Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ZZP'er en werk als coach voor jongeren, meestal op basis van pgb's. Veel jongeren begeleid ik behalve thuis ook op school. Op de school van één van mijn cliëntjes waar ik kort geleden ben begonnen, vraagt de officiële leerkracht aan mij of ik 'tussendoor' als mijn cliënt even voor zichzelf moet/mag werken, andere kinderen uit de klas wil gaan begeleiden. Ik heb hier moeite mee, want ik word tenslotte ingehuurd en betaald door de vader van mijn cliënt om zijn zoon te begeleiden, en de school wil van mij een soort allround, algemene onderwijsassistent maken. Ik heb begrepen dat mijn voorganger dit allemaal wel deed, dus wat dat betreft is de school eigenlijk verwend. Kort door de bocht wil ik geen andere kinderen gaan helpen in de tijd dat ik betaald wordt voor de begeleiding van mijn cliënt. Ik snap dat het voor de school wel lekker makkelijk is als ik dat wel doe, maar ik vind dit belangenverstrengeling. De vader van mijn cliënt vindt ook dat ik niet verplicht kan worden tot het doen van neventaken in 'zijn' tijd, maar hij wil zich er verder niet mee bemoeien.
Wat zouden jullie doen ? Meeveren met de school (pappen en nathouden) of een duidelijk standpunt innemen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:03

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Duidelijk zijn. Je wil best wat voor school doen, tegen tarief X, en niet in de tijd van andere cliënten.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zonder papieren afspraken: verplichten kan niet. Maarrr je zult vast ook af en toe “collegiale hulp” van hen nodig hebben. Eens wat meedenken of -doen, vooral doen. Structureel ingezet worden niet.

Misschien ook juist niet als het bij de vorige schijnbaar normaal was, je wilt niet zoiets normaal laten worden in het algemeen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik zou het af laten hangen van de taken. Als je spontaan gevraagd wordt om ff wat uit de voorraadkast te halen: prima. Wordt je vooraf gevraagd om 'n hele toets na te kijken: niet prima.

Om wat voor taken gaat het?

En ja, @F_J_K heeft een goed punt: als ze een onderwijsassistent nodig hebben, moeten ze dat zelf regelen. Daar ben jij niet voor.

Andere kinderen uit de klas begeleiden? Vind ik 'n lastige. Incidenteel kun je prima 'n keer 'n vraag van 'n andere leerling beantwoorden. Maar dat is niet de reden dat je aanwezig bent.

[ Voor 21% gewijzigd door Ardana op 23-01-2020 18:56 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:03
Hmm, hoeveel betaal je de school aan huur om de werkplek te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:02
even voor mijn beeldvorming:

Jij zit op dat moment betaald te niksen, en dan vraagt een leraar jou om iets te doen?
Of
Omdat je pupil je even niet nodig heeft zit je op dat moment onbetaald te niksen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

President schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 19:20:
Hmm, hoeveel betaal je de school aan huur om de werkplek te gebruiken?
Betaalt een kind huur aan school? Moeten de boeken die het kind gebruikt huur betalen? Zoals ik het zie is TS een leerhulpmiddel, erkend en wel. Dan lijkt het me niet dat er huur betaalt moet worden.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:44
Je bent geen medewerker van deze school, maar een externe die door ouders ingehuurd wordt om een specifieke leerling te begeleiden. Je bent geen 'gewone' onderwijsassistent maar je hebt specifieke expertise op het gebied van .....
Wanneer je andere kinderen gaat helpen (en ik denk dat dit over iets meer gaat dan het strikken van de veters of het helpen met de jas aandoen), lijkt het mij dat de ouders van de leerlingen die je helpt / ondersteunt hiervoor toestemming moeten geven, immers, je bent geen medewerker van deze school maar een externe partij. Ik kan mij voorstellen dat ouders er bezwaar tegen kunnen hebben als een coach, orthopedagoog, logopedist, psycholoog, ambulant begeleider oid zonder hun toestemming iets met 'hun' kind gaat doen.

[ Voor 0% gewijzigd door Bernard0343 op 24-01-2020 15:58 . Reden: Taalfout ]

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bernard0343 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:18:
Je bent geen medewerker van deze school, maar een externe die door ouders ingehuurd wordt om een specifieke leerling te begeleiden. Je bent geen 'gewone' onderwijsassistent maar je hebt specifieke expertise op het gebied van .....
Wanneer je andere kinderen gaat helpen (en ik denk dat dit over iets meer gaat dan het strikken van de veters of het helpen met de jas aandoen), lijkt het mij dat de ouders van de leerlingen die je helpt / ondersteunt hiervoor toestemming moeten geven, immers, je bent geen medewerker van deze school maar een externe parti.. Ik kan mij voorstellen dat ouders er bezwaar tegen kunnen hebben als een coach, orthopedagoog, logopedist, psycholoog, ambulant begeleider oid zonder hun toestemming iets met 'hun' kind gaat doen.
Daarnaast zou misschien gesteld kunnen worden dat het Persoon Gebonden Budget wordt aangewend voor andere doeleinde, wat mogelijk weer als PGB fraude kan worden gezien. Maar ben geen jurist en ook niet zo thuis in de wereld van PGBs etc. Maar lijkt me wel een punt om rekening mee te houden.
Pagina: 1