Aluminium ramen - reynaers aluminium of Sapa

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 13:33
Dag iedereen,

wij zijn volop bezig met het bouwen van ons droomhuisje.

Nu zit er in ons huis heel wat glas.

nu zitten we met 2 verschillende offertes en het grootste verschil tussen beide is dat de ene Reynaers aluminium profielen zijn en de andere Sapa profielen:

reynaers aluminium Masterline 8 <--> Sapa Avantis Smartline 70 shi

De Sapa firma zegt dat de 2 evenwaardig zijn, terwijl de reynaers firma dan weer zegt dat Sapa verouderd is en dat reynaers met een (sinds 2 jaar dacht ik) vernieuwd type zit waardoor ze voorlopen op Sapa. ze zeggen dat de kans groot is als we voor Sapa gaan dat we (als sapa ook binnen hier en een paar jaar met een nieuwer type komt we dus direct met een verouderd systeem zullen zitten...)

Zijn hier mensen die ervaring hebben of er iets van kennen? wie heeft gelijk, de Sapa firma die zegt dat ze evenwaardig zijn, of de reynaers firma die beweert beter te zijn?
Reynaers is wel een beetje duurder (scheelt 5%) maar als ze effectief beter zijn dan hebben we dit er zeker voor over..

belangrijk is dus hun isolatiewaarde (volgens mij zijn die gelijk...) en dat het stevig is, dat de ramen goed kantelen en open draaien of open schuiven.. dat het dus degelijk en sterk materiaal is..

Ik hoor graag wat jullie hierover weten en wat jullie zouden doen!

Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14:01
tja, ik heb vooral gekeken welke profielen we mooi vonden en welke leverancier betrouwbaar overkwam. Dat kozijnen verouderen is dan maar zo, ik heb wel graag dat ze de volgende 25 jaar minimaal meegaan, dus dat moment komt dan zowiezo wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zymp
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-06 16:17
Ik wil geen oude koeien uit de sloot halen, maar vraag me af wat de keuze was. :-)
Bij verschillende offertes kwamen we op die twee dezelfde profielen uit. Het verschil is echter enorm. Voorts is het exact hetzelfde glas, opties,... maar ik vind inderdaad geen goede vergelijking, en kan helaas ook nergens in een showroom gaan kijken nu. :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Zymp op 14-12-2020 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 13:33
Wij hebben onze keuze gebaseerd op de archtitect en aannemer,
onze archtect had zeer goede ervaringen met die aannemer van de ramen. daarom zijn wij ook voor die aannemer gegaan. (wij hadden zelf ook een goed gevoel bij deze aannemer - kleine zelfstandige- )

om die reden is het Sapa geworden, was die aannemer toevallig Reynaers, dan ging het Reynaers geworden zijn. Ik heb zelf ook nergens mooie vergelijkingen kunnen terugvinden ene bij andere
(wij wonen nog niet in ons huis dus hebben we nog geen echte gebruikservaringen met de Sapa ramen en deuren)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LittleTycoon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-08 21:46
Dit is een lood om oud ijzer discussie. In die prijsklasse zit er nauwelijks verschil qua functionaliteit tussen deze merken, kleine verschillen in u waarden en dat soort mierengeneuzel over verouderd zijn gaat echt nergens over, je merkt hier niets van.

Dus ga lekker voor wat je het mooist vindt en als ze allebei even mooi zijn voor de beste prijs of het beste bedrijf.

Waar het om gaat is de plaatsing. Als die ruk is ben je verder van huis dan met een houten kozijn van 50 jaar geleden bij wijze van spreken.