Viper2 32mb vs Geforce2 Pro 64mb

Pagina: 1
Acties:

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 09:41
Op dit moment heb ik een Viper2 met de tweaked drivers van JGC ;)

Ik gebruik deze kaart vooral voor UT, MaxPayne :9~ en Colin2

Maar ik zit te denken aan een nieuwe Geforce2 Pro i.v.m. diverse probleempjes met o.a. ColinMcrea2.

Hoe groot is nu het performance verschil ? (kan dit niet in de search vinden :?)

Iemand ervaring met deze 2 kaartjes ?

Verwijderd

Ik had zelf een viper II, vond ik een heerlijk kaartje(hoge reso's), maar toen ik overging naar een Ge-Force II MX, is lang niet zo goed als een PRO, zag ik toch wel een vooruitgang, voornamelijk in FPS,

wat wel lekker is met die ViperII is dat ie hardware T&L al ondersteunt. dat ziet er wel bruut mooi uit.

Conclussie: als je meer fps wilt en iets meer kwaliteit, dan moet je het doen, maar ik zou het zo laten, ik koop nl voor een spel geen andere videokaart.

<edit>Doe eens een 3Dmark test en geef ze hier door.<edit>

• Narf109
Ik haal 1618 in 3DMark2000

t'is niet zo dat ik voor 1 spel een nieuwe GPU koop...ik wil gewoon wat meer

Wat betreft die T/L, dit staat op de site van nVidia:
"Second Generation Transform & Lighting
Transform and Lighting (T&L) are two very mathematically intense processes. Combined, T&L radically enhance photo-realism to create worlds that come alive on your screen. NVIDIA GPUs use separate T&L engines so that each can run at maximum efficiency."

Dus zij ondersteunen dan toch ook T&L ...?

Hoe zit het trouwens met kwaliteit van de DVD decoding ?

Verwijderd

ja die ondersteunen ook T&L, maar die Viper was er vroeg bij, idd een beetje raar uitgesproken, over de DVD kwaliteit kan ik je niets melden van de viper II, maar ik weet wel dat mijn simpele v7100 mx ze perfect afspeelt, zie sig voor systeem,

is soortgelijk aan dat van jou
dus met die gfII pro moet dat geen prob zijn

ik vind je score trouwens erg laag, ik haal met mijn systempie met v7100 :) rond de 8000

maar laat je geen andere 3d kaart aanpraten door een 3d mark score(want dat kan erg fluctueren)

• Narf109
Moeilijk, moeilijk, ik ben er nog steeds niet uit, is er mischien ergens een soort vergelijkende test online :?

Wat zou ik voor m'n viper2 kunnen vragen ? 200 piek ofzo ?

Een nieuwe Leadtek kost zo'n 450 bij EuroPC (pricewatch), dus dan zou het mij maar 250 kosten...

Verwijderd

ik ben bang dat je niet veel meer voor je vipertje zal krijgen, hij is nl voor 200 in de winkel te koop, maar waag de gok, heb ik ook gedaan, en ik kreeg er meer voor als die in de winkel was, moest hem ook nog installen bij desbetreffende persoon. :):)

ik denk niet dat je een vergelijkende test zult vinden over de performance tussen een gfII pro en de viper, maar ik heb wel een test staan in de pczone tussen viper en tntII

en die staan er wel op internet tussen een tntII en de GFII pro, dus dat moet je dan maar doen, ik zal em ff inscannen, heb je een momentje?

• Narf109
ik wacht wel ff ;)

Verwijderd

hij wordt zelfs vergeleken met een geforce I ddr, dus dat is nog te doen

hij past niet lekker op mijn scanner maar ik doe mijn best :)

• Narf109
ik wacht wel, t'is toch te benauwd om te slapen :O

Verwijderd

ik heb hier pagina 1, 2 en 3,

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~dimp12/vII_blz1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~dimp12/vII_blz2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~dimp12/vII_blz3.jpg

Verwijderd

ik hoop dat dit iets is wat je zoekt?

• Narf109
Perfect man :) :) :) bedankt voor het scannen !!!!!

Ik ga het morgen eens goed doornemen, denk dat ik maar men bed eens in stap :O :O :O

Verwijderd

ok no thx, had toch niets te doen

• durkagain
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04 16:38
Kijk hier es op:

http://www.review-zone.com/hardware/video/mega_video_card_shootout/page1.shtml

Dat is een megavergelijkingstest van videokaarten. Staat de Viper II en Geforce 2 Pro ook tussen. Helaas is de test alweer een beetje oud.
Misschien heb je hier iets aan.

