Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke wanddimmer bij Smart verlichting (Hue&Tradfri)?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• vdiermen
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 15:50
Hoi mede-Tweakers,

Ik ben al een tijdje bezig met het volgende vraagstuk en hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.

In het kort: ik ben opzoek naar een slimme dimmer die aan de wand bevestigd kan worden i.p.v. een wanddimmer, die dimt door te draaien en rond de €20,- kost en compatible is met Apple Homekit.

--------

Onglangs heb ik 2 philips Hue lampen aangeschaft met een bridge en de Hue dimmer button voor in de woonkamer. Daarnaast ook bij de Ikea langsgeweest voor een Tradfri lamp, hub en dimmer voor in de keuken. Alles is gekoppeld via Apple Homekit.

Zowel de dimmer van Philips en Ikea hebben lange tijd gewoon op tafel gelegen. Dit heeft regelmatig gevolgd in mistasten in het donker. Daarnaast is dit voor onze schoonmaakster en ouders ook niet de meest slimme oplossing.

Vandaar wil ik graag de wanddimmers die al aanwezig zijn vervangen voor smart dimmers. De wanddimmer in de woonkamer heb ik er inmiddels al uitgehaald, de losse draden met een kroonsteentje in het aanwezige gat gestopt en de Philips dimmer button aan de wand bevestigd (https://www2.meethue.com/...mart-knop/8718699693985).

Dit werkt opzich prima maar ik zou toch graag een dimmer willen gebruiken die kan dimmen door rond te draaien, zoals bijv. Ikea een button had (YouTube: IKEA - Zo sluit je een TRÅDFRI dimmer aan op je App

De enige andere varianten die ik kan vinden zijn inbouwdimmers voor €50,- per stuk (bijv. Fibaro).

Heeft iemand een goede tip voor mij wat werkt en voldoet aan de eisen?

• Superflip
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13:35

Superflip

*pwiet*

Wij hebben zelf de Niko Hue switch omdat al onze wanddozen van dit merk zijn, werkt super!

Welk merk wanddozen en schakelaars heb je elders in huis?

• vdiermen
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 15:50
De merken wanddozen en schakelaars verschillen helaas.

De Niko Hue switch zien er inderdaad mooi uit, maar je hebt helaas geen dimmer die je kan draaien en ze zijn toch rond de €50,- per stuk wat ik vrij prijzig vind als ik er toch een stuk of 10 moet aanschaffen.

• RoyVi
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 25-02 15:27
Ik wil in mijn volgende woning deze dimmers gebruiken, zijn wel prijzig maar dan heb je wel een mooie draaidimmer op Zigbee. Het is bij mij vooral de Waf dat ik in de woon/eetkamer, slaapkamer en keuken deze plaats.

https://www.robbshop.nl/zigbee-draaidimmer-robb-smarrt

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 16:07
De enige draaidimmer voor Hue die ik ken is de Lutron Aurora. Helaas niet verkrijgbaar in Europa en niet compatibel met HomeKit. :/

http://www.lutron.com/en-...tBulbDimmer/overview.aspx

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True