Interne kabel koptelefoon gebroken, waar te koop? 9x 36 AWG?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulf1103
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-07 18:25
Ik heb een draadloze koptelefoon waarvan de kabel van het ene oor naar de andere zo goed als gebroken is.
Ik zou deze willen vervangen, maar ik heb geen idee waar ik zo'n kabel kan kopen.

De buiten diameter van de kabel is ongeveer 2mm.
Hierin zitten 9 kabels (8 aangesloten).
Persoonlijk vermoed ik dat de draden rond de 36 AWG zitten.

Weet er iemand waar ik zo'n kabel kan kopen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 21:17
Eh, over welke koptelefoon gaat dit dan?

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

j-phone schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 00:35:
Eh, over welke koptelefoon gaat dit dan?
Maakt niet uit... Gewoon een simpel UTP kabeltje heeft 8 aders en is dus 'passend' voor 'm :)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulf1103
Maakt niet uit... Gewoon een simpel UTP kabeltje heeft 8 aders en is dus 'passend' voor 'm :)
Een utp kabel is 5mm, de kabel die ik zoek mag maar 2mm zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Het lijkt me dat de aansluitingen niet helemaal passen op de schelp van de koptelefoon. Qua kabel kan je inderdaad weleens gelijk hebben, maar dat is geen kant-en-klaar oplossing.

Waar ik naar op zoek was is het feit dat een beetje koptelefoon fabrikant wel een vervangend kabeltje in de catalogus heeft staan.

Bij een bokki wokki merk mag je gaan knutselen, of tweaken :)

Edit: was bedoelt als reactie op @wimmel_1

[ Voor 5% gewijzigd door j-phone op 23-01-2020 00:47 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Ulf1103 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 00:45:
[...]

Een utp kabel is 5mm, de kabel die ik zoek mag maar 2mm zijn.
Dus, om welke koptelefoon ging het nou?

De kristallen bol werkt niet helemaal meer om te raden hoe dik de kabel mag zijn namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulf1103
j-phone schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 00:48:
[...]

Dus, om welke koptelefoon ging het nou?

De kristallen bol werkt niet helemaal meer om te raden hoe dik de kabel mag zijn namelijk.
meelectronics matrix 2. Maar zoals ik al zei, de buitendiameter van de kabel mag maar 2mm zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:58

Illusion

(the art of)

Al eens op de site van kabelfabrikanten gezocht?
Belden
Tasker
Procab
Sommer
Etc

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Ah ja, dat had je inderdaad al aangegeven.

Maar, op dit hoog technische forum zijn we geen helpdesk dus wat heb je zelf al uitgeprobeerd?

Heb je al contact gezocht met de fabrikant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulf1103
Ik heb reeds op verschillende websites van kabels gezocht.
Contact met de verkopers leverde niets op daar ze enkel de toestellen verkopen en ze ze niet in-house maken.

De interne kabels zijn zeer specifiek.
Ook op electronica websites ben ik ze nog niet tegengekomen.
(Zelfs niet op Aliexpress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je zoiets al specifiek kunt vinden gaat het je vermoedelijk behoorlijk wat kosten. Ik zie dat die koptelefoon in de 75 USD prijsrange valt. Praktisch gezien is ie nu dus al afgeschreven. Ik zou lekker naar een nieuwe kijken, goede reden voor een upgrade :)

WIl je het toch: zoek naar een platte UTP kabel. https://www.netwerkkabels...e-kabel-koper-wit-2-meter Is 1,5 bij 6mm breed. EN dan hoop ik dat je goed kunt solderen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:32

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

The Eagle schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:56:
Als je zoiets al specifiek kunt vinden gaat het je vermoedelijk behoorlijk wat kosten. Ik zie dat die koptelefoon in de 75 USD prijsrange valt. Praktisch gezien is ie nu dus al afgeschreven. Ik zou lekker naar een nieuwe kijken, goede reden voor een upgrade :)
Nou ja 75 euro is nou ook weer niet een goedkope koptelefoon dus direct zo'n ding afschrijven en vervolgens direct zeggen ga maar upgraden is ook niet helemaal de juiste houding voor dit soort dingen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:54
Als de kabel van de ene oorschelp naar de andere gebroken is.. waarom mag deze maar 2mm in doorsnee zijn?? Je kan de kabel toch langs 'buiten' (door de hoofdband) laten lopen? Of is het gaatje waar het kabeltje doorheen past (van de oorschelp naar buiten) slechts 2mm.. want wellicht kun je dat nog uitboren tot 5mm en dan past een reguliere utp wel.

[ Voor 5% gewijzigd door DonJunior op 23-01-2020 11:13 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Touchdomex schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:06:
[...]

