Kruispunt geregeld door stoplicht, toch verbode in te rijden

Pagina: 1
Acties:

• gamerszvidx
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-11 22:41
Beste Tweakers,

Ik werd vandaag staande gehouden na recht door te gaan bij een kruispunt en werd toen staande gehouden.

Er blijkt na het oversteken van het kruispunt, wanneer je al niet meer kan keren, een verboden in te rijden tussen 17:00-19:00 te staan.

Deze heb ik niet gezien en het lijkt me ook raar dat het stoplicht voor rechtdoor is en daar niks bij staat.

Ben ik fout of is kan het gezien worden als een oprechte vergissing.

Alvast bedankt. Betaal de boete uiteraard ik was fout, maar vind het best lullig het was niet met opzet.

De streetviewlink:

https://www.google.com/ma...cJCODQ0XS6J0P1gy9COQg!2e0 Bekijk Capelle aan den IJssel, Zuid-Holland, NLD Gedeeld via de #StreetView-app

[ Voor 15% gewijzigd door gamerszvidx op 22-01-2020 18:48 ]

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Kan je een link plaatsen van het kruispunt op Google Maps?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:17
Heb je een Streetview-link? Zo is er moeilijk iets te zeggen hoe, waar en wat.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

gamerszvidx schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 18:41:
Beste Tweakers,

Ik werd vandaag staande gehouden na recht door te gaan bij een kruispunt .

Er blijkt na het oversteken van het kruispunt, wanneer je al niet meer kan keren, een verboden in te rijden tussen 17:00-19:00 te staan.

Deze heb ik niet gezien en het lijkt me ook raar dat het stoplicht voor rechtdoor is en daar niks bij staat.

Ben ik fout of is kan het gezien worden als een oprechte vergissing.

Alvast bedankt. Betaal de boete uiteraard ik was fout, maar vind het best lullig het was niet met opzet.
Verkeerslicht is niet ingesteld op die 2uur verboden rijrichting. het is dus voor jou een vergissing om toch door te willen rijden, terwijl er een verbodsbord staat.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• gamerszvidx
Maarten_E schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 18:43:
Heb je een Streetview-link? Zo is er moeilijk iets te zeggen hoe, waar en wat.
Gedaan

• gamerszvidx
g0tanks schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 18:42:
Kan je een link plaatsen van het kruispunt op Google Maps?
Gedaan

• gamerszvidx
Hackus schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 18:46:
[...]

Verkeerslicht is niet ingesteld op die 2uur verboden rijrichting. het is dus voor jou een vergissing om toch door te willen rijden, terwijl er een verbodsbord staat.
Zo'n idee had ik achteraf al. Stomme fout, kom er nooit.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Er staat een enorm geel fluorescerend bord rechts naast de weg bij het stoplicht met het inrijverbod er op.

https://www.google.com/ma...gJXMxQ!2e0!7i13312!8i6656

[ Voor 39% gewijzigd door FirePuma142 op 22-01-2020 18:54 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-11 15:21

job

gamerszvidx schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 18:41:
Het verkeerslicht dat er staat is niet een voor rechtdoor, dan zou het een groene pijl moeten zijn.

• gamerszvidx
FirePuma142 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 18:53:
Er staat een enorm geel fluorescerend bord rechts naast de weg bij het stoplicht met het inrijverbod er op.

https://www.google.com/ma...gJXMxQ!2e0!7i13312!8i6656
Ik heb dat bord nooit kunnen zien met al het verkeer net. Maar je hebt gelijk

• gamerszvidx
job schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 18:54:
[...]

Het verkeerslicht dat er staat is niet een voor rechtdoor, dan zou het een groene pijl moeten zijn.
Inderdaad, dom van me.

• job

job

Niets dom aan. Ik noemde het omdat je je daar niet op kan beroepen.
Het eerste verbodsbord hadden ze eigenlijk ook prima links neer kunnen zetten. Het tweede (na de kruising) had je eigenlijk moeten zien.

Gekke situatie eigenlijk, een verbod van 2u per dag. Dat verwacht je gewoon niet.
Voor de gemeente wel een goedkope manier om een probleem op te lossen.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik denk niet dat ik het eerlijk gezegd gezien zou hebben, tot ik niet echt meer terug zou kunnen.

