Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwschipper06
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 29-04-2024
Mijn vraag:
Wat is er beter 1 dure videokaart kopen zoals een nvidia rtx 2060 of 2 goedkope videokaarten zoals een radeon rx 570? Ik dacht zelf altijd dat je veel beter een nvidia rtx 2060 kon kopen tot dat ik dit filmpje zag: YouTube: RX 570 vs RX 570 Crossfire vs RTX 2060 . En uit dit filmpje blijkt dat je voor de meeste games beter 2x een radeon rx 570 kan kopen dan een 2060. Nu wil ik aan jullie vragen of dit nu echt zo is of dat er daar wat anders aan de hand is.

Alvast bedankt

Beste antwoord (via jwschipper06 op 23-01-2020 16:36)

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-09 11:03
Veel games ondersteunen geen crossfire of het werkt niet lekker.

Dus ik zou voor een RTX 2060 gaan.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-09 11:03
Veel games ondersteunen geen crossfire of het werkt niet lekker.

Dus ik zou voor een RTX 2060 gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:37
De youtube zegt het al: Games: (Supported only)

Oftewel; veel games gaan niet goed om met crossfire. Daarom ben je beter af met 1 duurdere videokaart.
Naast het feit dat crossfire ook een zwaardere voeding nodig heeft en ook meer stroom verbruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Crossfire/SLI anno 2012 (of later...) nog doen is gewoon niet slim, de meeste games werken er niet of nauwelijks mee, de paar games die het nog (half) ondersteunen hebben tearing en andere irritante issues.
Dit is pas interessant als je al een GPU hebt en er niets snellers is dan die GPU, dan is 2x de snelste GPU de enige mogelijke upgrade, in alle andere gevallen is voor gamen geen enkele reden om 2 'trage' GPU's te kopen, gewoon niet doen.
Dit zie je ook al in de comments van je video, SLI is er al grotendeels uit en Crossfire is wachten tot het er ook uit gaat.

Daarnaast is je vraag nogal 'open', defineer 'beter'; wat is je budget, de rest van je systeem, wat wil je er mee doen (games, welke resolutie, settings, etc.) dan pas heb je een vraag waar een duidelijk antwoord op kan worden gegeven, hoe dan ook moet je niet voor Crossfire/SLI gaan.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 17:45
Het is het niet waard zoals iedereen hierboven aangeeft, maar mocht je het toch willen moet je wel een mobo hebben die Crossfire ondersteunt anders werkt het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwschipper06
Oke allemaal bedankt, ik wist niet dat niet alle games ondersteund werden dus ik ga voor een duurdere videkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:26

Trygve

Redacteur
Tip: als je eerder een RTX 2060 overwoog is sinds een paar dagen de nieuwe RX 5600 XT mogelijk een interessant alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwschipper06
ja daar heb ook over gehoord. alleen ik wou graag tweedehands gaan kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
JohnnyDon schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 16:18:
Het is het niet waard zoals iedereen hierboven aangeeft, maar mocht je het toch willen moet je wel een mobo hebben die Crossfire ondersteunt anders werkt het niet.
Ieder bord met een 2e pci-e 16x slot ondersteunt Crossfire, ook al is dat slot met 4 lanes aan de chipset gehangen. Dat is het probleem niet.

Dat daarna zelfs in Crossfire ondersteunende games de minimum framerate bagger is, is debet aan het gegeven dat bovengenoemde config zoveel latencies toevoegt dat er heel veel klachten over zijn.

Lekker in ondersteunende games (en dat worden er steeds minder) loopt het pas als ook de 2e kaart zijn pci-e-lanes van de cpu krijgt.

Bovendien ga je met 2 RX570-kaarten waarschijnlijk tegen de limiet van de 4 GB Vram aan lopen. Nu zijn er ook 8 GB versies, maar bij een enkele 570 was dat eigenlijk weer meer dan de kaart nuttig kon gebruiken, dus die versies waren er niet veel. En je gaat geen Rx570 kopen met 8 GB voor gamen omdat je dan later zo lekker Crossfire kan draaien (niet als je ze op een rijtje hebt).

@jwschipper06 Heb je te weinig gpu-power, kaart verkopen en een andere kopen.
Pagina: 1