Klaar met "hotmail". Alternatief?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:34
Mijn vraag:
Momenteel heeft Hotmail/Outlook het helemaal voor me verpest.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Hbq2yUNl.jpg
Heel veel spam komt binnen met urgentie EN is geflagged 8)7 Blijkbaar kunnen verzenders van email zelf mails voor jouw flaggen :X Ik kan niet nog meer regels toevoegen, want blijkbaar heeft Outlook een maximum van 500 regels :+

Via de Outlook Support kom ik er niet uit. Dus ik wil eigenlijk wel een nieuwe email/provider. Maar hoe kan ik dit het beste inregelen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een abbonement bij Google G Suite. Dat gebruik ik al voor mijn backup + google Photos. Die is gekoppeld aan een domein, dus ik zou dat emailadres kunnen gebruiken als hoofd-email....
Als er andere manieren zijn die meerwaarde hebben of beter werken: Allemaal welkom. Maar voor privacy t.o.v. Google is voor mij persoonlijk geen reden. Ik heb sowieso meer vertrouwen in Google dan in Microsoft....

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Iets als een catchall zie ik veel langskomen. Maar hoe kun je dat nu het beste gebruiken? Je hoofd-email enkel voor belangrijke dingen, en een CatchAll gebruiken voor bedrijven die je niet zo vertrouwd?

[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 22-01-2020 10:30 ]

Beste antwoord (via Waah op 22-01-2020 11:35)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Waah schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:09:
Ik ga vanavond nog ff kijken naar Protonmail, maar mijn idee is nu als volgt (als Protonmail te weinig toevoegt)
  1. waah@eigendomein.nl (via G Suite als Gmail adres) voor belangrijke mails. Naar contactpersonen etc.
  2. waah+websitenaam@eigendomein Belangrijke inschrijvingen die ik wél in de inbox wil (notificaties van Postnl pakketjes, orderupdates etc). Bij een eventueel lek makkelijk te blocken
  3. websitenaam@eigendomein.nl voor inschrijvingen waarvan alle mails toch spam zijn. De Catchall pakt deze op in een eigen mapje.
Ziet iemand nog hele domme dingen? :+
En Protonmail en Gmail lijkt me wat dubbelop. Dan heb je op twee plaatsen de spambak te bekijken? Let ook op de + die is te strippen (en die sommige sites weigeren). postnl@domeinnam werkt ook als je een catch-all hebt en is alsnog te blokkeren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waah schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:30:
Ik kan niet nog meer regels toevoegen, want blijkbaar heeft Outlook een maximum van 500 regels
Ik verdenk 1 van jou 500(!) regels ervan dit probleem te veroorzaken. Waarom heb je in hemelsnaam zoveel regels nodig? Kan je eens een voorbeeld geven van een paar van deze regels? Het doet me vermoeden dat je een regel aanmaakt voor een groot aantal individuele (spam)afzenders. Mocht er af en toe een spam-mail tussendoor glippen in mijn inbox dan gebruik ik geen regel om deze in de toekomst meteen naar de spam te sturen, maar markeer ik deze als spam. Hiermee wordt deze automatisch (en in de toekomst) naar de spam-box verplaatst.

[ Voor 38% gewijzigd door Luit op 22-01-2020 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Luit schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:37:
[...]

Ik verdenk 1 van jou 500(!) regels ervan dit probleem te veroorzaken. Waarom heb je in hemelsnaam zoveel regels nodig?
Omdat (vroeger tenminste) als je iets toewijst als spam (met de knop, dit is spam) outlook een regel aanmaakt :+

En dat soort "intelligentie" is precies waarom ik wel wat klaar ben met Microsoft Outlook :+

En nee, ik heb geen regel die iets een item als Flagged aanvoert. Ik heb zelf nooit regels aangemaakt zelfs.

