Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunal
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-08 13:07
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga vooral veel programmeren, geen zware games (denk aan League of Legends). Het zwaarste wat ik zal gaan doen is dingen maken in Unity en Blender en het zou leuk zijn als ik een Deep Learning model op mijn GPU kan trainen.

Wat is je budget?
Ik denk dat het onder de 700 euro wel moet lukken, maar als je een sterk argument hebt ben ik bereid hoger te gaan zitten (bijvoorbeeld: ze gaat twee keer zo lang mee, deze is zoveel sneller dat je X minuten per dag minder aan het wachten bent).

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik twijfelde in eerste instantie tussen een desktop en een laptop maar koos toch voor de laptop omdat zij af en toe mee gaat naar mijn (schoon)ouders en vrienden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb 2x problemen gehad met HPs (een firmware bug in de accu die ik maar niet kon oplossen en nu dat hij niet in slaapstand wilt) en heb het gevoel dat ze veel minder lang meegaan dan mijn oude, vertrouwde ASUS, dus daar heb ik een beter gevoel bij. Jullie mening telt wel een stuk zwaarder dan de mijne!

Ik heb mijn zoektocht vanavond teruggebracht tot de volgende twee:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1LaptopsAsus F571GD-BQ257T€ 669,-€ 669,-
1LaptopsAsus VivoBook X512FA-BQ731T€ 649,-€ 649,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.318,-

Het meest significante verschil is de GPU waar deze website zegt dat de niet-vivobook een veel sterkere heeft: https://gpu.userbenchmark...Force-MX250/3650vsm762458 Verder zijn ze voor zover ik zie best wel hetzelfde.

Ik vind het vooral belangrijk dat ik geen hele domme fouten heb gemaakt in mijn analyse, maar sta absoluut open voor suggesties vanuit de Gathering :)

Bedankt voor de hulp!
Harmen (ooit Thunal)

Beste antwoord (via Thunal op 23-01-2020 16:54)

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
De mediamarkt heeft nu een BTW actie op de Asus F571GD. Dus deze is nu €100 goedkoper. Verder heeft deze een sterkere i5 i(8300H vs 8250U) en een stuk snellere gpu. Dus voor jouw doeleinde lijkt me het geen moeilijke keuze.

Op de HD620 in de Vivobook kan je League waarschijnlijk wel spelen op lagere instellingen, maar deze is niet geschikt om me te gamen. De GTX1050 is een prima casual gaming gpu voor laptops als je niet al te hoge eisen stelt. Maar met League zal deze absoluut geen moeite hebben.

De Vivobook is wel een stukje lichter, dus als je dat belangrijk vind dan is de F571GD de mindere optie.

Zonnepanelen

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
De mediamarkt heeft nu een BTW actie op de Asus F571GD. Dus deze is nu €100 goedkoper. Verder heeft deze een sterkere i5 i(8300H vs 8250U) en een stuk snellere gpu. Dus voor jouw doeleinde lijkt me het geen moeilijke keuze.

Op de HD620 in de Vivobook kan je League waarschijnlijk wel spelen op lagere instellingen, maar deze is niet geschikt om me te gamen. De GTX1050 is een prima casual gaming gpu voor laptops als je niet al te hoge eisen stelt. Maar met League zal deze absoluut geen moeite hebben.

De Vivobook is wel een stukje lichter, dus als je dat belangrijk vind dan is de F571GD de mindere optie.

Zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:40
Mocht het je gerust stellen: de vivobook is ruim voldoende voor league. Ik doe het met een oudere i3, en ook maar 8 gb RAM (en geen videokaart).
Kijk vooral ook welke laptop je fijn vindt, en wil je batterij of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunal
voxxel schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:03:

Bedankt voor het advies, maar vooral dat je aangaf dat hij nu korting had want dat wist ik niet! Ze was even out-of-stock maar heb de aanbieding de hele dag kunnen stalken door jouw tip en het is me gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunal
99ruud99 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:17:
Mocht het je gerust stellen: de vivobook is ruim voldoende voor league. Ik doe het met een oudere i3, en ook maar 8 gb RAM (en geen videokaart).
Kijk vooral ook welke laptop je fijn vindt, en wil je batterij of juist niet?
Bedankt voor je hulp. Uiteindelijk voor de andere gegaan maar het was fijn om te weten dat de andere ook niet zo'n slechte keuze was geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:40
Je gaat er sowieso veel plezier van beleven :) . Je gaat nu als n raket door je spel heen :)
Pagina: 1