruikt en dagenlang vastgeklemd met een blok hout en spanbanden. Na verloop van tijd, trok het toch weer los. Vooral omdat de deur donkergrijs is en op het zuiden staat.

[ Voor 16% gewijzigd door Friemel op 24-01-2020 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemel

Friemel

Lekker bezig

Topicstarter
@PKing83 @bonzz.netninja
Ik heb informatie toegevoegd. Kunnen jullie nu beter oordelen wat te doen?

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-06 20:45
Friemel schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 20:50:
@PKing83 @bonzz.netninja
Kunnen jullie nu beter oordelen wat te doen?
Vervangen door een echte deur. Ik kende het product niet maar als iemand voor zou stellen een buitendeur te maken van MDF en purschuim zou ik hem hartelijk hebben uitgelachen. Zo te zien niet onterecht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:20
Wat @leecher zegt. Je voordeur is een laagje fineer met pur er tussen. Ik zou toch liever iets beters als voordeur willen hebben :X

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-06 07:25
sig69 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 23:22:
Wat @leecher zegt. Je voordeur is een laagje fineer met pur er tussen. Ik zou toch liever iets beters als voordeur willen hebben :X
Tjah, wat versta je dan onder een echte voordeur?

@leecher

Alle vlakke buitendeuren zijn zo'n beetje opgebouwd met rondhout en isolatie vulling hoor. Niets mis mee, sterker nog, beter dan een massieve deur voor je isolatie en kromtrekken.

Ook wegens het lichtere gewicht en daardoor minder belasting van je scharnieren. Je moet alleen wel het juiste hout ervoor gebruiken. De kleur zal in dit geval ook niet helpen inderdaad.

Zomaar een nieuwe plaat erop zetten zal ook lastig gaan vanwege je kaderomfrezing.

[ Voor 25% gewijzigd door JaMaaT op 24-01-2020 23:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
10 cm gehard staal, minimaal :)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leecher
JaMaaT schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 23:42:
[...]

Tjah, wat versta je dan onder een echte voordeur?
Zo'n massief ding dat decennia tot eeuwen meegaat. Geen kartonnen deur gevuld met purschuim die uit elkaar valt omdat de zon erop staat en er 3 druppels vocht bij zijn gekomen. Play stupid games win stupid prizes. Als je de deur een beetje fatsoenlijk opbouwt en/of de juiste hulp materialen toegevoegd (bijv multiplex met binnen en buiten een aluminium plaat ertussen) trekt hij ook nauwelijks krom.

Deuren worden al een tijdje gemaakt en de abominatie die bij Friemel in het kozijn hangt heeft maar 1 probleem opgelost: De producent maakte niet genoeg winst op de bestaande superieure alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Echt massieve deuren kom je bij een grotere deuren producent niet meer tegen. Aluminium inlage heeft ook wel z'n keerzijde. Deze zijn ook gevoelig voor kromtrekken. Beter is een koker maar die kan weer niet in een massieve deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
JaMaaT schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 00:14:
Echt massieve deuren kom je bij een grotere deuren producent niet meer tegen. Aluminium inlage heeft ook wel z'n keerzijde. Deze zijn ook gevoelig voor kromtrekken. Beter is een koker maar die kan weer niet in een massieve deur.
Ik kan als consument op elke hoek van de straat een massieve deur kopen maar dat zullen dan kleine producenten zijn :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:35

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Dit soort deuren worden niet geplaatst omdat het goedkoper is maar omdat een massief houten deur niet (genoeg) isoleert en daarom al sinds 2012 niet meer mogen volgens het bouwbesluit.

In plaats van kit zou ik proberen de naad goed schoon te maken en daarna met een watervaste PU constructielijm te lijmen.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:28

Theo

moederbord

Ethnocentrix schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 10:24:
Dit soort deuren worden niet geplaatst omdat het goedkoper is maar omdat een massief houten deur niet (genoeg) isoleert en daarom al sinds 2012 niet meer mogen volgens het bouwbesluit.

In plaats van kit zou ik proberen de naad goed schoon te maken en daarna met een watervaste PU constructielijm te lijmen.
Als je de EPC norm niet kunt halen omdat je deur niet goed genoeg isoleert dan zoek je met de isolatiewaardes van je woning wel heel erg het randje op, of doe je echt het absolute van het minimale.