[ Voor 11% gewijzigd door Waah op 22-01-2020 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:39
Als ik het zo lees is CatchAll bedoelt om mails naar mailadressen die niet bestaan toch te kunnen ontvangen. Bijvoorbeeld als iemand onfo@waah.nl typt ipv info@waah.nl.
Aangezien je zelf geen beheerder bent van *@google.nl of *@hotmail.com, denk ik dat je met CatchAll niet veel verder kan komen :)

Ik heb hier ook gewoon een hotmail voor algemeen gebruik en een gmail voor meer prive gebruik. Hotmail komen dagelijks een 10tal spam mails in de ongewenste mail binnen maar helaas ook mails die wel in de inbox hadden moeten komen. Ik ben dus ook al aardig wat regels aan het maken om dergelijke mails toch in mijn inbox te laten komen.
Gmail heb ik zelden of nooit spam in. Mijn hotmail is door de jaren heen wel al een paar keer in datalekken voorbij gekomen (zie https://haveibeenpwned.com/), waarschijnlijk vandaar de spam.
Als het je stoort zou ik gewoon omschakelen naar gmail en met een propere lei beginnen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Protonmail misschien iets? Kan gratis maar ik betaal er nu voor. Protonmail layout is echt voor mij een hele opluchting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Wat is nu je vraag? Waarnaartoe voor betere spamfilters? Zelf doen is een optie, Google is er behoorlijk goed in (simpelweg omdat ze zo enorm veel mails en spam zien langskomen en alles laten besnuffelen door de spamfilters :+ ), een derde anti-spamddienst nemen kan.

Of hoe te migreren? Hangt van de situatie af. Nu een eigen domein? Migreren. Nu een @Hotmail-adres? Forwarden en beetje bij beetje alle afzenders verwijzen naar je nieuwe adres.

[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 22-01-2020 10:45 . Reden: spamddienst -> anti-spamddienst :P ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waah schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:40:
[...]

Omdat (vroeger tenminste) als je iets toewijst als spam (met de knop, dit is spam) outlook een regel aanmaakt :+

En dat soort "intelligentie" is precies waarom ik wel wat klaar ben met Microsoft Outlook :+

En nee, ik heb geen regel die iets een item als Flagged aanvoert. Ik heb zelf nooit regels aangemaakt zelfs.
Bijzonder. Ik heb geen enkele regel in hotmail, gebruik de markeer als spam-functie regelmatig en ben gebruiker sinds het eerste uur. Nou ja, succes ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:27

ralpje

Deugpopje

En sender-side die flag zetten kan ook niet, voor zover ik weet. Ik ben toch wel erg benieuwd naar die rules :p

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Gmail klinkt bij tot nu toe sowieso als het "beste" alternatief voor een schonere inbox. Ik zou wel gebruik kunnen maken van een catchall, omdat ik mijn huidige domein gekoppeld heb aan G Suite. Dus ik heb een gmail-adres met waah@domein.nl (bijvoorbeeld). En dat domein is dus van mezelf, en dus kan ik een catchall gebruiken.

Al weet ik niet of dat heel nuttig is. Zo'n catchall optie voor plekken waar je je inschrijft, maar geen nuttige mails van verwacht.

Prutzertje schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:44:
Protonmail misschien iets? Kan gratis maar ik betaal er nu voor. Protonmail layout is echt voor mij een hele opluchting.
Ga ik even induiken!
F_J_K schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:44:
Wat is nu je vraag? Waarnaartoe voor betere spamfilters? Zelf doen is een optie, Google is er behoorlijk goed in (simpelweg omdat ze zo enorm veel mails en spam zien langskomen en alles laten besnuffelen door de spamfilters :+ ), een derde anti-spamddienst nemen kan.

Of hoe te migreren? Hangt van de situatie af. Nu een eigen domein? Migreren. Nu een @Hotmail-adres? Forwarden en beetje bij beetje alle afzenders verwijzen naar je nieuwe adres.
Mijn vraag is wat de "beste" manier is om je mail te beheren. Aangezien je mail zo'n beetje overal wordt gevraagd en vereist is.... Webshops, inloggen etc. Het doel is om zo'n leeg mogelijke inbox te krijgen, zonder elke dag 10 spammailtjes te krijgen in mijn inbox..... waar ik weer tijd in moet steken. Vroegah (een paar jaar terug) werkte de spam-filter van Outlook nog prima, en had ik misschien 3 mailtjes in de week.....
Luit schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:45:
[...]

Bijzonder. Ik heb geen enkele regel in hotmail, gebruik de markeer als spam-functie regelmatig en ben gebruiker sinds het eerste uur. Nou ja, succes ermee :)
Congratz! :+ Ik wil dus liever een mail-client waarbij ik niet "regelmatig de markeer als spam-functie gebruik" O-)
ralpje schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:49:
En sender-side die flag zetten kan ook niet, voor zover ik weet. Ik ben toch wel erg benieuwd naar die rules :p
https://answers.microsoft...e7-48e0-9551-bff9a0631a0b
Bij Outlook kan je dus wél als sender een flag zetten 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 22-01-2020 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-05 23:04
Handig ding als je Gmail/G-suite gebruikt is dat je met + tekst aan je emailadres kan toevoegen. Zo kan je bijvoorbeeld als je je aanmeld voor uplay doen als emailadres: iggnition+uplay@gmail.com. De mail komt gewoon binnen op je normale adres. Mocht je ooit spam krijgen op dat mailadres dan weet je direct wie je email heeft doorverkocht, en kan je dit makkelijk blokkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:48
Ik zou toch ook zeker de oorzaak bij jezelf zoeken...

