Toon posts:

[win2k] install-errors: hdd of mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(account geleend van m'n broer voor deze topic)

Bij het installeren van Win2k loopt mijn pc (mobo: Abit Kt7 raid, T-bird 1,1Ghz, Maxtor 30,2 gig, 256 MB Dane Elec, Hercules Prophet II 32mb, std Cooler) halverwege de installatie dermate vast, dat zelfs booten geen zin meer heeft en kan ik de installatie niet voltooien.
Toen mijn systeem onder Win98 draaide vertoonde hij soortgelijke problemen, maar kon ik wel (na tig vastlopers) de installatie voltooien, maar liep het alles behalve stabiel. Op onverklaarbare momenten crashte m'n pc, waarna hij pas weer opstart nadat ie een uur uit heeft gestaan. Mijn mobo en proc lopen redelijk standaard rond de 35 a 40 graden.
Wat kan het zijn?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

1: Alle kaarten eruit, behalve je graf. kaart; opnieuw proberen te installeren.

2: Even ander geheugen er in; kan zijn dat ie brak is

3: Andere HD ergens wegtrekken, en proberen

4: Zwaardere voeding.... 300Watt is aan te raden boven de TB 1Gh

5: UTFS?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

met win2k kan elk klein probleempje als zorgen dat de instalatie niet voltooid kan worden.
je kan het beste ook ff je cache van je bios enzo uitzetten.
maar waarschijnlijk is het je geheugen

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 15:52
ff in je bios je settings op failsafe of defauld zetten dat hlpt altijd bij mij

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 augustus 2001 08:20 schreef Merely het volgende:
1: Alle kaarten eruit, behalve je graf. kaart; opnieuw proberen te installeren.

2: Even ander geheugen er in; kan zijn dat ie brak is

3: Andere HD ergens wegtrekken, en proberen

4: Zwaardere voeding.... 300Watt is aan te raden boven de TB 1Gh

5: UTFS?
Geheugen is al getest in andere machines. Dus dan kan het niet zijn. Ook heb ik al eens gepoogd te installen met alleen de graf. kaart erin, maar ook dat liep uit op een waar reboot/vastloop spektakel. En er zit een voeding in van 300 Watt.

WEL is het 2de geheugen slot "kapot" op mn mobo. Kan dat er iets mee te maken hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Eynstein zegt dat het met mijn geluidskaart te maken kan hebben (sb 1024 live!).

Kan dat?

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dan zou je moeten experimenteren om dat ding in verschillende slots te proberen.

Verwijderd

Ik had eerst ook zoiets en toen hielp bios op fail-safe zetten

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Als je W2k installeert gooi je hdd dan eerst gewoon op de udma 33 , en als het erop staat zet hem dan terug op udma 66 of 100.
Pagina: 1