Zelfs met projectnieuwbouw kan een gewoon goede voorkeur wel gecompenseerd worden met een extra schaampaneeltje op het dak.

En goede stevige hardhouten voordeur (met metalen plaat erin, zonder glas verder) isoleert net zo slecht als dat HR++ glas doet.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:58

Reinier

\o/

Ik heb weinig toe te voegen, behalve dat ik hetzelfde probleem heb. Sterker nog, ik denk dat ik een identieke deur heb. Ook tijdelijk hersteld met een PU constructielijm. Ergens later dit jaar probeer ik een betere fix (toplaag eraf en opnieuw lijmen).
Voor die €1500 of €2000 die een nieuwe kost rommel ik wel even wat aan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:37
Theo schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 11:54:
[...]

Als je de EPC norm niet kunt halen omdat je deur niet goed genoeg isoleert dan zoek je met de isolatiewaardes van je woning wel heel erg het randje op, of doe je echt het absolute van het minimale.

Zelfs met projectnieuwbouw kan een gewoon goede voorkeur wel gecompenseerd worden met een extra schaampaneeltje op het dak.

En goede stevige hardhouten voordeur (met metalen plaat erin, zonder glas verder) isoleert net zo slecht als dat HR++ glas doet.
In die tijd kreeg je een belachelijk hoge EPC bonus op een geïsoleerde voordeur. Dus dan krijg je zo'n constructie. Dat de laatste 15 jaar donkere kleuren voor draaiende delen hip zijn helpt ook niet mee, want die verergeren de hittelast op zo'n deur.

Ik zou omkijken naar een nieuwe (massieve) deur. Dit herstellen wordt een gebed zonder end.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaMaaT
leecher schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 09:59:
[...]

Ik kan als consument op elke hoek van de straat een massieve deur kopen maar dat zullen dan kleine producenten zijn :P
Doe eens een voorbeeldje dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Doe je niets meer aan, alleen vervangen. We hebben die deuren hier in ons appartementencomplex. Na jaren de zon erop laten ze allemaal die toplaag los, ongeacht welke kleur de deur heeft.
Lijmen, spijkeren, boos schreeuwen, tegenaan schoppen, niets werkt om die toplaag structureel vast te houden. Duct tape wel, maar dat is misschien niet de look die je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Bij mijn appartementencomplex hebben we ook van die deuren maar dan in een andere kleur. Bij mij hebben ze 3 keer de toplaag opnieuw gelijmd en telkens kwam hij weer los. De deur zit op het zuiden dus volle zon erop zorgt dat de lijm loslaat. Vorige week is uiteindelijk voor alle appartementen op met deur op het zuiden een nieuwe deur geplaatst. Ik vraag mij af hoelang die het vol zou houden. Wist niet dat een nieuwe deur zo duur was, maar ben bang dat dat toch de enige oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Laatst online: 30-06 21:40
Vervang hem door een houten deur. Dit type is om voor een habbekrats een “premium” uitstraling te hebben, maar met uitstraling houdt het ook weer op . Dit type deur gaat uiteindelijk weer bol staan bij het minste of geringste vocht wat erin komt en dan begint het weer van voor af aan.
Vanuit m’n werk komen we deze ook wel eens tegen en die vervangen we omdat het anders water naar de zee dragen is.
Ga eens goed shoppen en je kan voor ongeveer €700 een hele goede houten deur vinden met beslag en sloten (kost meer als je goed aan pkvw wilt voldoen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemel

Friemel

Lekker bezig

Topicstarter
Een nieuwe deur aanschaffen is niet de eerste keuze, aangezien:

1) we hebben 2 van deze deuren aan de voorzijde (voordeur+berging), waarvan 1 dus slecht is
2) we hebben een nieuw huis gekocht, dus koop je die deur voor de volgende bewoners

Vandaar dat we een oplossing zoeken die financieel ook nog redelijk is. Reparatie is volgens jullie nutteloos, plus dat je iemand moet vinden die dit fatsoenlijk kan doen.
Een vergelijkbare (wat goedkopere) deur is misschien een mogelijkheid, maar je wilt niet dat de deur verschilt van de overblijvende deur, want dat valt gegarandeerd op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
hardhouten deur is voor 5 a 600 euro wel te krijgen. Dat is een goedkope oplossing.
Je wilt de volgende bewoner ook niet opzadelen met dit gezeik daar komt ook weer gezeur van.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Kegro bestaat nog gewoon, heb je hun al om een oplossing gevraagd? Wellicht een nieuwe topplaat erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemel

Friemel

Lekker bezig

Topicstarter
@Señor Sjon Kegro al direct gebeld toen het probleem zich aandiende. Zij gaven aan dat zij niet de deur hadden geleverd, slechts de onderdelen. De deur is volgens hun niet te repareren.

