Optimizer ander merk dan omvormer, mag dat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiMiHeNdRiX
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-05 20:11
Ik overweeg om 8 stuks van DEZE panelen incl optimizer aan te schaffen (JA Solar JAM60S07-305/PR 305Wp Mono All Black met SolarEdge optimizer).
Ik wil die aansluiten op DEZE omvormer (Goodwe GW2000-XS, Enkelfase, 1 MPPT, incl. WIFI & DC Switch).

Maar mag je SolarEdge optimizers wel aansluiten op ander merk omvormers? Want ik meen begrepen te hebben dat SolarEdge een eigen systeem is dat je alleen maar met hun eigen producten mag combineren, maar dat is een klok-klepel verhaal hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:57

Crazy-

Best life ever

Dat gaat niet werken nee. Optimizers Solaredge dien je aan Solaredge omvormer te koppelen. Ze hebben een communicatie met de omvormer. Om op te starten, te praten met elkaar etc.

Koop dan panelen zonder optimizer. Tenzij je deze spotgoedkoop kan kopen: je kan de optimizers uitschakelen Mbv een by-pass jumper

[ Voor 16% gewijzigd door Crazy- op 22-01-2020 13:37 ]

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiMiHeNdRiX
Gaat niet werken dus. Spotgoedkoop zijn ze niet. Ok, dank voor je snelle reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiMiHeNdRiX
Vraagje nog.

Ik ga mijn 8 panelen op een zonneschans leggen (portrait, 4 kolommen, 2 hoog) en zit te twijfelen tussen 2 types schansen.
Het ene type maakt gebruik van standaardmaten waardoor de panelen bovenaan ca. 50cm zullen uitsteken. dat lijkt me onverstandig ivm windgevoeligheid. Op elke rij zit een ballastprofiel. Hij is goedkoper dan die andere en wordt compleet geleverd met wat extra zaken.
Bij het andere type kan ik de exacte maten van mijn panelen invullen waardoor ik veronderstel dat de schans precies-pas zal zijn. Echter er zit alleen een ballastprofiel achteraan waar je grindtegels o.i.d. rechtop in moet zetten als ik de plaatjes bekijk. Dat lijkt mij nogal weinig ballast, maar is misschien geen probleem. Hij is duurder dan die andere.

Dus ja... welke kan ik nou het beste aanschaffen?

@Moderator: zou de titel van mijn topic aangepast mogen worden naar "Mijn platdak setup" of iets dergelijks? Want ik wil misschien nog wel meer vragen stellen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lardman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-05 08:09
Tigo optimisers zijn goedkoper dan solaredge en werken gewoon samen met goodwe.

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A