Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vocalise
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:17
Beste Tweakers,

Onlangs heb ik me laten overhalen door de stevige actie van de Aldi om een Medion smart tv aan te schaffen.
Over het toestel niets dan lof, scherp helder beeld, aansluitmogelijkheden genoeg en Netflix/Prime en Youtube zijn gemakkelijk benaderbaar voor de kids via de afstandsbediening.

Waar het mis liep was het willen verwijderen van mijn Humax ontvangen onder de tv voor een CI+ module die achterin het toestel zou kunnen.
Als je de standaard installatie doorloopt met de setting en regio op Nederland krijg je niet de mogelijkheid een netwerk ID in te geven.
De tv vindt dan wel de meeste zenders ( mist er 4 in HD) maar gooit deze in een grote brei van ook niet toegankelijke zender en de HD zenders beginnen dan op 745 in je zenderlijst.
Ik was begonnen deze zenders handmatig te filteren, tot ik merkte dat er ook zenders gewoon ontbreken.

Na lang zoeken kwam ik de volgende tip tegen voor sowieso elke Medion maar ook andere off brand tv’s.

Selecteer als taal wat je wilt, maar als land/regio selecteer dan Zweden.
Klik je nu op verder mag je alsnog de Netwerk ID invoeren, scant de tv zelf alle zenders en staan ze volledig ( dus alle zenders) en ook op volgorde in je toestel.

Kleine moeite, ik was er blij mee dus vandaar een korte post voor mensen die tegen hetzelfde aanlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:47
Wat maf dat het zo moet, maar goed dat je dit hier deelt! 👍

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:17
Heel vreemd inderdaad, maar ik ben blij dat het simpel op te lossen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uscroni
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik had vergelijkbaar probleem met een LG televisie, en heb toen ook Zweden ingesteld als land. Hierdoor ontvang ik nu wel de digitale zenders, maar ik krijg niet automatisch de zenders op de goede volgorde (bijv. NPO 1 staat op 10, NPO2 op 11).
Heeft iemand tips om de goede volgorde te krijgen? (zelfs handmatig doen is mij niet gelukt)
Alvast dank!