@pyrofielo Een hardhouten deur kan, maar zou dat niet opvallen, zo naast de andere bestaande deur?

[ Voor 21% gewijzigd door Friemel op 25-01-2020 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Friemel schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 16:24:
@Señor Sjon Kegro al direct gebeld toen het probleem zich aandiende. Zij gaven aan dat zij niet de deur hadden geleverd, slechts de onderdelen. De deur is volgens hun niet te repareren.

@pyrofielo Een hardhouten deur kan, maar zou dat niet opvallen, zo naast de andere bestaande deur?
tsjah ze zijn er in vele soorten en kleuren wellicht dat er iets is te vinden wat er goed bij past. Of beide deuren vervangen maar ik maak op uit je verhaal dat je dat geld liever uitspaart.

mijn inziens kan je voor de verkoop er beter een degelijke deur in zetten ook al past dat dan niet helemaal in de stijl. Koper kan er dan altijd voor kiezen zelf de deur nog vervangen, als hij dat echter doet omdat de deur uit elkaar flikkert dan klopt ie eerst bij jou aan.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Friemel schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 16:24:

Hoe kan dat nou? Dat soort bedrijven levert kant-en-klare deuren aan aannemers. Voor zover ik de foto zie is het gewoon een vlakke deur? Weldorpel die erop zit is een standaard product en zou je eventueel over kunnen zetten. Het beslag kan je ook overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Laatst online: 30-06 21:40
Aha, je gaat de boel verkopen, die heb ik dan gemist.
Zoals ik je antwoorden lees heb je al genoeg geprobeerd t.a.v. leveranciers ed en zit daar geen muziek meer in.
Maar goed, als je dit niet goed oplost kan je gehouden worden aan een verborgen gebrek en moet je het naar goedkeuring van de nieuwe bewoners gaan doen. Je kan dan beter nu je verlies nemen lijkt Me.
Dan kan je de nieuwe deur als woningtoegangsdeur (wtd) plaatsen want vaak is die deur beter/netter. Beslag inderdaad overzetten om kosten te besparen, kijk anders eens bij een bouwmarkt/marktplaats/internet voor een wat goedkopere versie van een wtd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Dit kan nooit een verborgen gebrek zijn als (áls) het ten tijde van de bezichtinging/keuring/verkoop/overdracht zichtbaar is. Dan kan de koper zelf bedenken wat hij ermee gaat doen, en €1000 minder bieden :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Friemel schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 15:46:

2) we hebben een nieuw huis gekocht, dus koop je die deur voor de volgende bewoners
Of je verhoogt de vraagprijs van je (oude) woning met de kosten van een nieuwe deur of denk ik dan te simpel :?

standaard wordt op huizen overgeboden, het is een verkopersmarkt, dus volgens mij moet je niet te moeilijk nadenken. Bovendien is de voordeur het visitekaartje van je woning. Dus mooie voordeur geeft direct een betere indruk bij potentiële kopers dan een gammele voordeur ("wat zal er voor de rest dan nog meer binnenkort stuk gaan aan dit huis").

Penny wise pound foolish

[ Voor 22% gewijzigd door CyberMania op 25-01-2020 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemel

Friemel

Lekker bezig

Topicstarter
Señor Sjon schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 16:35:
[...]

Hoe kan dat nou? Dat soort bedrijven levert kant-en-klare deuren aan aannemers. Voor zover ik de foto zie is het gewoon een vlakke deur? Weldorpel die erop zit is een standaard product en zou je eventueel over kunnen zetten. Het beslag kan je ook overzetten.
De leverancier van deur werd genoemd in de woningmap, deze bleek failliet te zijn (oke), zodat ik de merkfabrikant heb gebeld. Die gaven aan dat obv de identificatie die in de deur staat, zij de deur niet als geheel hadden geleverd. Tja, dat zal dan wel, maar ze konden mij niet verder helpen.

