Ik heb sinds begin oktober zonnepanelen op mijn dak gelegd (13x Qcell 335 WP). Nou hebben we niet de beste maanden achter ons maar de opbrengst valt mij erg tegen. Installatie 3 oktober jl tot 22 januari 199 kwh (gisteren 21 januari 3,29 kwh)
Ik heb inmiddels gebeld met mijn installateur en die houdt zich wat op de vlakte; de maanden waren niet goed, er was minder zon... en ga zo maar door. "ik heb gekeken en alles staat goed" en ga zo maar door.
Ik ben benieuwd naar de mening of ervaringen van andere mede SolarEdge gebruikers en hoe zij hier tegenaan kijken. Ik heb zelf het idee dat de optimizers niet goed werken en/of er een verkeerd type is gebruikt.
Graag jullie mening, tips, suggesties voor oplossing
INSTALLATIE:
13x Qcell G6 335 WP
13x SolarEdge P370 Power Optimizer
SolarEdge SE5000 HD Wave Setapp omvormer
Orientatie pal zuid (hoek +/- 50 graden)
Ik heb inmiddels gebeld met mijn installateur en die houdt zich wat op de vlakte; de maanden waren niet goed, er was minder zon... en ga zo maar door. "ik heb gekeken en alles staat goed" en ga zo maar door.
Ik ben benieuwd naar de mening of ervaringen van andere mede SolarEdge gebruikers en hoe zij hier tegenaan kijken. Ik heb zelf het idee dat de optimizers niet goed werken en/of er een verkeerd type is gebruikt.
Graag jullie mening, tips, suggesties voor oplossing
INSTALLATIE:
13x Qcell G6 335 WP
13x SolarEdge P370 Power Optimizer
SolarEdge SE5000 HD Wave Setapp omvormer
Orientatie pal zuid (hoek +/- 50 graden)