Dat gele bord een rijstrook verderop zou mij niet direct opgevallen zijn, had eerder verwacht dat dat relevant was voor de rechter strook. Op de middenberm (de zijde waar je voorsorteert om rechtdoor te gaan) zou logischer zijn. Plus als je als eerste voor het verkeerslicht staat (en tijd hebt om het bord te bekijken) ben je het bewuste bord allang voorbij.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Verwijderd

job schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 18:54:
[...]

je mag bij dit verkeerslicht gewoon links en rechtdoor.
net als aan de andere kant. wel moet je idd die tijden in de gaten houden.

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-11 19:05
Dit is gewoon een boete fuik.

Weet niet hoe hoog de boete is maar ik zou bezwaar maken . Zeggen dat het bord links had moeten staan met duidelijke tijden erbij . Niet na de kruising.

Als je dit inclusief afbeeldingen voorlegt bij de zitting dan heb je kans op kwijtschelding (deels).
Iemand die in druk verkeer zit en op de weg let kan zo een bord niet altijd lezen.
Helemaal niet als er een vrachtwagen voor zit.
Heb het ook over hele gele bord voor de duidelijkheid.

Eenmaal kruising over is het al te laat .

[ Voor 5% gewijzigd door Fantasma7988 op 22-01-2020 19:04 ]

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:15

kraats

Ik rol

Je mag toch prima rechtdoor, maar je moet stoppen bij het bord met inrijverbod. Daar kun je naar mijn idee wel keren zonder dat iemand daar moeilijk over doet. Heb je dat ook gedaan, of ben je doorgereden?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• gamerszvidx
kraats schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:03:
Je mag toch prima rechtdoor, maar je moet stoppen bij het bord met inrijverbod. Daar kun je naar mijn idee wel keren zonder dat iemand daar moeilijk over doet. Heb je dat ook gedaan, of ben je doorgereden?
Ja dat wel maar er gingen echt 5 andere auto's recht door, dus ik stond er totaal niet bij stil. Het leek alsof er niet eens wat was qua speciale regeling tot ik de agenten zag en die mij erop wezen.

Verwijderd

dat is dan 5 keer 140 euro in 1 minuut.

allemaal staande gehouden? of was jij de enige pechvogel?

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:15

kraats

Ik rol

Het zou mij vast ook niet opvallen als meerdere auto's wel gewoon die route nemen, maar het had (vooral door het laatste bord) uit de bebording duidelijk kunnen zijn.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• gamerszvidx
Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:09:
dat is dan 5 keer 140 euro in 1 minuut.

allemaal staande gehouden? of was jij de enige pechvogel?
Allemaal, en is het inderdaad 140 wat ik kon vinden was 95 bij inrijden waar dat niet mag.

Verwijderd

mooi. gelijke monniken gelijke kappen.

zonde geld, maar ja. soms let je niet op of zie je iets niet.
jammer dat de agent daar was, harde les.

• gamerszvidx
Fantasma7988 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:02:
Dit is gewoon een boete fuik.

Weet niet hoe hoog de boete is maar ik zou bezwaar maken . Zeggen dat het bord links had moeten staan met duidelijke tijden erbij . Niet na de kruising.

Als je dit inclusief afbeeldingen voorlegt bij de zitting dan heb je kans op kwijtschelding (deels).
Iemand die in druk verkeer zit en op de weg let kan zo een bord niet altijd lezen.
Helemaal niet als er een vrachtwagen voor zit.
Heb het ook over hele gele bord voor de duidelijkheid.

Eenmaal kruising over is het al te laat .
Is dat echt een mogelijkheid? want het was een oprechte vergissing en niet met opzet.

Als dit een mogelijkheid dan wil ik het mogelijk wel doen.

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:33

Aganim

I have a cunning plan..

Mja, ik denk zelf dat je dan toch echt pech hebt. Het fluorgele bord kan je best weleens niet gezien hebben als een busje of vrachtwagen net ongelukkig staat (welke clown verzint het ook om dat bord naast de verkeerde rijbaan te zetten?). Maar het C2 bord had je moeten kunnen zien en "er reden nog meer auto's in" is niet echt een sterk argument om er onderuit te komen.

Had je een boete gekregen terwijl je meteen na het bord keerde is het nog een ander verhaal, in dat geval kan je nog aanvoeren dat je anders een gevaarlijke manoeuvre moest uithalen op het kruispunt en zou het wel erg pietluttig zijn geweest.

