Calibratie nieuwe TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1313722

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb zojuist geïnformeerd bij een winkel naar de LG OLED65C9PLA. Nu vraagt die winkelmedewerker of ik er voor liefst 99 euro een calibratie van de nieuwe TV er bij wil nemen. Is dit aan te raden of niet?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 30-05 18:12
Persoonlijk zou ik het niet doen. Ik weet bijvoorbeeld dat ze dit bij de MediaMarkt aanbieden. Volgens een vriend van mij gebruiken zij: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c9-oled voor de calibratie.

Als je op het kopje settings klikt zie je welke instellingen ze hebben gebruikt bij de review.

Daarnaast zijn sommige instellingen persoonlijk of je die mooi vindt of niet.

[ Voor 34% gewijzigd door MR.Harok op 23-01-2020 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:21
Calibratie gebeurd toch onder bepaalde lichtomstandigheden? Dus die zijn anders bij jou thuis dan in de winkel?
Of doen ze de calibratie bij jou thuis? Ga dan effe na wanneer je het meest televisie kijkt, ik denk wanneer het donker is, en laat dan de calibratie uitvoeren.

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 05:36
Als je overweegt je scherm te laten kalibreren:
Nee, niet door de winkel laten doen.
Ja, wel door een vakman laten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Of je laat het Dimitri Valkenburg doen https://www.isf-calibratie.com/

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:21
Ik weet toch niet als ik daar zo blij van zou worden. tenminste 200€ moeten uitgeven om een tv te laten kalibreren op een beeld wat ik zou beter moeten vinden.
Ga eens na bij de doorsnee kijker, die wil echt niet beelden op zijn scherm zien zoals de producer ze heeft opgenomen (veel minder contrast, ...).
Die wil gewoon dat de beelden van zijn scherm spatten voor de prijs dat hij heeft betaald :)

Ik wil ook gerust eens 5 tv's naast elkaar zetten, en iedereen kalibreert em volgens hoe hij het beeld mooi vindt of goed moet zijn, en de laatste met een geijkte calibratie.
Ik vermoed dat er weinige de echte calibratie zullen uithalen als favo.

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kalibreren naar wat je mooi vindt is echt niet te doen op het oog. Het is ongeveer zes-dimensionaal en je verandert op zicht maar 1 aspect tegelijk, terwijl elke setting de ervaring van een andere ook nog eens beinvloedt (rood en groen stel je los in, maar samen bepalen geel om een heel simpel voorbeeld te geven, maar het is iets complexer). Ik denk dat je als persoon hooguit contrast, kleurintensiteit (in z'n geheel) en brightness instelt. Zodra je bij de kleurschakeringen en gammacurve komt, ben je zonder meetinstrument echt maar aan het aankloten met echt minimale kans op resultaat.

Dat gezegd hebbende, ik zou voor 200 euro een colorimeter kopen en het zelf gaan doen (dat heb ik gedaan :))

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:35

FeaR

In GoT we trust

Voor ervaringen/discussies over de calibratie bij/van MediaMarkt graag verder in TV kalibraties MediaMarkt?. Dat is een geheel topic over specifiek die keten waar dit meer een algemene vraag is of een LG OLED gekalibreerd met worden. Voor een TS die trouwens sinds 02-2020 niet meer online is geweest.... Enfin, reacties naar eerder genoemde topic verplaatst.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 11-10-2020 13:21 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1