Kan niet mailen naar domein wat ik niet host via TransIP

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meules
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 12:19
Hi,

Ik heb zelf niet veel verstand van VPS'en en de jongen die dat normaal voor mij deed heeft er geen tijd meer voor :(

Ik heb bij TransIP een VPS met een uiteraard een mailserver en een aantal subdomeinen.
Op een van die domeinen heb ik een contact formulier staan.
Dat formulier maakt gebruik van PHPMail(). Nu wil ik degene die het formulier instuurt een bevestiging sturen en het ingevulde formulier naar een adres wat niet als domein aan mijn VPS gekoppeld zit.
Dus voorbeeld:

formulier draait op: mijnsubdomein.mijnvps.nl
En ik wil het ingevulde formulier sturen naar: info@totaalanderdomein.nl

Mijn VPS maakt gebruik van de mailservice van TransIP. Voor zover mijn kennis reikt begrijp ik dat ik dan SPF records moet gebruiken. Echter daar gaat het fout.
Ik krijg als ik de maillog open via SSH en een contactformulier probeer te verzenden op de server steeds de error:

x-transip-mail-auth kan geen geldig DNS record vinden voor 'totaalanderdomein.nl'

Ik heb al verschillende posts gelezen van het TransIP help forum, bv deze ->
https://www.transip.nl/kn...or-mailservice-instellen/
Daar maak ik uit op dat ik voor het subdomein een A record moet hebben. Vervolgens dien ik dan deze records in te vullen voor het subdomein:

subdomein 5 Min TXT v=spf1 include:_spf.transip.email ~all
transip-a._domainkey.subdomein 5 Min CNAME _dkim-A.transip.email.
transip-b._domainkey.subdomein 5 Min CNAME _dkim-B.transip.email.
transip-c._domainkey.subdomein 5 Min CNAME _dkim-C.transip.email.
x-transip-mail-auth.subdomein 5 Min TXT c074e69e4c8d82ff810a47e81d11ca

Als gegevens gebruik ik dan de 'x-transip-mail-auth' string van mijn mail server.

Echter dat probleem blijft bestaan. En de mail blijft op mijn server hangen in de queue, dus mijn server verzend het niet naar buiten.
Hoe het dan daarna verder moet (als mijn server het naar buiten stuurt) dat zie ik daarna wel weer :)

Nu zijn mijn vragen:
- Moet ik een SPF instellen per subdomein? Of kan ik gewoon de SPF gegevens van de mailserver gebruiken?
- Zijn er andere dingen die ik wellicht over het hoofd zie, of waar moet ik op letten dan?
- Is dit uberhaupt wel mogelijk? Lijkt me niet dat ik hier uniek in ben toch?!

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Plesk 17.8.1
Postfix

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Poort 587 gechecked
- Als SPF gebruiken -> v=spf1 a mx include:_spf.transip.email include:mail.mijnvps.nl ~all

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-10 13:14
Heeft totaalanderdomein.nl wel een MX record? En indien deze verwijst naar bijvoorbeeld mail.totaalanderdomein.nl, bestaat hier wel een A-record voor?

Is er een CNAME actief voor totaalanderdomein.nl? (Zou niet moeten)

Een SPF vermeld je in de DNS zone van de domeinnaam waarvoor je probeert te verzenden. Hierbij wordt in de DNS zone vermeld welke servers er namens je domein mogen mailen. Dus als je wilt verzenden namens totaalanderdomein.nl, dan zal je de SPF records in de zone moeten zetten van totaalanderdomein.nl.

Kan je wel mailen vanuit bijvoorbeeld Gmail of Hotmail naar dit specifieke email adres?

[ Voor 32% gewijzigd door TECHcrime op 23-01-2020 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Het lijkt erop dat je een mail probeert te versturen namens totaalanderdomein.nl in plaats van naar totaalanderdomein.nl. welke actie voer je uit voor het versturen van de mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wat pacificocean zegt. Wat is de afzender van de e-mail die je stuurt? Eindigt dat toevallig op @totaalanderdomein.nl?