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik denk als je die gf2 pro koopt dat je SUPERVEEL verschil merkt
want die is echt veeel sneller dan die viper2

ik merkte al goed verschil tussen een gf2 mx 32 mb en een gf2 pro 32 mb

Verwijderd

eigenlijk is er niet zoveel mis met een viper2 alleen.... toen ik overstapte naar een and 1,333 toen ging het Fout. Kreeg allerlei rare strepen doormijn beeld. En de drivers van de viper2 die zijn gewoon slecht.

Maar het vreemde is hij loopt in bv UT heel erg goed.

Wat ik over de DVD kan vertellen is dat daar niets mis mee is dat loopt gewoon goed. alleen was ik wel blij toen ik overstapte naar mijn GF3tje. :9

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
kijk met spellen zoals collin mc merk je het pas met een nieuwe kaart als je echt 32 bits gaat draaien en hoge resos pakt. Das dan echt je geld waart maar als je altijd op 800x600 of 1024 speelt en niet veel spellen doet zou ik niet een nieuwe kaart kopen.

maar volgens mij kun je die scores van 3dmark van die savage ook lang niet vergelijken met een riva tnt 2 (ultra) zijn krachtiger

• _JGC_
  • Laatst online: 21:40
Op vrijdag 03 augustus 2001 01:27 schreef Narf het volgende:
Ik haal 1618 in 3DMark2000

t'is niet zo dat ik voor 1 spel een nieuwe GPU koop...ik wil gewoon wat meer

Wat betreft die T/L, dit staat op de site van nVidia:
"Second Generation Transform & Lighting
Transform and Lighting (T&L) are two very mathematically intense processes. Combined, T&L radically enhance photo-realism to create worlds that come alive on your screen. NVIDIA GPUs use separate T&L engines so that each can run at maximum efficiency."

Dus zij ondersteunen dan toch ook T&L ...?

Hoe zit het trouwens met kwaliteit van de DVD decoding ?
1600 3DMarks maar in 3DM2000? Shit joh, dat haalt mijn Viper2 als ik em getweaked op AGP2X laat lopen in een AMD Duron 800 @ 1GHz :P

edit: en dan niet 3DM2000, maar 3DM2001 :P

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 08:43 schreef _MaLa_ het volgende:
kijk met spellen zoals collin mc merk je het pas met een nieuwe kaart als je echt 32 bits gaat draaien en hoge resos pakt. Das dan echt je geld waart maar als je altijd op 800x600 of 1024 speelt en niet veel spellen doet zou ik niet een nieuwe kaart kopen.
het leuke is juist, zoals je ok al in mijn gescande review kon lezen, dat de viper juist in die hoge reso's op 32 bit zo goed is
|:(

Verwijderd

Mijn vader heeft de viper2.
maar toen ik een nieuwe pc kocht met een geforce 2GTS ging er een wereld voor mij open :9~
Niet alleen de preformance is veel beter maar ook de kwaliteit >:)
en dan nog de drivers.. die van de viper2 ZUIGT :(
Als S3 goede drivers voor deze kaart had, dan zat het met de viper2 wel snor :)
maar ja.....
Conclusie : GEFORCE 2 PRO :9~ :+

• Narf109
OK ik ben d'r uit :)

De drivers voor de Viper2 zijn inderdaad erg brak :( (behalve die van JGC natuurlijk ;))

Ik zojuist de Leadtek Geforce2 Pro 64mb :7 besteld bij EuroPC (hoop dat ze een beetje normaal leveren)

iedereen bedank voor de info

btw Iemand interesse in een Viper2.....

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 23:55 schreef Narf het volgende:
misschien... maar dan moet je nog een weekje wachten... ik wil eerst zeker weten dat mijn radeon naar hardwarehemel is.... ;( ;( ;(

[edit] RADEON DOET HET NOG!!!! JEEJ!! pech voor jou.. sorry..

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 20:54

Copyman

Dode muis

Op vrijdag 03 augustus 2001 23:55 schreef Narf het volgende:
OK ik ben d'r uit :)

De drivers voor de Viper2 zijn inderdaad erg brak :( (behalve die van JGC natuurlijk ;))

Ik zojuist de Leadtek Geforce2 Pro 64mb :7 besteld bij EuroPC (hoop dat ze een beetje normaal leveren)

iedereen bedank voor de info

Zou ik jouw ens ff lekker maken? :) Ik ben plusminus 2 maand geleden van Viper V770 naar de Leadtek GF2 64MB Pro gegaan, en omg wat een performanceboost!! :) :) En btw; ik had mijn kaartje ook bij EuroPC besteld, en had hem 4 dagen na bestelling binnen.

