Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deef-
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01 16:51
Hoi Allemaal,

Ik heb een voorstel voor de volgende opstelling op een plat dak naar het zuiden zonder schaduw:

8 zonnepanelen type; Jinko Solar Cheetah Percium all black 315wp. Gemonteerd op betonnen draagbalken
1 omvormer type; SMA Sunny Boy 2.5 is een enkelfase omvormer

Nu heb ik 2 vragen die ik vooralsnog niet met Google beantwoord krijg:

1. Heeft het voordelen om voor de Jinko Solar Cheetah 335wp te kiezen?

Ik lees:
- Half cell == lagere weerstand, meer opbrengst

2. Zouden er redenen zijn om voor de SMA Sunny Boy 3 te kiezen? Ik lees dat deze nieuwer is met meer mogelijkheden maar misschien wel nutteloos ivm overdimensionering.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
1: marketing en mieren sexueel mishandelen. 340 Wp is er ook al. Zwart wordt wat warmer...
2: Alleen als je uitbreidingsplannen hebt, anders is een SMA 2.5 prima.

2.5
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/agiDGS3y0Toi3bJmNW6uSTGB/thumb.jpg

3.0
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ejbGzzSPZ0IwlQP9MoGn50bF/thumb.jpg

sunnydesignweb - kies niew project

[ Voor 86% gewijzigd door AUijtdehaag op 23-01-2020 17:16 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik zou gezien de kosten tov de panelen, de veel goedkopere growatt omvormer nemen.

Zeker als er geen schaduw is, verkort je tvt aanzienlijk..

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Oost-West opstelling, passen er meer panelen, betere spreiding over de dag, beter na salderen...
Plat dak? Liever geen all-black (warmte), geen schaduw; goedkopere omvormer... zorgen voor voldoende koeling.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.