Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fennedeijs
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-04 12:32
Hoi allen,
Vandaag is mijn iphone gestolen, heel vervelend, maar nu loop ik tegen het volgende aan.
Ik gebruik nu tijdelijk mijn werktelefoon (ook iphone) en wilde inloggen op mijn Apple ID om te kijken of mijn bestanden/contacten etc. nog veilig kan stellen, maar nu heb ik dus te maken met twee-factor-authenticatie. De codes worden gestuurd naar mijn vertrouwde apparaat, maar die heb ik dus niet meer....

Via de site van Apple zelf wordt ik niet veel wijzer, daar wordt je verwezen naar een herstelcode maar deze kan ik nergens invoeren of veranderen. Ook wordt geadviseerd om mijn wachtwoord van Apple ID aan te passen, maar hiervoor heb ik ook het 'vertrouwde' toestel nodig.

Wat kan ik nog doen? Of moet ik me er bij neerleggen dat ik al mijn gegevens kwijt ben..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:32
Hoe probeer je in te loggen?

Probeer eens via icloud.com of via de Find My app in te loggen: https://support.apple.com/en-us/HT210515

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04:27
Als u twee-factor-authenticatie gebruikt en niet kunt inloggen of uw wachtwoord niet opnieuw kunt instellen, kunt u weer toegang krijgen na de wachttijd die geldt voor accountherstel.

Zo werkt het
Accountherstel is een procedure die is ontworpen om u weer toegang te geven tot uw Apple ID-account wanneer u niet voldoende informatie hebt om uw wachtwoord opnieuw in te stellen. Om veiligheidsredenen kan het een aantal dagen of nog langer duren voordat u uw account weer kunt gebruiken.

De snelste en eenvoudigste methode om uw wachtwoord opnieuw in te stellen, is vanaf een Apple apparaat. Voordat u de wachttijd voor accountherstel laat ingaan, probeert u uw vergeten wachtwoord opnieuw in te stellen op een vertrouwd apparaat. Of leen een iPhone, iPad of iPod touch van een vriend of familielid en gebruik de Apple Support-app om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.

Als uw vriend of familielid de Apple Support-app niet kan downloaden, kunt u de Zoek mijn iPhone-app gebruiken om het wachtwoord van uw Apple ID opnieuw in te stellen op een apparaat met iOS 9 tot en met 12.

Als het niet lukt via een van de methoden hierboven, gaat u naar appleid.apple.com en kiest u 'Je Apple ID of wachtwoord vergeten?'. Verstrek zo veel mogelijk gegevens en laat daarna de wachttijd voor accountherstel ingaan. Het is natuurlijk vervelend dat u moet wachten, maar het is nu eenmaal nodig omdat wij uw account en uw gegevens beveiligd willen houden.

https://support.apple.com/nl-nl/HT204921

[ Voor 94% gewijzigd door NotSoSteady op 23-01-2020 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fennedeijs
oohh schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 19:29:
Hoe probeer je in te loggen?

Probeer eens via icloud.com of via de Find My app in te loggen: https://support.apple.com/en-us/HT210515
Via alle mogelijke manieren geprobeerd, via internet icloud, via de app, en natuurlijk ook Find My.

Telefoon heb ik zelf op vliegtuigstand gezet dus in deze modus is hij ook gestolen, hierdoor heb ik helaas ook niks aan de functie van zoek mijn iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fennedeijs
NotSoSteady schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 19:32:
Als u twee-factor-authenticatie gebruikt en niet kunt inloggen of uw wachtwoord niet opnieuw kunt instellen, kunt u weer toegang krijgen na de wachttijd die geldt voor accountherstel.

Zo werkt het
Accountherstel is een procedure die is ontworpen om u weer toegang te geven tot uw Apple ID-account wanneer u niet voldoende informatie hebt om uw wachtwoord opnieuw in te stellen. Om veiligheidsredenen kan het een aantal dagen of nog langer duren voordat u uw account weer kunt gebruiken.

De snelste en eenvoudigste methode om uw wachtwoord opnieuw in te stellen, is vanaf een Apple apparaat. Voordat u de wachttijd voor accountherstel laat ingaan, probeert u uw vergeten wachtwoord opnieuw in te stellen op een vertrouwd apparaat. Of leen een iPhone, iPad of iPod touch van een vriend of familielid en gebruik de Apple Support-app om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.

Als uw vriend of familielid de Apple Support-app niet kan downloaden, kunt u de Zoek mijn iPhone-app gebruiken om het wachtwoord van uw Apple ID opnieuw in te stellen op een apparaat met iOS 9 tot en met 12.

Als het niet lukt via een van de methoden hierboven, gaat u naar appleid.apple.com en kiest u 'Je Apple ID of wachtwoord vergeten?'. Verstrek zo veel mogelijk gegevens en laat daarna de wachttijd voor accountherstel ingaan. Het is natuurlijk vervelend dat u moet wachten, maar het is nu eenmaal nodig omdat wij uw account en uw gegevens beveiligd willen houden.

https://support.apple.com/nl-nl/HT204921
Dank! Dit maar proberen dan!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:59
Dat kan toch veel makkelijker? Je kunt een tweefactorcode ook naar je 06-nummer laten sms-en. Ik neem toch aan dat je nummer inmiddels is overgezet naar een nieuwe simkaart en dat je die dus kunt ontvangen. Da's een stuk makkelijker dan via accountherstel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-04 17:53
PhilipsFan schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 20:25:
Dat kan toch veel makkelijker? Je kunt een tweefactorcode ook naar je 06-nummer laten sms-en. Ik neem toch aan dat je nummer inmiddels is overgezet naar een nieuwe simkaart en dat je die dus kunt ontvangen. Da's een stuk makkelijker dan via accountherstel...
@fennedeijs Precies dit. Je Verificatiecode gaat standaard naar je vertrouwde apparaat, maar je kunt dan toch kiezen voor 'geen code ontvangen' en dan 'SMS mij' ? Ik neem aan dat je al een vervangende SIM kaart hebt ontvangen die in je oude toestel zit nu? :)

