Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- regulier desktop werk: browsen, tekstverwerken etc.
- gamen niet competitief, als het maar soepel loopt en netjes uitziet. Games: GTA V, COD, RDR2
- videobewerken en fotobewerken, semi-pro. Premiere pro en lightroom. Niet te veeleisend, maar het moet gewoon soepel werken (1080p/4K) en exporteren moet niet té lang duren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
900 euro excl. randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dell U2412M neem ik vooralsnog mee, in de toekomst wellicht de stap naar QHD.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Toelichting op setup:
Ryzen 3600
Vanwege de workstation-achtige taken deze gekozen, goede prijs/kwaliteitverhouding. Ik heb een wraith prism koeler gekocht om de stock koeler te vervangen.
Aorus B450 Pro
Gekozen vanwege de betere audiochip en de 2 m.2 slots (uitbreiding in de toekomst) met heatsink.
GTX 1660 super gaming OC
Gekozen vanwege mijn game eisen en premiere pro. Deze is 10'tje duurder tov de niet gaming versie, maar de betere koeling (stil) en het rgb logo maken het dat waard.
Be Quiet pure base 500
Gekozen vanwege de wens om een stil systeem samen te stellen. Ik vind de grijze case overigens ook strak icm de windowed versie, al vind ik de meshify ook tof qua looks (zie vraag hieronder).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil en het liefst relatief zuinig.
Ga je overklokken?
In principe niet, wellicht in de toekomst?
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik twijfel over het moederbord - is de B450M Pro4 een beter alternatief? En zo ja, in combinatie met bijv. de meshify c mini? Kies nu voor aorus ivm de audiochip en wellicht de looks. Ik heb nu ook bewust gekozen voor de Pure base 500 vanwege de wens om een stil systeem te hebben icm met het ATX board, in hoeverre is de meshify mini gehoriger?
De belangrijkste 2 vragen
- is dit een gebalanceerd en compatibel systeem?
- zijn er mogelijkheden om de kosten terug te brengen zonder aan prestaties in te boeten (bang for buck)
- regulier desktop werk: browsen, tekstverwerken etc.
- gamen niet competitief, als het maar soepel loopt en netjes uitziet. Games: GTA V, COD, RDR2
- videobewerken en fotobewerken, semi-pro. Premiere pro en lightroom. Niet te veeleisend, maar het moet gewoon soepel werken (1080p/4K) en exporteren moet niet té lang duren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
900 euro excl. randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dell U2412M neem ik vooralsnog mee, in de toekomst wellicht de stap naar QHD.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 195,05 | € 195,05 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0) | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super Gaming OC 6G | € 259,95 | € 259,95 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Window Grijs | € 75,90 | € 75,90 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 73,90 | € 73,90 |
| 1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 450W | € 65,- | € 65,- |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 119,- | € 119,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 898,70 | ||
Toelichting op setup:
Ryzen 3600
Vanwege de workstation-achtige taken deze gekozen, goede prijs/kwaliteitverhouding. Ik heb een wraith prism koeler gekocht om de stock koeler te vervangen.
Aorus B450 Pro
Gekozen vanwege de betere audiochip en de 2 m.2 slots (uitbreiding in de toekomst) met heatsink.
GTX 1660 super gaming OC
Gekozen vanwege mijn game eisen en premiere pro. Deze is 10'tje duurder tov de niet gaming versie, maar de betere koeling (stil) en het rgb logo maken het dat waard.
Be Quiet pure base 500
Gekozen vanwege de wens om een stil systeem samen te stellen. Ik vind de grijze case overigens ook strak icm de windowed versie, al vind ik de meshify ook tof qua looks (zie vraag hieronder).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil en het liefst relatief zuinig.
Ga je overklokken?
In principe niet, wellicht in de toekomst?
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik twijfel over het moederbord - is de B450M Pro4 een beter alternatief? En zo ja, in combinatie met bijv. de meshify c mini? Kies nu voor aorus ivm de audiochip en wellicht de looks. Ik heb nu ook bewust gekozen voor de Pure base 500 vanwege de wens om een stil systeem te hebben icm met het ATX board, in hoeverre is de meshify mini gehoriger?
De belangrijkste 2 vragen
- is dit een gebalanceerd en compatibel systeem?
- zijn er mogelijkheden om de kosten terug te brengen zonder aan prestaties in te boeten (bang for buck)