Je bent de eerste die ik tegenkom met dit probleem, en zelf herken ik ook totaal je klachten/problemen niet. Ik ben bang dat als je overstapt je binnen no-time weer in hetzelfde schuitje zit.

Wellicht is het handig om 2 emailadressen te hebben...1 voor je contacten, normale website etc etc...en een ander die je gebruikt bij de wat meer dubieuze websites.. dit voorkomt al veel spam in je normale inbox.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:48
!GN!T!ON schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:53:
Handig ding als je Gmail/G-suite gebruikt is dat je met + tekst aan je emailadres kan toevoegen. Zo kan je bijvoorbeeld als je je aanmeld voor uplay doen als emailadres: iggnition+uplay@gmail.com. De mail komt gewoon binnen op je normale adres. Mocht je ooit spam krijgen op dat mailadres dan weet je direct wie je email heeft doorverkocht, en kan je dit makkelijk blokkeren.
Dit heb ik overigens ook ooit geprobeerd maar in de praktijk levert dat toch problemen op...bvb je kunt je wel registreren met een mailadres met het + teken erin...maar zodra je moet inloggen word het niet herkend/is het een ongeldig teken..ik ben daar weer snel van afgestapt.

Ik heb overigens juist in mijn gmail dat ik een teringzooi aan spam binnenkrijg, en niks op mijn outlook...daar zie je dus ook in terug dat het 2 mailadrssen systeem best goed werkt ;).

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Devian schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:53:

Je bent de eerste die ik tegenkom met dit probleem, en zelf herken ik ook totaal je klachten/problemen niet. Ik ben bang dat als je overstapt je binnen no-time weer in hetzelfde schuitje zit.

Wellicht is het handig om 2 emailadressen te hebben...1 voor je contacten, normale website etc etc...en een ander die je gebruikt bij de wat meer dubieuze websites.. dit voorkomt al veel spam in je normale inbox.
Dat was mijn idee van 2 emailadressen. En dat je de klachten niet herkent betekend natuurlijk niet dat ze niet bestaan 8)7 Ik heb al contact gehad met de help van Microsoft en die gaven aan dat een sender een flag kan zetten. En ook dat ze hier niets aan konden veranderen. "markeer maar als spam" was de oplossing. Dat is geen oplossing.

En tja, ik gebruik redelijk wat diensten, zowel zakelijk als prive, die wat lekken hebben gehad. (thanks Adobe 8)7 ). Dus daar kan ik weinig aan doen. Stoppen met Adobe is niet echt mogelijk.... (al ben ik druk bezig!)

Maar als ik dan per provider kan kijken wie de spam stuurt en DAT actief naar de spam-box kan laten verwijzen is dat een stuk simpeler! Inlog-problemen is wel een dingetje, maar even zien wat daar een oplossing voor zou kunnen zijn. Maar een catchall zou voor mij dan kunnen werken lijkt me. Dus ipv waah@eigendomein.nl gewoon uplay@eigendomein.nl bijvoorbeeld.
Even gekeken naar de rules. Maar dat is blijkbaar op de schop gegaan na de vorige keer dat ik heb gekeken. Deze zijn nu leeg en de "regels" staan nu in een "ongewenste mail" optie. Daar kun je gewoon aan toevoegen nog. Maar aangezien de mailadressen steeds wijzigen is dat ook geen oplossing.

@!GN!T!ON handige tip! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Waah op 22-01-2020 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 733707

Eens, ik heb zelf ook een Outlook account, en daarvoor een Hotmail, en ik heb hier nog nooit last van gehad. Maar pa en moe lief vulden hun Hotmail adres overal in, en hun mailbox ziet er ongeveer ook zo uit. Tja, dan is een goed spamfilter wel mooi, maar ook dat heeft z'n limieten.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 733707 op 22-01-2020 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:57

Mavamaarten

Omdat het kan!

