Advies upgrade PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dyonvg
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:17
Hoi mede Tweakers,

Ik zit er al een tijdje over na te denken om mn pc up te graden. Ik heb nu een i5 4690k (oc op 4,6GHZ), 16GB DDR3 werkgeheugen op 1600mhz en een r9 290 GPU.

Nu wil ik het liefst upgraden naar ryzen 5 3600, 16gb ddr4 3200mhz en een rx 5700 xt. Dan specifiek het ASUS ROG model. Is door Tweakers en hwinfo heel goed getest en is op dit moment goedkoper dan de powercolor reddragon. Op verschillende fora lees ik dat er met mijn combinatie cpu en gpu wel of niet sprake is van een bottleneck (cpu bound) en ben benieuwd hoe dit nou precies zit.

De prijzen liggen best gunstig nu, maar vindt het toch nog een hoop geld om alles in een keer te betalen en zou ik eerst misschien de rx 5700 xt kunnen kopen en die te runnen met mn huidige setup? Ik weet dat er best een flinke bottleneck is, maar kan ik een fps increase verwachten?

Ik wil voornamelijk COD:MW op 144hz in 1080p kunnen spelen met een mix van low (shadows, anti-aliasing etc Disabled) en high settings.

Alle reacties

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-01 03:03
Als ik kijk naar je huidige componenten denk ik dat je voeding ongeveer dezelfde leeftijd heeft, als dat zo is moet die hoogstwaarschijnlijk ook vervangen worden. Maar dat kunnen we natuurlijk niet weten sinds het nergens vermeld wordt :)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:12
Op dit moment zal je CPU een probleem zijn, dus als je de GPU als eerste opwaardeert krijg je een probleem.
Echter, ik weet niet of de ryzen 5 3xxx serie op je huidige moederbord past.
Waar zit de bottlenek op dit moment als je gamet? Zit je CPU vol, of je geheugen (lijkt me niet realistisch, 16 GB), of trekt de videokaart het niet ?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Je bent natuurlijk vrij om eerst een nieuwe videokaart te kopen en later pas de rest te upgraden. Misschien heb je een CPU bottleneck, misschien ook niet. Hoe dan ook zal de game ervaring er flink op vooruitgaan tov een R9 290.

🖥️ | 🚗

• dyonvg
JohnnyDon schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:27:
Als ik kijk naar je huidige componenten denk ik dat je voeding ongeveer dezelfde leeftijd heeft, als dat zo is moet die hoogstwaarschijnlijk ook vervangen worden. Maar dat kunnen we natuurlijk niet weten sinds het nergens vermeld wordt :)
Excuus, alles omtrent mn pc is redelijk nieuw. Nieuwe seasonic focus gold 750w, wd blue nvme ssd en nieuwe case met erg goede airflow!

• dyonvg
99ruud99 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:30:
Op dit moment zal je CPU een probleem zijn, dus als je de GPU als eerste opwaardeert krijg je een probleem.
Echter, ik weet niet of de ryzen 5 3xxx serie op je huidige moederbord past.
Waar zit de bottlenek op dit moment als je gamet? Zit je CPU vol, of je geheugen (lijkt me niet realistisch, 16 GB), of trekt de videokaart het niet ?
Mn CPU usage is eigenlijk constant op 100% op ground war, met normale gamemodes schommelt dit een beetje tussen de 90 en 100%, maar mn gpu usage is constant 100%

Nee ik ben me er ook bewust van dat ik mobo moet upgraden, had de msi 450 tomahax in mn hoofd

[ Voor 7% gewijzigd door dyonvg op 23-01-2020 13:16 ]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:12
Oke dan zou ik inderdaad als eerste je GPU upgraden, maar denk niet te lang over je CPU.
Als je een leuke aanbieding ziet er meteen voor gaan zou ik zeggen!

• dyonvg
99ruud99 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:21:
Oke dan zou ik inderdaad als eerste je GPU upgraden, maar denk niet te lang over je CPU.
Als je een leuke aanbieding ziet er meteen voor gaan zou ik zeggen!
Heb 10 minuten geleden deze maar gekocht:
https://www.megekko.nl/product/0/1069914/Asus-ROG-STRIX-RX5700XT-O8G-GAMING?r=scoupz.nl&gclid=Cj0KCQiApaXxBRDNARIsAGFdaB_r4EfsF7HQK5aCUyRypEN2_J_acnOjr59CXwqHDRMWbkliuddrleoaAl2JEALw_wcB

Eigenlijk wel de beste RX 5700 XT en asus heeft hem eindelijk ook nog eens fatsoenlijk geprijsd!
Pagina: 1