Ik heb een OLED tv aangeschaft met 1 extra jaar garantie via webshop. Nu is na 3 jaar en 3 weken een vlek in het beeld gekomen die vooral met rood/oranje/paars en groen beeld duidelijk in beeld is.
webshop zei dat helaas de garantieperiode verstreken is dat ik dit met de fabrikant moest gaan oplossen. Nu heb ik via de fabrikant contact gehad en een prijsopgave gekregen (na aanzien van mijn informatie en foto's) voor de reparatie.
Omschrijving Aantal Kosten
Arbeidsloon € 119,75
Oled V16/V17 NEW OLED Changed Module Supply 1,00 € 707,57
Totaal € 827,32
Behandelingskosten € 25,41
Transport € 49,59
Coulance van LG - € 451,16
Totaal € 451,16
BTW 21% € 94,74
Totaal incl. BTW € 545,90
Of ik 550 euro wil betalen voor de reparatie van mijn 3 jaar oude OLED, ik heb gevraagd of webshop mij hier in tegoed wil zien aangezien ik vind dat de tv langer als 3 jaar mee hoort te gaan onder normaal gebruik.
Hier reageerde webshop op deze prijsopgave ook zij een deel hiervoor moeten betalen echter is het coulance deel voor LG en niet voor webshop of begrijp ik dit verkeerd?
Waar ik huiverig voor ben is dat ik de tv moet opsturen en voor een langere periode kwijt ben, (1) dat ze bij onderzoek zeggen meneer de spanningskabel is niet meer standaard (deze is verlengd ivm de buis in de muur) en dat dus alle kosten voor mij zijn. (2) de TV mogelijk gerepareerd wordt en ik mogelijk weer binnenkort na de reparatie met een euvel zit.
Zit heel hard te na te denken of deze tv hoe rot ook de vlek is te blijven gebruiken en het bedrag te bewaren voor een toekomstig nieuwe tv.
Ik lees namelijk gemixte verhalen op internet dat het normaal gesproken de kosten gedeeld worden door de verkoper en koper. Het is mij namelijk heel onduidelijk wat mijn rechten zijn en recht op heb.
Heeft iemand een voorbeeld van een brief die ik kan gebruiken?
webshop zei dat helaas de garantieperiode verstreken is dat ik dit met de fabrikant moest gaan oplossen. Nu heb ik via de fabrikant contact gehad en een prijsopgave gekregen (na aanzien van mijn informatie en foto's) voor de reparatie.
Omschrijving Aantal Kosten
Arbeidsloon € 119,75
Oled V16/V17 NEW OLED Changed Module Supply 1,00 € 707,57
Totaal € 827,32
Behandelingskosten € 25,41
Transport € 49,59
Coulance van LG - € 451,16
Totaal € 451,16
BTW 21% € 94,74
Totaal incl. BTW € 545,90
Of ik 550 euro wil betalen voor de reparatie van mijn 3 jaar oude OLED, ik heb gevraagd of webshop mij hier in tegoed wil zien aangezien ik vind dat de tv langer als 3 jaar mee hoort te gaan onder normaal gebruik.
Hier reageerde webshop op deze prijsopgave ook zij een deel hiervoor moeten betalen echter is het coulance deel voor LG en niet voor webshop of begrijp ik dit verkeerd?
Waar ik huiverig voor ben is dat ik de tv moet opsturen en voor een langere periode kwijt ben, (1) dat ze bij onderzoek zeggen meneer de spanningskabel is niet meer standaard (deze is verlengd ivm de buis in de muur) en dat dus alle kosten voor mij zijn. (2) de TV mogelijk gerepareerd wordt en ik mogelijk weer binnenkort na de reparatie met een euvel zit.
Zit heel hard te na te denken of deze tv hoe rot ook de vlek is te blijven gebruiken en het bedrag te bewaren voor een toekomstig nieuwe tv.
Nu is mijn vraag hoe moet ik dit dan aanvliegen? Ik heb namelijk al twee keer contact gehad met webshop, die zien mijn natuurlijk aan aankomen met history aan gesprekken die we al gehad hebbenPcDealer schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:25:
Nog niet opgelost @Verwijderd?
@Xqlus1ve je pakt het verkeerd aan. Een tv, zeker een dure oled langer meegaan dan 3,x jaar. Eis kosteloze reparatie of vervanging door hetzelfde of gelijkwaardige type. Het product is non-conform en verder gaat dan die garantieperiode. Jij hebt helemaal niets te maken met het reparatie centrum en zeker niet met de factuur. Stuur die gewoon door naar de verkoper.

Heeft iemand een voorbeeld van een brief die ik kan gebruiken?
[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 23-01-2020 15:54 ]