Niet mee eens.
Ik heb zelf ook een hotmailadres (zonder 500 gekke regels 8)7 ), en ook daar loopt mijn inbox gewoon vol met overduidelijke spamberichten / phishing pogingen. 80% komt in de spam, 20% komt gewoon in de inbox. Ik zou eigenlijk liefst een oplossing hebben die makkelijk uit die spammails leert en dat soort mails naar spam verplaatst, want mijn emailadres zelf is me eigenlijk wel dierbaar, en een gmailadres met mijn naam is al in gebruik (en ik kijk niet uit om jan.janssen1234@gmail.com te gaan bezitten)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-05 23:04
Devian schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:55:
[...]

Dit heb ik overigens ook ooit geprobeerd maar in de praktijk levert dat toch problemen op...bvb je kunt je wel registreren met een mailadres met het + teken erin...maar zodra je moet inloggen word het niet herkend/is het een ongeldig teken..ik ben daar weer snel van afgestapt.

Ik heb overigens juist in mijn gmail dat ik een teringzooi aan spam binnenkrijg, en niks op mijn outlook...daar zie je dus ook in terug dat het 2 mailadrssen systeem best goed werkt ;).
gebruik het zelf al jaren zo, eigenlijk nooit problemen mee. Af en toe wel eens een website die je niet laat registeren met een + in het adres (illegal character of failed de check voor 'valid email') In die gevallen gebruik ik tempmail.org en zet de logingegevens in mijn Lastpass.

Registeren met + in email en daarna niet kunnen inloggen heb ik persoonlijk nog nooit meegemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:27

PB-powell

Mr. Laziness

Hier ook een @hotmail.com adres nog maar bij mij komt 99% van de spam ook daadwerkelijk in de spam. Ik heb eerder het probleem dat mails die eerder in de inbox kwamen opeens in de spam komen :? ook nieuwsbrieven waar ik mij bewust voor heb ingeschreven. Ik herken @Waah jou klachten dus ook niet (maakt ze voor jou niet minder vervelend).
Maar ik gok dat, wat eerder is aangehaald dat je vanzelf op andere mailadressen hetzelfde gaat krijgen. Zolang je dat adres actief verspreid op het web (om wat voor reden dan ook), dan verschijnt deze vanzelf in lijsten waarvan je dat niet wilt.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Pazo

Mroaw?

Ik heb hier ook last van, sinds een maand of 2. Bij komen ze dan wel in spambox terecht, maar voorheen kreeg ik vrijwel nooit spam, ondanks ik mijn e-mailadres iets van 15 jaar heb. Dus daar baal ik eigenlijk wel van. Zal waarschijnlijk wel naar boven gekomen in een data-lek.
En sender-side die flag zetten kan ook niet, voor zover ik weet.
Dus wel, want ik heb ze ook. En ik krijg dezelfde soort mails als @Waah

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ik ga vanavond nog ff kijken naar Protonmail, maar mijn idee is nu als volgt (als Protonmail te weinig toevoegt)
  1. waah@eigendomein.nl (via G Suite als Gmail adres) voor belangrijke mails. Naar contactpersonen etc.
  2. waah+websitenaam@eigendomein Belangrijke inschrijvingen die ik wél in de inbox wil (notificaties van Postnl pakketjes, orderupdates etc). Bij een eventueel lek makkelijk te blocken
  3. websitenaam@eigendomein.nl voor inschrijvingen waarvan alle mails toch spam zijn. De Catchall pakt deze op in een eigen mapje.

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 22-01-2020 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04 10:21
Switch naar G Suite, stel een catch-all in en lees je in over Gmail filters.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

!GN!T!ON schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:53:
Hotmail ook. En een spammer kan dan ook alles na de plus strippen zodat het alleen werkt voor nette verzenders ;)

Beter dan Googles filters heb ik nog niet gevonden (althans zonder zelf aan de gang te gaan met instellen van een eigen mailfilter-server, incl content-based filtering, een snufje machine learning, gebruik van black/grey lists van derden, etc). Ik zou zeggen: ga 'gewoon' naar Google (als privacy richting hen geen issue is).