In het begin leek een schopplaat nog een goede optie, aangezien het om een bergingsdeur gaat, maar helaas is de schade steeds groter geworden.. De woningtoegangsdeur is hetzelfde, maar dan met een brievenbus. Die deur is nog in goede staat.
Reinier schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 22:01:
Dit kan nooit een verborgen gebrek zijn als (áls) het ten tijde van de bezichtinging/keuring/verkoop/overdracht zichtbaar is. Dan kan de koper zelf bedenken wat hij ermee gaat doen, en €1000 minder bieden :)
Het is duidelijk te zien dat de deur niet vlak is. Het is wel een mooi golfeffect, maar ik denk niet dat iedereen daar van gediend is. ;)
pyrofielo schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 16:31:
tsjah ze zijn er in vele soorten en kleuren wellicht dat er iets is te vinden wat er goed bij past. Of beide deuren vervangen maar ik maak op uit je verhaal dat je dat geld liever uitspaart.

mijn inziens kan je voor de verkoop er beter een degelijke deur in zetten ook al past dat dan niet helemaal in de stijl. Koper kan er dan altijd voor kiezen zelf de deur nog vervangen, als hij dat echter doet omdat de deur uit elkaar flikkert dan klopt ie eerst bij jou aan.
Ik weet niet hoe een koper reageert op het uiterlijk van die bergingsdeur. De een let er op, de ander ziet het niet eens, omdat de meeste mensen gelijk naar de voordeur kijken, die nog prima is. Al zitten ze 1,5 meter uit elkaar.

---

De deur vervangen is prijzig, maar een reparatie zal ook niet goedkoop zijn, aangezien wij dit niet zelf kunnen. Ik ben wel handig, maar heb niet de kennis of gereedschap om het fatsoenlijk te repareren.
Het zo laten is eigenlijk geen optie, want het het loslaten kruipt steeds verder omhoog, zoals het er nu naar uitziet. Momenteel zitten er wel 80 schroefjes in aan de onder- en linkerzijde, ertussen bolt het alweer op.

In het begin leek het goed te lukken, maar het zit duidelijk niet mee ...

Werkspot heeft ook geen enkele reactie opgeleverd, dus moet ik zelf maar bedrijven gaan bellen.

[ Voor 52% gewijzigd door Friemel op 26-01-2020 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Señor Sjon schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 12:10:
[...]

In die tijd kreeg je een belachelijk hoge EPC bonus op een geïsoleerde voordeur. Dus dan krijg je zo'n constructie. Dat de laatste 15 jaar donkere kleuren voor draaiende delen hip zijn helpt ook niet mee, want die verergeren de hittelast op zo'n deur.

Ik zou omkijken naar een nieuwe (massieve) deur. Dit herstellen wordt een gebed zonder end.
En wie bedenkt dat die donkere kleuren hip zijn? Of is dat teveel opstokerij?

Ik heb hier ook zo'n donkergrijze deur op zuid. Echt leuk. In de zomer knelt hij aan alle kanten en 's winters zit het erg ruim...

Naja, sinds ik de ruit beplakt heb met zonwerende folie is het beter. Eens kijken of die folie ook op de deur zelf kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemel

Friemel

Lekker bezig

Topicstarter
De pogingen om het te repareren met nog meer schroeven en spijkers, zijn tot nu toe mislukt, tenzij je de afstanden ertussen verkleint naar 10 cm.

De beste oplossing lijkt nu een timmerman langs te laten komen, om te zien of die het kan repareren, of dat vervangen de enige optie is. De reparatie zal ook niet voordelig zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-06 10:37
In mijn oude nieuwbouw wijkje zie je dit bij praktisch alle woningen gebouwd in de periode 2007 tot 2009. Bij alle voordeuren op de zonkant laat de toplaag los. Vervangen of herstel lijkt onmogelijk.

Bij de woningen van de woningbouwvereniging zijn alle deuren onlangs vervangen. Deze aannemer die deze opdracht uitvoert heeft gelijk bij alle koopwoningen een foldertje in de bus gedaan omdat hij toch bezig is en de deuren de zelfde maatvoering hebben.