Verder geen verwijt overigens, ik kan best begrijpen dat je zoiets over het hoofd ziet.
Gekke situatie eigenlijk, een verbod van 2u per dag. Dat verwacht je gewoon niet.
Voor de gemeente wel een goedkope manier om een probleem op te lossen.
Mwa, ik vermoed zomaar dat dit best een kostenefficiënte manier is om sluipverkeer de kop in te drukken in de avondspits. Gezien de rijstijl in die omgeving: sluipverkeer wat bij voorkeur ook niet langzamer dan 80 over die weg jakkert.
Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:14:
Blijkbaar nodig dat die agent daar was. ;) Eigenlijk zit die opmerking me best wel een beetje dwars, want het begrijpelijk of niet, de TS zat gewoon fout en dat verbod is er niet voor niets. Waarom is het dan jammer dat die agent er was? Die doet gewoon zijn werk, namelijk beboeten voor een wetsovertreding. "Jammer dat de TS daar de fout in is gegaan" lijkt me dan eerder op zijn plaats. Vergeet niet dat de 's Gravenweg nogal smal is, je komt er veel fietsers en andere tegenliggers tegen. Je moet daar simpelweg gewoon niet met zijn allen willen rijden in de spits, daar is die weg niet geschikt voor.

[ Voor 21% gewijzigd door Aganim op 22-01-2020 19:25 . Reden: Woordje teveel en laatste alinea aangevuld ]

• gamerszvidx
Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:14:
[...]

mooi. gelijke monniken gelijke kappen.

zonde geld, maar ja. soms let je niet op of zie je iets niet.
Ja inderdaad, jammer maar terecht.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Aganim schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:15:
Mwa, ik vermoed zomaar dat dit best een kostenefficiënte manier om sluipverkeer de kop in te drukken in de avondspits. Gezien de rijstijl in die omgeving sluipverkeer wat bij voorkeur ook niet langzamer dan 80 over die weg jakkert.
Dat is inderdaad een hele bekende sluiproute voor de doorgaande weg die vaak vast staat. En het is daar wel echt gevaarlijk om daar veel verkeer te hebben qua weginrichting.

@TS:
Jammer dat je de borden niet gezien hebt, zie het als leergeld :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• gamerszvidx
Hooglander1 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:20:
[...]

Dat is inderdaad een hele bekende sluiproute voor de doorgaande weg die vaak vast staat. En het is daar wel echt gevaarlijk om daar veel verkeer te hebben qua weginrichting.

@TS:
Jammer dat je de borden niet gezien hebt, zie het als leergeld :)
Dat zal ik zeker. Bedankt voor de reacties allemaal.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:04
Het bord waar het eigenlijk om gaat is best duidelijk. Eenvoudig te missen ook, maar in dat geval een duidelijk leerpunt om wegen en kruispunten goed te scannen op bebording.

* Rukapul frist altijd op in Brussel waar je gesloten verklaringen moet opmerken terwijl in een totale verkeersfrenzie je navigatiesysteem aangeeft dat je juist die weg in zou moeten :P

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Rukapul schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:25:
* Rukapul frist altijd op in Brussel waar je gesloten verklaringen moet opmerken terwijl in een totale verkeersfrenzie je navigatiesysteem aangeeft dat je juist die weg in zou moeten :P
Hehe, vervolgens snapt je navi het niet meer en mag je ook nog eens de overkant van het kruispunt scannen, want daar staan natuurlijk de net-te-kleine richtingborden. Wel praktisch uiteraard, want daar moest je toch al wezen om de geslotenverklaring te zoeken. :+

* Aganim is altijd blij om weer terug in het overzichtelijke Nederland te zijn.

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:31

Metro2002

Memento mori

Dit bord is niet te lezen vanaf de andere kant van de kruising en als je bij het bord bent kun je niet anders dan rechtdoor rijden , al was het maar om vlak daarna te keren. Goede kans dat je hier je gelijk kan halen bij de rechter lijkt me.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:04
Metro2002 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:32:
Dit bord is niet te lezen vanaf de andere kant van de kruising en als je bij het bord bent kun je niet anders dan rechtdoor rijden ,
Dat laatste valt wel mee. Achteruit kan vrij eenvoudig en veilig, wegdraaien over het fietspad ook.

Mogelijk als je eerst vrijwel tot stilstand was gekomen om daarna stapvoets vooruit te gaan om te keren zou je nog een argument kunnen hebben.
Topicstarter zal naar alle waarschijnlijkheid dergelijk gedrag niet hebben laten zien aangezien de agent vast iets verder zal hebben gestaan aangezien diverse auto's voor hem ook staande zijn gehouden na het bord. Tevens zal in zo'n omstandigheid overduidelijk moeten zijn dat iemand zijn overtreding probeert te voorkomen/herstellen uit eigen beweging en niet omdat hij de handhaver al ziet staan en geen boete wil.

[ Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 22-01-2020 19:47 ]

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

@Metro2002, ik denk dat de kansen niet heel groot zijn.
1) Er staat voor het kruispunt al een waarschuwingsbord. Die zou je nog gemist kunnen hebben, maar:
2) Het C2 bord aan het begin van de straat is prima te zien.
3) Er is na het bord nog ruimte om te keren en de fout ongedaan te maken
4) Het lijkt er sterk op dat TS daar geen gebruik van heeft gemaakt en is doorgereden.

1 vooraankondiging gemist, bord zelf gemist, geen gebruik gemaakt van kans om fout te corrigeren. Hoezo zouden je kansen bij de rechter dan goed zijn?

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:31

Metro2002

Memento mori

Aganim schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:48:
@Metro2002, ik denk dat de kansen niet heel groot zijn.
1) Er staat voor het kruispunt al een waarschuwingsbord. Die zou je nog gemist kunnen hebben, maar:
2) Het C2 bord aan het begin van de straat is prima te zien.
3) Er is na het bord nog ruimte om te keren en de fout ongedaan te maken
4) Het lijkt er sterk op dat TS daar geen gebruik van heeft gemaakt en is doorgereden.

1 vooraankondiging gemist, bord zelf gemist, geen gebruik gemaakt van kans om fout te corrigeren. Hoezo zouden je kansen bij de rechter dan goed zijn?
Ah dat bord voor de kruising had ik niet gezien, dat verandert de zaak inderdaad wel.

• job

job

Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:01:
[...]

je mag bij dit verkeerslicht gewoon links en rechtdoor.
net als aan de andere kant. wel moet je idd die tijden in de gaten houden.
Daar ben ik zeker mee eens, dat ontken ik niet.
Ik bedoel dat het verkeerslicht er niet is voor alleen rechtdoor.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 22-01-2020 20:00 ]

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-11 19:05
Laat ik duidelijk zijn .
Ja als je hier door rijd dan ben je fout want de borden staan er .

Echter is dit wel een hele rare situatie.als je vanaf de mac komt en rijd rechts zoals geleerd dan is dat een enkel rechts rijstrook.
Dan moet je naar links om voor te sorteren en dan verwachten ze dat je rechts het bord leest op 20 meter.

Als je eenmaal over de kruising bent ga je niet zomaar keren als er verkeer vanaf de andere kant komt of er zitten auto's achter je .

Ik reed een keer 30 km bewust te hard op de snelweg omdat ik een bruiloft moest fotograferen en de oppas te laat was (trein gemist)
Ik reed 150 op te teller van de auto. Langs de weg stond een bord 90km ik nat wegdek.

Kreeg ik een boete voor 49 km te hard .
Wat hadden ze gedaan het onderbord (bij nat wegdek) vervangen en (slecht wegdek) van gemaakt.
Meteen na die wisseling gingen ze meteen flitsen een paar dagen en toen mij dus ook.

Ik heb bezwaar gemaakt en gezegd dat ik 30 km te hard reed tegen de rechter en die heeft toen de helft van de 530 euro kwijtgescholden

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Rukapul schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:44:
Dat laatste valt wel mee. Achteruit kan vrij eenvoudig en veilig, wegdraaien over het fietspad ook.
Achteruit als je eenmaal een kruispunt bent overgestoken zou ik zelf niet gauw doen... Mag het op deze plek überhaupt? Maar wegdraaien over het fietspad mag natuurlijk ook niet.

Eigenlijk is als je eenmaal overgestoken bent de beste plek om te keren juist net voorbij dat witte puntstuk, waar mooi wat extra asfalt links en rechts van de reguliere rijstroken zijn. En natuurlijk wat belijning betreft ook de eerste plek is waar dat mag.
Dan kan je tenminste gewoon normaal weer het kruispunt oversteken met behulp van de stoplichten ipv dat je dan moeilijk moet doen met voorrang verlenen aan iedereen die verder nog op het kruispunt rijdt (inclusief eventuele tractors die wel rechtdoor mogen ;) ).

Maarja, dan ben je dat ietwat obscure bord inderdaad al voorbij.
Pagina: 1