Het is de echte Pro, dus met 5ns geheugen en 200/400mhz. En hijs nog eens makkelijk te oc-en ook! En daar ben jij strax ook de gelukkige eigenaar van. ;)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• Narf109
Op zaterdag 04 augustus 2001 10:41 schreef Copyman het volgende:

[..]

Het is de echte Pro, dus met 5ns geheugen en 200/400mhz. En hijs nog eens makkelijk te oc-en ook! En daar ben jij strax ook de gelukkige eigenaar van. ;)
Cool :9~

• _JGC_
IBM heeft een nieuwe driver gereleased voor de SuperSavage (Een soort van Mobile Viper2). Zou iemand hier ff de pmicd.dll van kunnen renamen naar s2kdll.dll of s3micd.dll en de resultaten kunnen posten?

S2KDLL is voor de Viper2, S3MICD is voor de Savage4. Vaak wil een ICD voor een andere kaart nog wel eens werken op deze kaarten (aangezien die dingen toch voor 95% op de D3D core steunen)

edit:

http://www.savagenews.com voor de link :P

• _MaLa_
Op vrijdag 03 augustus 2001 22:59 schreef Daimonet het volgende:

[..]

het leuke is juist, zoals je ok al in mijn gescande review kon lezen, dat de viper juist in die hoge reso's op 32 bit zo goed is
|:(
ja ik ga geen hele testen lezen die me nie intereseren als ik het al weet pino |:(

Verwijderd

dan moet je ook geen verkeerd advies geven

• _MaLa_
verkeerd advies >:) heb die kaart zelf gehad sjeppie en wat ik zeg klopt gewoon.

TOPIC CLOSE

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
IK vind die S3 chipset eigenlijk wel wat hebben , kan je zo'n ding niet vet klokken ?, aangezien dat ding niet eens een fannetje heeeft ??
Volgens mij kan je er best wel 2000 punten uit halen met 3dm2001 ofzo, toch best geinig, heb er eigenlijk altijd 1tje gewild, mar werdt verblind door de performance van de GF 8-)
IK heb nog nooit die vette textures gezien !!, in UT , zou best wel zo'n kaartje willen hebben, arrgh, waarom heb ik geen 2 agp sloten, en geen pci sloten vrij :(

Verwijderd

Ik heb hier een ViperII en ik heb een vriend met een GF2 MX 32mb. en die dingen lopen nog aardig met elkaar mee. Ik heb tot nu toe maar 1 keer een probleem gehad met die Viper van me. dat was niet in windows maar in redhat linux 7.? krijg ik een 3dubbele muis :( .

Okay het is dan niet meer de snelste van tegenwoordig maar ik kan hier wel QIII op 1600*1200*32 bit spelen met triliniear en s3tc aan en het loopt toch rond de 30fps bij mij :9~ :9

Ik heb die kaart nu anderhalf jaar en sinds dat ik max payne heb begin ik pas aan een andere te denken omdat ik nu in 800*600*16bit moet spelen omdat ie het anders niet trekt, 1024*864 wilt ook nog wel lukken maar dan zie ik de helft van de textures niet

Nou okay dit was mijn eerste post en me mening over mijn goede oude viperII jullie zullen er wel geen ruk aan hebben maar ja :)

• Carel
Op zaterdag 04 augustus 2001 22:45 schreef ViperVenom het volgende:
Ik heb hier een ViperII en ik heb een vriend met een GF2 MX 32mb. en die dingen lopen nog aardig met elkaar mee. Ik heb tot nu toe maar 1 keer een probleem gehad met die Viper van me. dat was niet in windows maar in redhat linux 7.? krijg ik een 3dubbele muis :( .