Reken toch met een bedrag tussen de 1.200 a 1.750 eu. Dat komt voornamelijk door de driepuntssluiting die wordt toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Friemel schreef op zondag 2 februari 2020 @ 19:35:
De pogingen om het te repareren met nog meer schroeven en spijkers, zijn tot nu toe mislukt, tenzij je de afstanden ertussen verkleint naar 10 cm.

De beste oplossing lijkt nu een timmerman langs te laten komen, om te zien of die het kan repareren, of dat vervangen de enige optie is. De reparatie zal ook niet voordelig zijn.....
Om een dunne toplaag met schroeven aan te drukken lijkt het me niet meer dan logisch naar 10cm te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:53
Heel veel spijkertjes en dan netjes plamuren. Desnoods klem je met 2 balken de deur vlak en timmer je een enorme rij aan spijkertjes er langs. Balken een stukje opschuiven en herhalen.

Wel de deur eruit halen als je dat wil doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-06 11:50
De deur is recht.
De toplaag staat bol. Die is dus langer (geworden).
Aan elkaar plakken/lijmen/kitten zou wel kunnen maar laat gegarandeerd na een poosje weer los, omdat de toplaag langer is, en dat gaat wringen.

Misschien kan je ergens horizontaal de toplaag een zaagsnede geven, zodat er een paar milimeter tussenuit is, zodat de toplaag weer net zo lang (hoog) is als de deur.
En dan een plint (of zo) over de zaagsnede aanbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-06 10:37
Spijkeren, kitten, lijmen, nieten. Het zijn allemaal tijdelijke oplossingen die veel tijd kosten en uiteindelijk niet het gewenste resultaat opleveren. De toplaag die nu op de deur zit is gewoon stuk, daar doe je niks meer aan.

Spijkers, nietjes en schroefjes gaan op een gegeven moment toch roesten of werken. Vergeet niet dat zo'n donkergrijze voordeur in de zomermaanden erg heet kan worden. De kozijnen/deuren leverancier in onze nieuwe woning geeft een beperkte garantie op alle donkere deuren. Zij hebben vorig jaar op de heetste dag van het jaar, een donkergrijze/ (bijna zwarte) deur gemeten die aan de oppervlakte bijna 75 graden heet is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:53
Ach hoe tijdelijk is tijdelijk. Nu heeft de deur ook jaren gefunctioneerd voordat het probleem zich voordeed.
Ik zou het netjes repareren en bij verkoop gewoon precies melden wat er aan de hand is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgetje57
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-06 20:58
Deur plat leggen, toplaag eraf halen. Dan een nieuwe toplaag BWP kopen.

De plaat met de deur verlijmen met 2 component lijm, paar spijkers erin van RVS.

Schuren, plamuren, schuren schilderen enz.

Anders eens kijken op Marktplaats, wellicht staat je deurmaat erbij en heb je een koopje. Wel rekening houden met je scharnier kant. Waar je de knopen van het scharnier zit zitten, daar links of rechts bepaald of hij links of rechts draaiend is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Stef012
Wij hebben exact hetzelfde probleem gehad met onze voordeur. Na oplevering liet de toplaag na ca 5 jaar los. Dit gemeld bij onze bouwer, hij heeft de deur laten vervangen. Toen deze 5 jaar hing, is dit nogmaals gebeurd! 2x een nieuwe deur in 10 jaar. Hopelijk houdt deze deur het langer vol.... Anders gaan we voor een massieve deur. We zitten namelijk ook recht op het zuiden.

Het lijkt me dat bij jou de garantie ondertussen wel vervallen is. Ik zou gaan voor een nieuwe deur. Kost wat meer, maar het is wel een permanente oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biekie1984
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-02 16:52
In nov 2018 hebben wij een woning gekocht waarbij dit ook het geval was, de verkoper gaf dit zelf ook aan en heeft geregeld dat dit onder zijn kosten gemaakt zou worden. Wij zijn niet akkoord gegaan met een tijdelijke oplossing maar met een oplossing waarmee de deur het zeker zo'n 15 a 20 jaar uithoudt.