Nou ja 75 euro is nou ook weer niet een goedkope koptelefoon dus direct zo'n ding afschrijven en vervolgens direct zeggen ga maar upgraden is ook niet helemaal de juiste houding voor dit soort dingen.
Ik snap je punt. Wat ik altijd doe is de slagingskans en materiaalkosten, plus de tijd die ik er zelf in moet steken (uurtarief, nettoloon delen door 160) en die ik dan niet aan het gezin of andere leuke dingen kan steken.
Dan wordt dit al snel geneuzel in de marge en mot je het echt hebben van of je het leuk of noodzakelijk vind om iets dergelijks te fixen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:32

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

The Eagle schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:52:
[...]

Ik snap je punt. Wat ik altijd doe is de slagingskans en materiaalkosten, plus de tijd die ik er zelf in moet steken (uurtarief, nettoloon delen door 160) en die ik dan niet aan het gezin of andere leuke dingen kan steken.
Dan wordt dit al snel geneuzel in de marge en mot je het echt hebben van of je het leuk of noodzakelijk vind om iets dergelijks te fixen.
Nou ja of je ziet het als opgedane kennis en je weet dat je voor de volgende keer het wel opnieuw kan doen voor de helft van de tijd.

Ik zeg dit omdat ik zelfs voor koptelefoons van 30/40/50 euro dit soort reparaties uitvoer. Vind het zonde om het weg te moeten gooien omdat een fabrikant waardeloze kabels heeft gebruikt.

Nieuwe kabel is 5 tot 10 euro en nog altijd goedkoper dan de 50 euro die ik zou uitgeven aan een nieuwe. Vaak gefixed in een half uurtje. Ben een beetje allergisch voor mensen die gewoon maar zeggen koop maar een nieuwe zeker als het ding 75 euro heeft gekost.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulf1103
DonJunior schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:12:
Als de kabel van de ene oorschelp naar de andere gebroken is.. waarom mag deze maar 2mm in doorsnee zijn?? Je kan de kabel toch langs 'buiten' (door de hoofdband) laten lopen? Of is het gaatje waar het kabeltje doorheen past (van de oorschelp naar buiten) slechts 2mm.. want wellicht kun je dat nog uitboren tot 5mm en dan past een reguliere utp wel.
Dat is het backupplan.
Het gaatje zou dan vergroot moeten worden en dan kan de draad ook niet meer door de hoofdband heen.
Niets dat niet opgelost kan worden met colsonbandjes, maar het zou properder zijn als ik een passende draad vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychonetics
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:45
En als je een paar meter 36 awg draad koopt (op ebay vond ik wat resultaten), en daar zelf een 9-core kabeltje van fabriceert? Is dat een optie?

Edit:
Bv https://www.ebay.com/itm/...m:mdUsVY4jnY7ceP0kVuRuexQ
of
https://www.ebay.com/itm/...ff3ee2:g:VPIAAOSw-XVdFGQx

[ Voor 52% gewijzigd door psychonetics op 23-01-2020 14:00 . Reden: Linkjes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 14:41
The Eagle schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:52:
[...]

Dat is het net. Het is voor velen leuk en ontspanning om iets te proberen te repareren. Het is toch een tweakers forum voor iets.

Ik bedenk vaak iets (3D model) wat eigenlijk ook zo te koop is en vaak maar voor een paar euro. Maar het is leuk dat zelf te tekenen, te personaliseren of aan je wensen aan te passen.
De carwash kost een tientje, mijn wagen met de hand wassen neigt al naar 50€ als ik zoals jou moest tellen :+ .

Het vervangen van de draad kan echt peanuts zijn als je wat kan solderen. Ik zo als die voor de rest goed is die ook proberen te repareren.
Uw tijd omrekenen naar wat kost het om te maken moet je alleen doen als je in die tijd ook effectief zou werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik heb twee kleine kinderen (2 en 4). Ik ben al lang blij als ik op een dag een minuut of 10 voor mezelf heb. Als ik al iets fix is het meestal kinderspeelgoed. Dat heeft namelijk direct effect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:54
The Eagle schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:48:
Ik heb twee kleine kinderen (2 en 4). Ik ben al lang blij als ik op een dag een minuut of 10 voor mezelf heb. Als ik al iets fix is het meestal kinderspeelgoed. Dat heeft namelijk direct effect ;)
haha zo herkenbaar.. (hier 1 & 3)
Waar ik vroeger overal mee zat te pielen besteed ik nu veel uit of koop het gewoon nieuw als het stuk gaat. Heel slecht eigenlijk, maar ik heb gewoon de tijd er niet voor (helaas)

*sowieso

Pagina: 1