Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

LG tv defect na garantieperiode, tegemoetkoming van winkel?

Pagina: 1
Acties:

• Xqlus1ve
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 24-01 12:53
Ik heb een OLED tv aangeschaft met 1 extra jaar garantie via webshop. Nu is na 3 jaar en 3 weken een vlek in het beeld gekomen die vooral met rood/oranje/paars en groen beeld duidelijk in beeld is.

webshop zei dat helaas de garantieperiode verstreken is dat ik dit met de fabrikant moest gaan oplossen. Nu heb ik via de fabrikant contact gehad en een prijsopgave gekregen (na aanzien van mijn informatie en foto's) voor de reparatie.

Omschrijving Aantal Kosten
Arbeidsloon € 119,75
Oled V16/V17 NEW OLED Changed Module Supply 1,00 € 707,57
Totaal € 827,32
Behandelingskosten € 25,41
Transport € 49,59
Coulance van LG - € 451,16
Totaal € 451,16
BTW 21% € 94,74
Totaal incl. BTW € 545,90

Of ik 550 euro wil betalen voor de reparatie van mijn 3 jaar oude OLED, ik heb gevraagd of webshop mij hier in tegoed wil zien aangezien ik vind dat de tv langer als 3 jaar mee hoort te gaan onder normaal gebruik.

Hier reageerde webshop op deze prijsopgave ook zij een deel hiervoor moeten betalen echter is het coulance deel voor LG en niet voor webshop of begrijp ik dit verkeerd?

Waar ik huiverig voor ben is dat ik de tv moet opsturen en voor een langere periode kwijt ben, (1) dat ze bij onderzoek zeggen meneer de spanningskabel is niet meer standaard (deze is verlengd ivm de buis in de muur) en dat dus alle kosten voor mij zijn. (2) de TV mogelijk gerepareerd wordt en ik mogelijk weer binnenkort na de reparatie met een euvel zit.

Zit heel hard te na te denken of deze tv hoe rot ook de vlek is te blijven gebruiken en het bedrag te bewaren voor een toekomstig nieuwe tv.
PcDealer schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:25:
Nog niet opgelost @Smoofiee?

@Xqlus1ve je pakt het verkeerd aan. Een tv, zeker een dure oled langer meegaan dan 3,x jaar. Eis kosteloze reparatie of vervanging door hetzelfde of gelijkwaardige type. Het product is non-conform en verder gaat dan die garantieperiode. Jij hebt helemaal niets te maken met het reparatie centrum en zeker niet met de factuur. Stuur die gewoon door naar de verkoper.
Nu is mijn vraag hoe moet ik dit dan aanvliegen? Ik heb namelijk al twee keer contact gehad met webshop, die zien mijn natuurlijk aan aankomen met history aan gesprekken die we al gehad hebben :/ Ik lees namelijk gemixte verhalen op internet dat het normaal gesproken de kosten gedeeld worden door de verkoper en koper. Het is mij namelijk heel onduidelijk wat mijn rechten zijn en recht op heb.

Heeft iemand een voorbeeld van een brief die ik kan gebruiken?

Yorinn wijzigde deze reactie 23-01-2020 15:54 (2%)

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17-02 18:20

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

https://sites.google.com/view/zelf-procederen/home

Deze had een Tweaker laatst gedeeld.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

Kosten delen dat heeft te maken met wat Uneto-VNI Techniek Nederland voorschrijft op haar site. Ze gaan echter uit van een gebruiksduur en een lineaire afschrijving.

Ten eerste is een gebruiksduur van een telefoon bijvoorbeeld voor veel jongeren 1 of 2 jaar (want verlengen abonnement) en voor mij 5 jaar. Of mijn 32" tv die ik al zeker 12 jaar heb en een keer is gerepareerd vanwege een defecte voeding. Totaal nutteloos uitgangspunt dus.

Daarbij kent de wet geen afschrijving op reparatiekosten maar wel conformiteit.

