Donec eris felix, multos numerabis amicos
Ik weet bijna zeker van niet, volgens mij alleen sommige ATI's en Viper2's
Niet op voorraad.
Verwijderd
Volgens mij heeft die matroxG400 wel Hardwarematige motion picture compensation. Hij wordt vaak aangeraden als je softwarematig een DVD wil bekijken. Echter als je de DVD op je TV wilt bekijken is een Mpegkaartje aan te raden of het moet een dualhead G400 zijn.
Verwijderd
ja de g400 heeft harwarematige dvd versnelling maar ik zal niet aan raden op 2xagp maar op 4x agp dan schokt hij helemaalniet soms wel
voorbeeld pen3 450@527 2xagp soms schokt hij
duron 600@660 4x agp schokt helemaal niet maar kt133chip heeft ook dvd versnelling op zitten door te voeren naar een videokaart die dvd versneld
voorbeeld pen3 450@527 2xagp soms schokt hij
duron 600@660 4x agp schokt helemaal niet maar kt133chip heeft ook dvd versnelling op zitten door te voeren naar een videokaart die dvd versneld
Enig licht in de duisternis.... De G400 DH heeft wel degelijk hardwarematige DVD versnelling. Ook bij het gebruik op een PII 450 op 2 x agp staat dat garant voor een schok- en trillingsvrij beeld. Zowel op de monitor als doorgelust naar de TV. 
Op 4 x agp zetten zal alleen kunnen als het MB dat ook ondersteund.

Op 4 x agp zetten zal alleen kunnen als het MB dat ook ondersteund.
PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE
Gene: daar ben ik blij mee! Ik heb nl ook de Matrox G400 DH op mijn tv'tje aangesloten en binnenkort komt er een DVD in mijn pc'tje. En ik heb ook maar max 2xAGP (Abit BE6-II)
Oh ja, gebruik je dan de Matrox DVD player die bij de kaart wordt geleverd of een ander progje?
Oh ja, gebruik je dan de Matrox DVD player die bij de kaart wordt geleverd of een ander progje?
Hmm....dus de G400 heeft hardware DVD ondersteuning?
Volgens welke standaard dan?
(ik zal er multiple gok van maken)
1. HWMC - Hardware Motion Compensation
2. IDCT
3. Alpha Blending
OK het antwoord is 4. er is geen hardware ondersteuning. De DVD decoding vindt volledig in de software plaats. Kijk maar eens in het PDF of zelfs de Registers(moet je wel registered developer zijn...zoals ik)
Er is geen hardwarematige DVD ondersteuning.
Maar goed ik heb zelf ook een G400 en ik heb toevallig van de week de Matrix er in geschopt. Ik moet zeggen DVDMax Feature Rulez.....echt ideaal. Daarom is de G400 wel degelijk een aanrader!!
Volgens welke standaard dan?
(ik zal er multiple gok van maken)
1. HWMC - Hardware Motion Compensation
2. IDCT
3. Alpha Blending
OK het antwoord is 4. er is geen hardware ondersteuning. De DVD decoding vindt volledig in de software plaats. Kijk maar eens in het PDF of zelfs de Registers(moet je wel registered developer zijn...zoals ik)
Er is geen hardwarematige DVD ondersteuning.
Maar goed ik heb zelf ook een G400 en ik heb toevallig van de week de Matrix er in geschopt. Ik moet zeggen DVDMax Feature Rulez.....echt ideaal. Daarom is de G400 wel degelijk een aanrader!!
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Verwijderd
beter..ik ga binnenkort ook een G400 kopen
btw zit er op een video-editingkaart (Miro DV500) ook hardware dvd encoding?
btw zit er op een video-editingkaart (Miro DV500) ook hardware dvd encoding?
/me heeft al een G400-DH gekocht
, met als één van de belangrijkste redenen de goede DVD weergave (ook op TV), en uiteraard een mooie weergave op de monitor. Het 3D gebeuren is leuk maar zeker niet het belangrijkste aangezien ik geen dedicated gamer ben.
Alleen de monitor nog... 'k zit zelf aan 'n LG Studioworks 995E te denken of een IIyama A702HT. Ik twijfel nog... 19" is natuurlijk leuker dan 17"..
, met als één van de belangrijkste redenen de goede DVD weergave (ook op TV), en uiteraard een mooie weergave op de monitor. Het 3D gebeuren is leuk maar zeker niet het belangrijkste aangezien ik geen dedicated gamer ben.Alleen de monitor nog... 'k zit zelf aan 'n LG Studioworks 995E te denken of een IIyama A702HT. Ik twijfel nog... 19" is natuurlijk leuker dan 17"..
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Verwijderd
Ik heb ook een g400 dualhead, prima kaart alleen ik krijg nog geen mooi beeld op mijn tv-scherm. Hoe hebben jullie hem aangesloten? Iemand een voorbeeld voor de instellingen van de kaart? Is er een max.lengte voor de svhs kabel?
Groet Hans
Groet Hans
Als je hem wil gebruiken om naar je desktopje te kijken op je tv werkt dat niet. 1024x768 is gewoon bijna niet te lezen op je tv. Als je echter full-screen film bekijkt ziet het er mooier uit als op je monitor.
Verwijderd
Ik heb ook een G400 Dual head erin en ik mag niet klagen hoor.... dvd's zijn prima alleen de win2k support is nog niet helemaal klaaar voor dvd playback maar werk al 95% toppie ok.
De matrox heeft de beste dvd output.
Anandtech heeft er vorig jaar een artikel over geschreven. Daarin vergeleek hij de (tv out) kwaliteit van de g400 met die van andere kaarten, die gebruik maakten van de brooktree(3dfx, creative etc..) en chronotel chipsets(asus). http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=995
(De matrox komt er als beste uit.) http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=995&p=10
Anandtech heeft er vorig jaar een artikel over geschreven. Daarin vergeleek hij de (tv out) kwaliteit van de g400 met die van andere kaarten, die gebruik maakten van de brooktree(3dfx, creative etc..) en chronotel chipsets(asus). http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=995
(De matrox komt er als beste uit.) http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=995&p=10
Ik weet niet welke player je hebt gebruikt, maar eh.. Mijn Celly 433 liep al zonder ook maar een schokje te vertonen. Wellicht heb je iets aan je setup dat niet optimaal is.voorbeeld pen3 450@527 2xagp soms schokt hij
Bv. verkeerde player, misscchien DMA DVD niet aangezet. Oh. ja.. ik gebruik een Matrox G400 SH (16 Mb) en ben er patent mee. De volgende wordt toch echt een DH en 32 Mb.
Qua performance op DirectX is tie is vergelijking met de TNT2 een fractie langzamer. (zeg maar ca. 10 %) DVD weergave is echter superieur. Laat staan de 2D weergave. Die is namelijk het best van alle huis tuin keuken kaarten (t/m GTS2)
F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.
Pagina: 1