Afhankelijk van de spam-aantallen dan. 10 of 20% false negatives kan veel of weinig zijn, net zoals dat 0,5% false positives veel of weinig kan zijn.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Waah schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:09:
En Protonmail en Gmail lijkt me wat dubbelop. Dan heb je op twee plaatsen de spambak te bekijken? Let ook op de + die is te strippen (en die sommige sites weigeren). postnl@domeinnam werkt ook als je een catch-all hebt en is alsnog te blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Als je je ergens aanmeld dan moet je niet aanvinken dat je mail van ze wil ontvangen en als je toch mail van ze ontvangt dan moet je je uitschrijven voor hun mailings. Ik heb mijn eerst hotmail adres in 1997 aangemaakt en merk dat ik meer legitieme mail in de spammap aantref, dan spammail in mijn normale inboxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:29

Tijntje

Hello?!

Droefsnoet schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:57:
Als je je ergens aanmeld dan moet je niet aanvinken dat je mail van ze wil ontvangen en als je toch mail van ze ontvangt dan moet je je uitschrijven voor hun mailings. Ik heb mijn eerst hotmail adres in 1997 aangemaakt en merk dat ik meer legitieme mail in de spammap aantref, dan spammail in mijn normale inboxen.
Was het maar zo'n feest.
Helaas is mijn persoonlijk mail adres bij een aantal grote datalekken (Linkedin, etc) algemeen bekend en de hoeveelheid spam die daar op afgevuurd wordt is immens.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NwqZn2F.png

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:55
Kijk eens naar de mailprovider runbox, een betaalde maildienst voor enkele euro's per maand.

Je kunt 100 aliassen aanmaken en je privacy is gewaarborgd aangezien je nu niet zelf meer het product bent (want gratis bestaat niet).

Ik gebruik het inmiddels al een jaar of 7 en werkt er goed en stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:21

Eagle Creek

Breathing security

Eens met hierboven. Ik gebruik outlook al jaren (15?) en heb nauwelijks last van spam. En ook zeker geen honderden regels. En ook geen flags..

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 06-06 09:59
Outlook is juist een van de strengere op de markt met hun spamfilter, in zoverre dat er soms legitieme mails niet doorheen komen (met valide SPF, DKIM en DMARC settings). Een nieuw adres zal je helpen in de zin dat deze nog niet in alle puin databases terecht is gekomen. Sowieso niet verkeerd, maar best irritant om na zo veel jaren nog te moeten wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Eagle Creek schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:28:
[...]

Eens met hierboven. Ik gebruik outlook al jaren (15?) en heb nauwelijks last van spam. En ook zeker geen honderden regels. En ook geen flags..
Top voor je O-) Mijn emailadres heb ik sinds 1995.... en heb er dus wel last van. Er zijn meer mensen met het probleem (online, en ook in dit topic). Dus ik snap niet zo goed wat je nu probeert te zeggen?

Mijn email staat in 15(!) breaches volgens haveibeenpwnd. En dat zijn allemaal vrij grote bedrijven.... zoals:
  • Adobe
  • 8Tracks
  • Linkedin
  • Dropbox
  • LastFM
  • Linkedin
  • TheTVDB
Daar kan ik nu verder weinig meer aan doen. Ook zonder regels (die regels zijn enkel "als deze spam-domein iets verzend, naar spam") krijg je dan die mails in je inbox. En die flags is een bekend (outlook)probleem.

Dat jij er geen last van hebt, betekend niet dat het niet bestaat O-)
Zebby schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:22:
Outlook is juist een van de strengere op de markt met hun spamfilter, in zoverre dat er soms legitieme mails niet doorheen komen (met valide SPF, DKIM en DMARC settings). Een nieuw adres zal je helpen in de zin dat deze nog niet in alle puin databases terecht is gekomen. Sowieso niet verkeerd, maar best irritant om na zo veel jaren nog te moeten wisselen.
Ach na 25 jaar is het ook wel weer eens leuk, een nieuw emailadres. De overstap naar een password manager was ook best wat werk. Maar daarna scheelt het je heel veel tijd en frustratie _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Waah op 22-01-2020 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:54
Ik had tot november ook dit probleem, inclusief elke seconde een inlog en synchronisatie poging ergens op de wereld.

Opgelost door twee nieuwe e-mail aliassen toe te voegen aan mijn Microsoft account, vervolgens op elke website waar ik nog een actief account heb en elk bij bedrijf waar ik nog wel een mail van wil ontvangen mijn adres gewijzigd. (wat een klus..)
Daarna heb ik mijn nette/officiele/professionele adres als primair ingesteld, het nieuwe 'spam' adres uitgesloten van inloggen en andere acties En mijn oude, gelekte email alias gewoon verwijderd.
Tot nu toe de beste oplossing voor het probleem imo.
Pagina: 1