[ Voor 76% gewijzigd door GlowMouse op 23-01-2020 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meules
@GlowMouse @pacificocean @TECHcrime

Ja jullie hebben gelijk. Dus wat ik aangaf:

Het formulier draait op: contactformulier.mijnvps.nl
Het ingevulde formulier moet dan verstuurd worden naar: info@bol.com (voorbeeld hé!! Zal het hier beneden verder gebruiken)
De afzender van het formulier is dan ook info@bol.com. Dus dat is wss ook hetgene wat zorgt dat de mail niet verstuurd wordt.

Dus als antwoord op: Eindigt dat toevallig op @totaalanderdomein.nl?
Ja idd.

Heeft totaalanderdomein.nl wel een MX record? En indien deze verwijst naar bijvoorbeeld mail.totaalanderdomein.nl, bestaat hier wel een A-record voor?
Als ik MXTools bekijk zie ik een MX record van bv mail.bol.com. In mijn transip account zie ik een MX record voor mail.mijnvps.nl.
Voor mail.bol.com heb ik in TransIP géén A record.

Is er een CNAME actief voor totaalanderdomein.nl? (Zou niet moeten)
Ik zie geen cname record in mijn TransIP account voor dit domein.

Kan je wel mailen vanuit bijvoorbeeld Gmail of Hotmail naar dit specifieke email adres?
Ja dat kan. Het is een mail adres van een heel groot bedrijf die een hele IT afdeling hebben. Dus de fout ligt écht aan mijn kant :)

Sorry voor mijn ontzettende NooB vragen, maar ik kom er echt niet uit :(

Maar als ik het goed begrijp moet ik dus:

- Een A record aanmaken voor mail.bol.com? Dus ontvangende partij?
- Vervolgens voor mail.bol.com een nieuw SPF record maken in TransIP en dat moet de ontvangende partij dan in hun DNS zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
TransIP laat jou jezelf niet zomaar voordoen als bol.com, daarvoor moet de eigenaar van bol.com een TXT record toevoegen. Waarom gebruik je geen noreply@mijnvps.nl als afzender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 10:02

Foamy

Fulltime prutser

meules schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:59:
Het ingevulde formulier moet dan verstuurd worden naar: info@bol.com (voorbeeld hé!! Zal het hier beneden verder gebruiken)
De afzender van het formulier is dan ook info@bol.com. Dus dat is wss ook hetgene wat zorgt dat de mail niet verstuurd wordt.
En gelukkig maar. Welkom op het internet, waar het tegenwoordig not-done is om een afzendadres te gebruiken dat je niet zelf beheerd. In combinatie met SPF, DKIM, DMARC en nog een hele andere zwik aan technieken is dit vragen om problemen met het afleveren van je mail.

Stel als afzendadres een adres van jezelf in. Dan doe je het direct netjes, en ben je klaar.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meules
@GlowMouse @Foamy

Daar heb ik natuurlijk ook aan gedacht! Maar probleem is dan dat men op de reply knop drukt en dan toch een mail naar noreply@ stuurt.

Ik heb de mensen ook voorgelegd om zelf een web/mail/etc servertje van 5 euro te nemen dan ben je van heel het gezeik af. Maar dat wil men niet...

Maar goed ik begrijp dus dat het heel erg ingewikkeld wordt op deze manier?
Er zijn toch wel meer bedrijven die het op deze manier doen? Of denk ik hier té makkelijk over?

Ik ga wel voor noreply@subdomein.mijnvps.nl. Dat had ik al getest en dat werkte wél.

Anyway bedankt voor alle info. Weer een stukkie wijzer geworden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-10 17:15

DataGhost

iPL dev

Als je deze kromme opzet gebruikt zodat je alleen maar simpel op de reply-knop hoeft te rammen en verder niks, kan je een Reply-To-header gebruiken, en inderdaad als afzender iets gebruiken wat in jouw eigen beheer is. Voor voorbeelden kan je trouwens example.com gebruiken.
Pagina: 1