Hekwerk palen ingraven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1329236

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik weet niet of ik bij het juiste onderdeel ben aangekomen, ik ben nieuw op deze website en ik weet dus niet of ik bij het goede topic zit. Lijkt mij wel. Ik heb afgelopen maand een hekwerk gekocht op *knip* en ik wil deze nu gaan plaatsen. Ik heb totaal geen ervaring met het plaatsen van een hekwerk maar ik dacht dat het niet zo moeilijk kan zijn. Ik heb de juiste hoeveelheid besteld en sta klaar om te beginnen. Maar toen bedacht ik mezelf dat het handig is om de palen diep genoeg in te graven zodat het hekwerk niet omvalt, na verloop van tijd. De hoogte van het hekwerk is 2 meter en de palen die ik daar bij besteld heb zijn 2,8 meter. Dat betekent dus dat ze ongeveer 0.5 meter de grond in gaan. Is dit voldoende om het hekwerk stevig te maken?

Wellicht had ik hier beter voorafgaand aan de aankoop over na kunnen denken 8)7

Reclame maken is niet toegestaan

[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 23-01-2020 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:49

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat voor materiaal (paal en grond) ? Meestal een grondboor, paal erin, wat cement er bij gieten en klaar.

En ook wanneer alles perfect staat heb je kans dat iets verzakt of scheef gaat staan maar meestal is dat ook prima te corrigeren.

[ Voor 38% gewijzigd door DukeBox op 23-01-2020 13:40 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een dubbelstaafmat hekwerk besteld met palen, die zijn volgens mij gewoon van staal. De grond is van zand, het gaat om de omheining van een grasveld.

Maar is de paal dan met 0.5 meter lang genoeg om het stevig te maken?

Klinkt wel logisch, misschien kan ik beter wat extra cement toevoegen. Dan is het zeker stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:38
Wat voor een hekwerk is het? Komt er begroeiing tegen of iets anders wat belasting geeft / wind vangt?
Daarnaast is het goed te weten in wat voor grond ze komen te staan (kleigrond, zand, steen).
Verzakt de grond snel bij jou?
Meestal heb je genoeg aan wat @DukeBox zegt. Grondboor, cement (of zo'n zak 'pur-schuim') en een waterpas

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-06 21:50
Ik ga als stelregel altijd uit van 1/3 in de grond 2/3 boven de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuel_80
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-07 05:56
Paar jaar geleden op rivier klei dubbelstaafmatten gezet samen met de leverancier. Zulke palen kunnen eigenlijk het beste geheid worden (dus met een luchthamer / ram op luchtdruk de grond ingeslagen). ;) Grote gaten graven of boren zou je vervolgens mij altijd in de beton moeten zetten. Anders gaat dat nooit echt stevig worden. Onze schutting staat wel redelijk in de wind.

Paal voorboren met een motorisch grondboor rond 15cm en dan de paal van rond 8 erin en plaatsen in de snelbeton lijkt mij het beste in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Fuel_80 Oke bedankt! Dan ga ik toch maar even een professional inschakelen. Ik heb deze middel zelf niet.

Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuel_80
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-07 05:56
Anoniem: 1329236 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:52:
@Fuel_80 Oke bedankt! Dan ga ik toch maar even een professional inschakelen. Ik heb deze middel zelf niet.

Bedankt allemaal!
Je kan de gaten natuurlijk ook graven en er dan beton in storten. Dan hoef je geen professional in te schakelen is alleen wat meer werk. ook afhankelijk van hoeveel palen het zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, dan ga ik dat doen en dan houd ik de regel van @De Rikster aan. Misschien dat ik de palen nog kan ruilen, want ik heb dan wel een stukje langer nodig.
Pagina: 1