Heb je geen toegang meer tot je (vertrouwde) telefoonnummer, dan pas moet je accountherstel aanvragen...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fennedeijs
PhilipsFan schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 20:25:
Ik heb mijn sim laten blokkeren, wel een nieuwe aangevraagd maar deze komt volgende week pas binnen.
Dan wacht ik hierop, mocht het dan lukken via sms dan is het inderdaad wellicht sneller opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-04 17:53
fennedeijs schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 20:37:
[...]

Ik heb mijn sim laten blokkeren, wel een nieuwe aangevraagd maar deze komt volgende week pas binnen.
Dan wacht ik hierop, mocht het dan lukken via sms dan is het inderdaad wellicht sneller opgelost.
Zodra je dat hebt, voeg meteen een tweede vertrouwde nummer toe van iemand die je echt vertrouwd maar jouw wachtwoord niet weet. Zo kun je in nood alsnog direct in je account ;)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
fennedeijs schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 20:37:
[...]

Okee, dat is lastig idd. Vergeet niet, als je weer toegang hebt, om je gestolen telefoon in 'lost mode' te zetten. De dief kan hem dan niet gebruiken en als ie 'm probeert te verkopen ziet de koper ook meteen dat het niet pluis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fennedeijs
Geronimous schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 20:43:
[...]

Zodra je dat hebt, voeg meteen een tweede vertrouwde nummer toe van iemand die je echt vertrouwd maar jouw wachtwoord niet weet. Zo kun je in nood alsnog direct in je account ;)
Bedankt voor al deze wijsheden, de frustratie zakt steeds verder.
Klein voordeel van deze situatie is ook dat ik mezelf op een nieuwe smartphone mag trakteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:53
PhilipsFan schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 20:45:
[...]

Okee, dat is lastig idd. Vergeet niet, als je weer toegang hebt, om je gestolen telefoon in 'lost mode' te zetten. De dief kan hem dan niet gebruiken en als ie 'm probeert te verkopen ziet de koper ook meteen dat het niet pluis is.
Las ik ook een keer, maar kan een verkoper deze dan niet resetten of wissen, zodat lost mode weer verdwijnt en toestel weer te verkopen is.
En kun je lost mode weer uitzetten als je toestel weer gevonden wordt?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
ErikRo schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 22:55:
[...]

Las ik ook een keer, maar kan een verkoper deze dan niet resetten of wissen, zodat lost mode weer verdwijnt en toestel weer te verkopen is.
En kun je lost mode weer uitzetten als je toestel weer gevonden wordt?
Als je je toestel weer terug krijgt kun je het inderdaad uitzetten. Resetten en wissen kan, maar verwijdert niet de lost mode, de status daarvan wordt op de servers van Apple bijgehouden, dus alleen de eigenaar van het Apple ID kan dat doen.

Een iPhone in lost mode kan een mededeling laten zien die je zelf kunt intypen bij het inschakelen. Bijvoorbeeld met een emailadres of telefoonnummer van de eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-04 19:41
Gelijk op www.icloud.com inloggen, zodra het 2FA scherm tevoorschijn komt klikken op 'Find iPhone'.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pAu8KT6P5ZXoKyOyfloReEpl/full.png

Hier kan je, ook zonder 2FA, je iPhone in lost modus zetten. Alleen vliegtuigmodus is niet genoeg als lost modus. Als je 'm als gestolen opgeeft via Find iPhone wordt je iPhone ook geregistreerd bij Apple en kan alleen jij hem nog opnieuw installeren.

Verder succes met het krijgen van toegang tot je iCloud. Bovenstaande opties zouden inderdaad al genoeg moeten zijn. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Fuwor op 23-01-2020 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:53
Even benieuwd zijn er ook mogelijkheden als je niet alleen beroofd wordt maar ook gedwongen om je pincode af te geven na dreiging met geweld of wapens?

Volgens mij kunnen ze dan de beveiliging eraf halen ander we kiezen en later verder kijken wat ik aan leuks heb.
Aangezien mijn bankapp en password manager er op staat zou ik het wel fijn vinden als ik thuis ofzo de iPad kan locken of legen voor de zekerheid zodra die internet op gaat via WiFi.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-04 19:41
ErikRo schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 23:51:
Even benieuwd zijn er ook mogelijkheden als je niet alleen beroofd wordt maar ook gedwongen om je pincode af te geven na dreiging met geweld of wapens?

Volgens mij kunnen ze dan de beveiliging eraf halen ander we kiezen en later verder kijken wat ik aan leuks heb.
Aangezien mijn bankapp en password manager er op staat zou ik het wel fijn vinden als ik thuis ofzo de iPad kan locken of legen voor de zekerheid zodra die internet op gaat via WiFi.
Ja, de pincode is dan te wijzigen. Find My iPhone (waarmee je later nog de iPad kan locken/wipen) kan je er alleen afhalen met het Apple ID wachtwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
ErikRo schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 23:51:

Je bankapp en password manager hebben toch hun eigen wachtwoord neem ik aan, inloggen met touch (en ik denk ook face) id moet in apps weer geactiveerd worden als je een vingerafdruk toevoegt of veranderd.
Pagina: 1