Hoeveel mhz hebbie dan ?..
En staat die viper vet geklokt, volgens mij kan je met een dikke ghz en een beetje goede drivers / tweaks toch echt wel alles 1024 kan spelen

Okay het is dan niet meer de snelste van tegenwoordig maar ik kan hier wel QIII op 1600*1200*32 bit spelen met triliniear en s3tc aan en het loopt toch rond de 30fps bij mij :9~ :9

Ik heb die kaart nu anderhalf jaar en sinds dat ik max payne heb begin ik pas aan een andere te denken omdat ik nu in 800*600*16bit moet spelen omdat ie het anders niet trekt, 1024*864 wilt ook nog wel lukken maar dan zie ik de helft van de textures niet

Nou okay dit was mijn eerste post en me mening over mijn goede oude viperII jullie zullen er wel geen ruk aan hebben maar ja :)

Verwijderd

Hoeveel mhz hebbie dan ?..
En staat die viper vet geklokt, volgens mij kan je met een dikke ghz en een beetje goede drivers / tweaks toch echt wel alles 1024 kan spelen
Ik heb een PIII 600 @ 936 (6*156)
512 mb ram :)

en heb me ViperII lekker ge-oc-ed naar 180/166 wat normaal iets van 150/125 is

heb net ff de getweakde drivers gedownload van savagenews.com en dan ga ik maares kijken hoe het er nu uitziet op 1024*864 *D

[EDIT]

Ik speel me spellen meestal op 1280 of 1600 als het meezit (daikatana bijvoorbeeld :) )
alleen met max payne wilt het niet echt lukken maar ja wat wil je anders verwachten van een kaart die al 2jaar bestaat

• Carel
Op zaterdag 04 augustus 2001 23:18 schreef ViperVenom het volgende:

[..]

Ik heb een PIII 600 @ 936 (6*156)
512 mb ram :)

en heb me ViperII lekker ge-oc-ed naar 180/166 wat normaal iets van 150/125 is

heb net ff de getweakde drivers gedownload van savagenews.com en dan ga ik maares kijken hoe het er nu uitziet op 1024*864 *D

[EDIT]

Ik speel me spellen meestal op 1280 of 1600 als het meezit (daikatana bijvoorbeeld :) )
alleen met max payne wilt het niet echt lukken maar ja wat wil je anders verwachten van een kaart die al 2jaar bestaat
wat voor koeling hebbie erop dan ??
en wat is je 3dm2001 score bijvoorbeeld ?.

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 23:23 schreef Carel het volgende:

[..]

wat voor koeling hebbie erop dan ??
en wat is je 3dm2001 score bijvoorbeeld ?.
ik heb dat koelblok ervan afgesloopt en me oude PIII cooler erop gezet (de standaard intel) >:) ik zal zo wel ff 3dm2001 downen en de score hier posten

• Carel
3dm2000 is ook goed hoor, ben gewoon ff benieuw naar de performance, volgens mij is het goed te doen met de S3 :)

• _JGC_
Ik kon alles op 800x600x32 met mijn Savage4 spelen op die K6/3 van mij. Toen een Viper2 erin. kon ik alles op 1024x768x32 spelen.

Nu een Kyro en heb ik er nog ff 4XFSAA aan toegevoegd :)

• Carel
Op zondag 05 augustus 2001 10:59 schreef _JGC_ het volgende:
Ik kon alles op 800x600x32 met mijn Savage4 spelen op die K6/3 van mij. Toen een Viper2 erin. kon ik alles op 1024x768x32 spelen.

Nu een Kyro en heb ik er nog ff 4XFSAA aan toegevoegd :)
Jah, maar als spellen niet meer goed lopen zal het niet eens aan die kyro liggen of die viper 2(lagere reso's), maar aan de k6-3, sorry dat ik je misschien beledig, maar ondanks dat het dan nog een k6-3 is wordt het toch echt wel magertjes :(
Maar op zich wel stoer hoor, nu nog een zo vet mogelijk socket 7 systeem :)

• _JGC_
Mijn Sig klopt al niet meer. Die SCSI kaart is eruit, die SCSI disk is eruit. Zit nu alleen nog een Plex40, Yamaha CDR400T en een Symbios 810 in. Die disk en SCSI adapter had ik nodig voor mijn server met bijna dezelfde specs als in mijn sig :)

Die Viper2 is eruit en er zit een Kyro2 in. ook heb ik slechts 640MB RAM ipv die magere 320MB in mijn sig.

Hoezo een Vet Super7 systeem?

Hij doet alles wat ik wil, dus heb ik nog geen zin in upgrades. Die rommel die er nu in zit kan ik strax allemaal weer gebruiken (behalve die SB16, maar daar kopen we wel een Terratec DMX XFire 1024 voor)

Als je duidelijk wilt maken dat ik geen top FPS haal heb je gelijk: een Duron 800 haalt gemiddeld een 2x tot 3x zo hoge framerate in Quake3 of 3D Mark 2001. Dat boeit mij niet, aangezien 50FPS in UT of Q3 wel genoeg is :)

* _JGC_ is nu bezig met webdesign en heeft genoeg aan een 486 op dit moment
Pagina: 1