Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

moet eerst bekabeld, dan pas wifi

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• edske
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 04-02-2020
Mijn vraag
...
Ik heb met mijn laptop vaak geen wifi maar wel verbinding. En dan komt mijn bijzonderheid: als ik eerst een tijdje verbinding maak via een netwerkkabel en na een tijdje de netwerkkabel verwijder, neemt wifi het over.

Vervolgens is het dan afwachten of ik de volgende keer via wifi of via de netwerkkabel op internet kan. Soms wel, soms niet via wifi. Zo nee: eerst weer via een netwerkkabel.

Daarnaast werkt ipconfig /flushdns wel, en soms ook weer niet.

router: Ziggo connetctbox
laptop: H P Probook 650 2G.

Ik hoop dat er iemand weet wat er aan de hand is.
Uiteraard is het resetten van het modem en andere standaard mogelijke oplossingen al geprobeerd.
Als ik een andere netwerk adapter aansluit via de usb ingang, werkt wifi wel en constant....

Alvast bedankt

...

Alle reacties

• eagle00789
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 30-10-2020

eagle00789

Est. November 2005

Drivers herinstalleren, apparaat verwijderen en drivers mee verwijderen vervolgens herinstalleren, ip-stack reset (wil ook helpen)

• HaerdenCliff
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 09-01 08:22
Beste,

ik heb iets gelijkaardigs voor gehad op mijn Asus laptop. Wat het daar, na lang forums lezen, heeft opgelost kwam uit een heel andere hoek.

Je zou eens kunnen kijken in je POWER SETTINGS of te wel Energie instellingen (sorry ik heb geen Nederlandstalige Windows). Daar heb ik mijn instellingen voor de wifi op maximum performance gezet. Herstart en nooit meer problemen gehad.

blijkbaar werken sommige realtek adapters niet heel erg goed met de recente power instellingen van windows voor zo ver ik begrepen had.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True