Mijn eerste "Game" PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemvr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11-08 20:42
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en een beetje streamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1200€ exclusief case die krijg ik voor mijn verjaardag.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Acer Nitro XV272UP Zwart is het enige wat ik meeneem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een ssd voor het opstarten en de meest gespeelde games natuurlijk. Voor de rest natuurlijk allemaal standaard.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifiek merk voorkeur maar aangezien AMD de ryzen 4000 serie gaat uitbrengen op am4 wil ik graag naar AMD i.p.v. Intel.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Goede combi tussen performance, looks en geluid. in deze volgorde kwa importance.

Wat verwacht je van ons?
Aangezien jullie doorgewinterde experts zijn, is mijn vraag of jullie wat feedback kunnen/willen geven.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 195,05€ 195,05
1MoederbordenAsus PRIME X470-PRO€ 139,-€ 139,-
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G€ 436,05€ 436,05
1Interne harde schijvenToshiba DT01ACA300, 3TB€ 68,-€ 68,-
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 74,50€ 74,50
1VentilatorenCooler Master MasterFan MF120R ARGB 3in1, 120mm€ 42,90€ 42,90
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3000C15€ 82,99€ 82,99
1VoedingenGigabyte B700H€ 54,90€ 54,90
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 119,-€ 119,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.212,39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voeding sowieso vergeten, denk dat je pricewatch: Gigabyte G750H bedoelt als Gigabyte PSU. pricewatch: Gigabyte NVMe SSD 1TB Gigabyte SSD erbij ;)
is RGB RAM een eis ?
(met corsair weet je niet welke chips je krijgt, en daar is ryzen3000 nogal gevoelig voor)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-08 10:54
@jochemvr Eerste commentaar: Ryzen 4000 zal ook de laatste serie zijn die op AM4 uitkomt. En het is zeer de vraag of je tegenwoordig profijt hebt om steeds elke nieuwe generatie te upgraden of gewoon een generatie over te slaan. Dus je koopt nu Ryzen 3000 en nVidia Turing, en over 3 jaar koop je Ryzen 5000 en nVidia BlaBla.

Je kunt wat geld besparen door een B-450 mobo in plaats van een X470 mobo te pakken.
Je case staat niet in de lijst. Een veel voorkomend probleem is dat mobo maat en case niet bij elkaar passen.
Waarvoor wil je een HDD?
Waarom wil je een processorkoeler? Er zit een goede op je CPU. Koop liever wat extra fans voor de case.
Nee tegen de voeding. Koop een goede van Corsair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Misschien deze versie van de GPU overwegen, iets duurder maar de review lijken beter, minder issues ook op het eerste zicht: pricewatch: Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Verder zoals al gezegd, andere voeding en een wat goedkopere CPU koeler (of de stock koeler) kan ook makkelijk. pricewatch: Scythe Kotetsu Mark II

Het X470 mobo zou ik wel houden als je dit rond 140€ nog kan vinden. Komt met goede audio chip en 2xM.2 slot. Prijs is aan het stijgen omdat aanbod zakt, deze bordjes worden vervangen door de veel duurdere X570 mobo's.

HDD lijkt me overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemvr
@pepsiblik @Inrage Mijn vriend heeft ook de ryzen 3600 met stock cooler nu, maar nu is het elke keer als hij en cpu heavy game opstart dat hij opstijgt. Daarom neem ik deze cooler. @pepsiblik de voeding is de beste in prijs verhoudingen. De corsairs betaal je de hoofdprijs voor.

Ik neem een hdd omdat mijn gezin graag een opslag wil voor de foto's. Van die harde schijf wil ik een stuk beschikbaar stellen over de LAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-08 10:54
jochemvr schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 17:06:
@pepsiblik @Inrage Mijn vriend heeft ook de ryzen 3600 met stock cooler nu, maar nu is het elke keer als hij en cpu heavy game opstart dat hij opstijgt. Daarom neem ik deze cooler. @pepsiblik de voeding is de beste in prijs verhoudingen. De corsairs betaal je de hoofdprijs voor.

Ik neem een hdd omdat mijn gezin graag een opslag wil voor de foto's. Van die harde schijf wil ik een stuk beschikbaar stellen over de LAN.
De kast maakt ook een verschil.

De Corsair blaast je mobo niet op. Er is een reden dat die Gigabyte zo goedkoop is.

Fotos vereisen niet zoveel opslap. Mijn 60,000 RAW afbeeldingen nemen minder dan een terabyte in beslag.

[ Voor 7% gewijzigd door pepsiblik op 22-01-2020 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
jochemvr schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 17:06:

Je hebt nu een rete-dure koeler waar je zelfs een 3950X mee kunt koelen, dat ding kan 250 watt koelen. Dat is nogal overdreven voor een 65 watt TDP-processor die in Cinebench 72 watt verbruikt. reviews: Ryzen 5 3600 en 3600X - Nieuwe Ryzens op budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemvr
Dankjullie wel voor de info ik zal mijn lijst aanpassen!
Pagina: 1