Ik heb gisteren een nieuwe pc in elkaar gezet (zie specs hieronder, + een oude ssd) en wilde hier ubuntu op draaien. Ik heb hiervoor met rufus een bootable usb stick gemaakt van Ubuntu 19.10. Het lukt me echter niet om linux te booten. In eerste instantie liep ik tegen het probleem in dit artikel aan, maar als ik de gesuggereerde parameter toevoeg aan de grub config crashed het systeem met het volgende scherm: 
Ik heb de usb stick getest op mijn laptop. Ik heb ook een windows installatie stick gemaakt, en kon windows zonder problemen installeren. Ik heb zowel de BIOS als UEFI bootloaders geprobeerd die op de usb stick staan, en ook een 2e versie van de stick gemaakt met alleen UEFI support. Ik heb CSM uit gezet. Als laatste staat memtest ook op de usb stick, en die kan ik zonder problemen selecteren in grub, en draait zonder problemen.
Iemand nog ideeen van wat ik nog meer kan gebruiken?

# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen Threadripper 3960X | € 1.472,50 | € 1.472,50 |
1 | Moederborden | ASRock TRX40 Creator | € 492,19 | € 492,19 |
1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 2070 Super Jet | € 533,50 | € 533,50 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define S | € 73,50 | € 73,50 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-U14S TR4-SP3 | € 76,15 | € 76,15 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 148,05 | € 148,05 |
1 | Voedingen | be quiet! Dark Power Pro 11 1000W | € 231,98 | € 231,98 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.027,87 |
Ik heb de usb stick getest op mijn laptop. Ik heb ook een windows installatie stick gemaakt, en kon windows zonder problemen installeren. Ik heb zowel de BIOS als UEFI bootloaders geprobeerd die op de usb stick staan, en ook een 2e versie van de stick gemaakt met alleen UEFI support. Ik heb CSM uit gezet. Als laatste staat memtest ook op de usb stick, en die kan ik zonder problemen selecteren in grub, en draait zonder problemen.
Iemand nog ideeen van wat ik nog meer kan gebruiken?