ik heb een koophuis in een dorpje in het Westland.
Er zijn een aantal dingen die ik het liefst anders zou zien in mijn woonstraat. Hoe kan ik op een effectieve manier zorgen dat de gemeente dit gaat aanpakken?
Hier een greep uit de dingen die ik bedoel:
Er zijn een aantal dingen die ik het liefst anders zou zien in mijn woonstraat. Hoe kan ik op een effectieve manier zorgen dat de gemeente dit gaat aanpakken?
Hier een greep uit de dingen die ik bedoel:
- De bomen aan de zuidkant in de straat (het is een 'laan') zijn 20 jaar geleden geplant, maar niemand is blij met deze bomen. Deze soort boom heeft in elk seizoen een ander soort neerslag (vogelpoep, hars, bladeren, takken, zaden/stuifmeel) en de stoep rond deze bomen staat schots en scheef door de dikke wortels. Het liefst gaan de bomen helemaal weg, maar een kleinere boom met minder neerslag is ook prima.
- De voortuinen zijn ruim, maar alleen de hoekhuizen hebben een oprit waar ze hun auto mogen parkeren. Dit is voor mij persoonlijk dubbel vervelend omdat ik mijn EV auto gedwongen bij een openbare laadplek in het dorp moet laden, die de in de toekomst steeds vaker bezet zal zijn. Ik begrijp dat het geen oprit mag zijn vanwege een bestemmingsplan, maar de straat staat vaak vol met auto's, waarvan een deel onder de voorgenoemde neerslag gevende bomen parkeert (op een stuk straat zonder parkeervakken).
- Ik en een aantal andere buren hebben in onze achtertuin in de afgelopen jaren buiten vergunningsplicht verbouwingen gedaan. Dat is niet zichtbaar in het kadaster en ik vraag me af of dat ooit gaat gebeuren, al weet ik niet of ik het nodig heb.
- Ik heb veel extra grond in mijn tuin waar ik van af wil. Ik heb een huis uit 1958, dus zonder schoon grond verklaring. als ik op bodemloket.nl kijk heeft de school in de straat hiernaast dat wel, samen met een aantal andere panden. kan ik dit gebruiken om te argumenteren dat mijn grond schoon is? Zo niet, hoe kom ik van al die grond af zonder me een ongeluk te betalen?