Uiteindelijk bleek dat de deur niet meer te repareren was en er is dus een nieuwe op maat gemaakte deur ingemaakt door een timmerman. Deze is massief dus hiermee gaan we het probleem niet meer krijgen. Kosten waren geloof ik rond de 1800 euro, maar deze waren dus voor de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:27

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik zou het persoonlijk als optimistische doe-het-zelver wel aandurven om er zelf een nieuwe toplaag op te lijmen. Of dit de beste optie is waag ik te betwijfelen. De kans is groot dat die nieuwe toplaag in een aantal jaren tijd ook weer gaat loslaten. Wat ik ook wel eens gezien heb is een toplaag van aluminium. Ik heb geen ervaring in het "retrofitten" van een aluminium plaat op een deur, dus daar zouden nog wat haken en ogen aan kunnen zitten.

Zelf heb ik een hardhouten voordeur die al sinds 1993 in de woning zit. Paar keer opnieuw geverfd, maar ziet er nog als nieuw uit en is uiterst vormvast. Net als met veel zaken ben je met een massief hardhouten deur goedkoop of duur uit, net naar gelang je eisen en wensen. Een hele snelle zoektocht levert al een massief hardhouten voordeur op vanaf €324 inc. BTW

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

DexterDee schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:58:
at ik ook wel eens gezien heb is een toplaag van aluminium. Ik heb geen ervaring in het "retrofitten" van een aluminium plaat op een deur, dus daar zouden nog wat haken en ogen aan kunnen zitten.
Ik wil juist een strakke deur, niet eentje met haken en ogen :P

Bij mijn is het probleem volgens mij juist dat er een aluminium plaat in de deur zit, met daar overheen een plaat hardboard o.i.d. De lijm houdt na tien jaar invloed van de zon niet meer op het aluminium.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-06 18:05

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Onze kozijnenboer zou zeggen dat het een meerwaarde is, en dat er niks mis is met de deur.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef012
Reinier schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:04:
[...]
Bij mijn is het probleem volgens mij juist dat er een aluminium plaat in de deur zit, met daar overheen een plaat hardboard o.i.d. De lijm houdt na tien jaar invloed van de zon niet meer op het aluminium.
Dit is bij ons in de wijk ook het geval. Er zijn een aantal deuren waarbij je zeeziek wordt, als je er naar kijkt. Bij andere deuren zijn grote delen van de verlijmde plaat weg, hier is duidelijk de aluminium plaat te zien. Het lijkt mij erg lastig hier weer een nieuwe plaat op te lijmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:18
Nijl schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:47:
Onze kozijnenboer zou zeggen dat het een meerwaarde is, en dat er niks mis is met de deur.
Dan sluit 'ie beter aan bij het gat onder de dorpel? _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Friemel

Friemel

Lekker bezig

Topicstarter
Omdat we het huis netjes willen achterlaten voor de nieuwe bewoners, zal er wel een nieuwe deur moeten komen, aangezien reparatie door vrijwel iedereen wordt afgeraden.

Het is een bittere pil die we dan maar moeten slikken, het is toch nog een flink bedrag ;(

Bedankt voor jullie antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiber44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-06 22:24
We hebben hetzelfde probleem hier. Ik overweeg om een HPL / Trespa plaat eroverheen te zetten.
Dit is in verschillende kleuren leverbaar en is op maat te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 30-06 21:43

ITsEZ

parttime all-rounder

fiber44 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:11:
We hebben hetzelfde probleem hier. Ik overweeg om een HPL / Trespa plaat eroverheen te zetten.
Dit is in verschillende kleuren leverbaar en is op maat te bestellen.
Is dit uiteindelijk gelukt? Of heb je het anders opgelost. Mijn deur begint hetzelfde gedrag te vertonen als de deur van TS :'(

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkoos
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-11-2024
Wij hebben zowel in onze als huidige woning een deur van *snip* laten plaatsen. Geweldige kwaliteitsdeur.

Als allereerste post een link naar een webwinkel zien wij als spam.

[ Voor 38% gewijzigd door Señor Sjon op 06-08-2023 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-06 14:10
Edit: Spuit elf hier las te dat het om Delaminatie van materialen ging na 13 jaar, economische levensduur van een voordeur waar slag regen op staat kan dan voorbij zijn maar eigenlijk erg kort voor een deur. Tevens was het niet mijn bedoeling om een oud topic op te graven. Maar ben wel benieuwd naar de uiteindelijke oplossing

[ Voor 74% gewijzigd door boombes op 06-08-2023 10:10 ]

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
@ITsEZ stuur de TS een DM, maar topics een schop van ca 2 jaar geven is wel extreem.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.