Over jouw case: product is niet conform. Nu moet jij dat ondubbelzinnig laten weten. Mail ze dat ze een product hebben verkocht die niet aan de verwachting voldoet. Na net geen drie jaar mag niet verwacht worden dat het al stuk gaat en dat het niet aan jou te wijten is. Stel ze voor de laatste maal in de gelegenheid om zonder kosten over ernstige overlast aan jouw zijde de tv te repareren of te vervangen. Zo niet dat ontbindt je de overeenkomst en eis je dus het volledige aankoopbedrag retour. Daarna rest een rechtzaak via de kantonrechter. Indien mogelijk kan een een geschillencommissie ook, maar die uitspraken gaan van links naar rechts. @Jeroenneman is net iets te vroeg maar geeft wel de weg van procederen aan.

PcDealer wijzigde deze reactie 23-01-2020 19:22 (3%)

LinkedIn WoT Cash Converter

• Xqlus1ve
Ok bedankt voor de info, ik ga alvast hiermee verder.

Als ze vallen over de spanningskabel, sta ik dan nog steeds in mijn recht?, de vlek in het beeld staat namelijk helemaal los van de spanningskabel. Kabel is netjes gesoldeerd, krimpkous per ader en daarna nog een keer geisoleerd (Helaas is de LG spannings kabel een speicale stekker die niet zomaar 1 op 1 uit te wisselen was).

• SacreBleu
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 08:08

SacreBleu

VR Enthousiasteling

Xqlus1ve schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 15:47:
Ok bedankt voor de info, ik ga alvast hiermee verder.

Als ze vallen over de spanningskabel, sta ik dan nog steeds in mijn recht?, de vlek in het beeld staat namelijk helemaal los van de spanningskabel. Kabel is netjes gesoldeerd, krimpkous per ader en daarna nog een keer geisoleerd (Helaas is de LG spannings kabel een speicale stekker die niet zomaar 1 op 1 uit te wisselen was).
Dat ligt eraan, als de fabrikant kan bewijzen dat het defect wel degelijk te wijten is aan jouw modificatie. Dan heb je minder middelen tot je beschikking. Het defect is dan immers veroorzaakt door jouw eigen toedoen.
Ik verwacht dat ze het sowieso op de kabel zullen gooien.

Elite Dangerous: AmazingPaper

• r_bleumer
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 08:49
@SacreBleu Ze kunnen het erop gooien, maar daar zal de rechter snel een einde aan maken, die snapt ook wel dat een doorgesoldeerde kabel 0 komma niks met een vlek in het beeld te maken heeft.

Nonsensical line goes here <---

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@Xqlus1ve zgn coulance deel zie ik voor rekening LG.(uit OP) totaal blijft over voor verkoper, het is niet zo dat het coulancedeel door verkoper wordt betaald in deze offerte.

verder moet de verkoper zich houden aan conformiteit in het Nederlandse consumentenrecht. Zij zijn daar aansprakelijk voor om een deugdelijk goed te leveren. "dit geheel buiten verkopers eo fabrieksgarantie"
Dit geheel bij normaal gebruik waar het toestel voor is bedoelt

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Modbreak:Zoals ik ook in de modbreak/sluitmessage van het gekaapte topic zei, is het niet de bedoeling om zomaar de naam van betreffende webshop te noemen. Ik heb ze daarom ook handmatig uit je post gehaald. Graag hier op letten in het vervolg.

Tevens heb ik de topictitel een fix gegeven, zodat deze wat meer de lading dekt.

Yorinn wijzigde deze reactie 23-01-2020 16:03 (14%)

• Xqlus1ve
Yorinn schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 15:56:
[modbreak]Zoals ik ook in de modbreak/sluitmessage van het gekaapte topic zei, is het niet de bedoeling om zomaar de naam van betreffende webshop te noemen. Ik heb ze daarom ook handmatig uit je post gehaald. Graag hier op letten in het vervolg.[/]
Sorry overheen gelezen.

• HaterFrame
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 09:03

HaterFrame

Well... Poo came out!

Gek idee: als de kabel afgekoppeld kan worden dan stuur je hem gewoon niet mee?

I am the great Cornholio!

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True