Hi,
Ik heb zelf niet veel verstand van VPS'en en de jongen die dat normaal voor mij deed heeft er geen tijd meer voor
Ik heb bij TransIP een VPS met een uiteraard een mailserver en een aantal subdomeinen.
Op een van die domeinen heb ik een contact formulier staan.
Dat formulier maakt gebruik van PHPMail(). Nu wil ik degene die het formulier instuurt een bevestiging sturen en het ingevulde formulier naar een adres wat niet als domein aan mijn VPS gekoppeld zit.
Dus voorbeeld:
formulier draait op: mijnsubdomein.mijnvps.nl
En ik wil het ingevulde formulier sturen naar: info@totaalanderdomein.nl
Mijn VPS maakt gebruik van de mailservice van TransIP. Voor zover mijn kennis reikt begrijp ik dat ik dan SPF records moet gebruiken. Echter daar gaat het fout.
Ik krijg als ik de maillog open via SSH en een contactformulier probeer te verzenden op de server steeds de error:
x-transip-mail-auth kan geen geldig DNS record vinden voor 'totaalanderdomein.nl'
Ik heb al verschillende posts gelezen van het TransIP help forum, bv deze ->
https://www.transip.nl/kn...or-mailservice-instellen/
Daar maak ik uit op dat ik voor het subdomein een A record moet hebben. Vervolgens dien ik dan deze records in te vullen voor het subdomein:
subdomein 5 Min TXT v=spf1 include:_spf.transip.email ~all
transip-a._domainkey.subdomein 5 Min CNAME _dkim-A.transip.email.
transip-b._domainkey.subdomein 5 Min CNAME _dkim-B.transip.email.
transip-c._domainkey.subdomein 5 Min CNAME _dkim-C.transip.email.
x-transip-mail-auth.subdomein 5 Min TXT c074e69e4c8d82ff810a47e81d11ca
Als gegevens gebruik ik dan de 'x-transip-mail-auth' string van mijn mail server.
Echter dat probleem blijft bestaan. En de mail blijft op mijn server hangen in de queue, dus mijn server verzend het niet naar buiten.
Hoe het dan daarna verder moet (als mijn server het naar buiten stuurt) dat zie ik daarna wel weer
Nu zijn mijn vragen:
- Moet ik een SPF instellen per subdomein? Of kan ik gewoon de SPF gegevens van de mailserver gebruiken?
- Zijn er andere dingen die ik wellicht over het hoofd zie, of waar moet ik op letten dan?
- Is dit uberhaupt wel mogelijk? Lijkt me niet dat ik hier uniek in ben toch?!
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Plesk 17.8.1
Postfix
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Poort 587 gechecked
- Als SPF gebruiken -> v=spf1 a mx include:_spf.transip.email include:mail.mijnvps.nl ~all
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik heb zelf niet veel verstand van VPS'en en de jongen die dat normaal voor mij deed heeft er geen tijd meer voor
Ik heb bij TransIP een VPS met een uiteraard een mailserver en een aantal subdomeinen.
Op een van die domeinen heb ik een contact formulier staan.
Dat formulier maakt gebruik van PHPMail(). Nu wil ik degene die het formulier instuurt een bevestiging sturen en het ingevulde formulier naar een adres wat niet als domein aan mijn VPS gekoppeld zit.
Dus voorbeeld:
formulier draait op: mijnsubdomein.mijnvps.nl
En ik wil het ingevulde formulier sturen naar: info@totaalanderdomein.nl
Mijn VPS maakt gebruik van de mailservice van TransIP. Voor zover mijn kennis reikt begrijp ik dat ik dan SPF records moet gebruiken. Echter daar gaat het fout.
Ik krijg als ik de maillog open via SSH en een contactformulier probeer te verzenden op de server steeds de error:
x-transip-mail-auth kan geen geldig DNS record vinden voor 'totaalanderdomein.nl'
Ik heb al verschillende posts gelezen van het TransIP help forum, bv deze ->
https://www.transip.nl/kn...or-mailservice-instellen/
Daar maak ik uit op dat ik voor het subdomein een A record moet hebben. Vervolgens dien ik dan deze records in te vullen voor het subdomein:
subdomein 5 Min TXT v=spf1 include:_spf.transip.email ~all
transip-a._domainkey.subdomein 5 Min CNAME _dkim-A.transip.email.
transip-b._domainkey.subdomein 5 Min CNAME _dkim-B.transip.email.
transip-c._domainkey.subdomein 5 Min CNAME _dkim-C.transip.email.
x-transip-mail-auth.subdomein 5 Min TXT c074e69e4c8d82ff810a47e81d11ca
Als gegevens gebruik ik dan de 'x-transip-mail-auth' string van mijn mail server.
Echter dat probleem blijft bestaan. En de mail blijft op mijn server hangen in de queue, dus mijn server verzend het niet naar buiten.
Hoe het dan daarna verder moet (als mijn server het naar buiten stuurt) dat zie ik daarna wel weer
Nu zijn mijn vragen:
- Moet ik een SPF instellen per subdomein? Of kan ik gewoon de SPF gegevens van de mailserver gebruiken?
- Zijn er andere dingen die ik wellicht over het hoofd zie, of waar moet ik op letten dan?
- Is dit uberhaupt wel mogelijk? Lijkt me niet dat ik hier uniek in ben toch?!
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Plesk 17.8.1
Postfix
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Poort 587 gechecked
- Als SPF gebruiken -> v=spf1 a mx include:_spf.transip.email include:mail.mijnvps.nl ~all
Alvast bedankt voor jullie hulp!